Hoofdstuk 1

688 17 1
                                    

Ochtendspits

Ik wordt wakker van een zoemend geluid, het is mijn wekker, ik doe mijn ogen langzaam open en het zonlicht schijnt tussen mijn gordijnen door mijn ogen in.
Ik draai naar mijn nachtkastje en doe mijn wekker uit, 6:30 staat erop.
Ik blijf nog even liggen en kijk mijn kamer rond. 'Wat een rotzooi' denk ik bij mezelf.
Ik doe mijn sokken en badjas aan en loop naar benende waar mijn moeder met haar brood in haar handen, nieuws zitten kijken. Mijn vader heb ik nooit gekend en mijn moeder wil er niet over praten...
'Morge mam!' riep ik vanuit de keuken
'Hey schat, lekker geslapen?' vraagt ze
Ik heb mijn brood gesmeerd en kom naast haar op de bank zitten.
'Gaat wel..' zeg ik en ze kijkt me bezorgt aan, er gelijk achter aan zeg ik dat ik moe ben, en ze kijkt me met een goedkeurend gezicht aan.

Als ik mijn brood opheb en nieuws heb gekeken loop ik naar boven.
Ik zie op mijn wekker dat het 7:15 is, 'Ik moet opschieten!' denk ik bij mezelf.
Ik zoek mijn kleren zo wel uit, en ik loop met mij hemd, onderbroek en sokken naar de badkamer, ik kleed me uit en doe de kraan aan, de grond is koud en ik ga gauw op de douchmat staan.
Ik pak mijn tandenborstel en doe er zoals gewoonlijk tandpasta op.
De kraan is warm geworden en ik ga eronder staan, ik laat mijn lichaam verwennen door de warme stralen en zink weg ik mijn gedachten.
'Fleur schiet op!' hoor ik een stem roepen, 'K*T, ik moet naar school!'
Ik draai snel de kraan dicht en droog me af, doe mijn kleren aan en loop naar mijn kamer, 7:40 zie ik op mijn wekker staan.
Snel pak ik een zwarte skinnyjeans en een geel shirtje dat ik er boven ga dragen, ik kleed me snel verder aan, pak mijn zware tas met boeken, en ren naar beneden.
Mijn moeder is zo lief om elke ochtend mijn brood klaar te maken, dus ik hoef alleen nog maar een koekje en water te pakken.
'Doei mam!' schreeuw ik tijdens het aandoen van mijn schoenen en jas.
'Dag schat' zegt ze en ze loopt naar me toe en geeft me en kus op mijn voorhoofd.
Snel loop ik naar de schuur om mijn fiets te pakken en fiets razendsnel naar school, het is ongeveer 20/15 min fietsen, dus ik ben er zo.

Aangekomen op school wacht mijn vriendin Sara bij mijn locker, 'Waar was je nou?!' zegt ze bezorgt 'Ja, sorry...' zeg ik afgeleid kijkend naar een jongen.
'Ok, maar kom we moeten naar de les' zegt Sara lopend en ik loop achter haar aan het klas lokaal binnen.

Verliefd op de leraarWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu