♡Bölüm♡

94 3 2
                                    

Multi baharın kıyafeti

Zaz 'on ira'

Kız kardeşim eva'yı parka götürmek için hava güzel görünüyordu.
Bu arada kardeşim eva 6 yaşında sevimli bir kızdır.
Aslında onu çok küçükken yetimhaneden almıştık ozamanlar ben daha çocuktum ve kendiminde ordan geldiğini,ordaki çocuklarıda leyleklerin getirdiğine inanıyordum.
Taki 7.sınıfa gidene kadar... Herneyse eva'nın bir çok şeye alerjisi var ve çok fazla daha doğrusu hiç dışarı çıkarmayız evayla ben parka gidiyorduk yolda insanlara ağzı açık ve şaşkınlıkla bakıyordu herhalde ilk defa sayılacak kadar az dışarı çıktığı içindir diye düşünüp onu parktaki kum havuzuna yönlendirdim o ise koşarak ve büyük bir heycanlı kum havuzuna girdi bu görüntü beni biraz duygulandırmıştı.
Düşünsenize 6 yaşında küçük bir kız çocuğu 6 senedir evde odasında tutuluyor birsürü ilaç kullanıyor yalnızca pencereden ki küçük bir pencereden bakıyor dışarı çocukların koşuşturmalarına o ise ölümü bekliyor henüz ne hastası olduğu bilinmiyor.
Doktorlar binde bir kişide olan hastalık gibisi şeyler söylemişti.Eva küçük görünebilir ama aslında kocaman bir yüreği var ve kimsenin onu üzmesine izin vermez.
Eva ismini ona annem koymuştu çok sevdiği bir isim olduğundan ve ona çok yakıştığından koymuştu bunları düşünürken ağladığımı farkına varmamıştım ki farkına varmamın nedeni evanın endişeyle "abla niye ağlıyorsun" demesi oldu.Gözyaşlarımı silip ona kucak açtım be o koşup bana sarıldı.
Böyle sarılmamız fazlasıyla uzun sürmüştükü bir cırlak ses bizi ayırıdı.
Çağla-"ayy yalın bu bizim sınıftan bahar değilmi?"
Dedi çağla ya Allahım bu sesi duyucak kızmıydım evet biliyorum oda senin bir kulun adem ve havvadan ama yani bu ses bu kibir bu bakışlar...ona iğrenirce baktım ve evaya dönüp "hadi sen gidip kaydıraktan kay olurmu ablacım" dedim tatlı bir dille eva bana gülümseyerek yanağımdan sulu bir öpücük bırakıp koşarak kaydırağa gitti.
Hemen ardından yalın konuşmaya başladı.
-"çağlacım evet baharda burdaymış hadi bizde gidelim yanına." Dedi bizim kalas yalın bende onlar için yer açtım yanımda istemesemde ay yine çok kibarım yanıma oturdular.
Sessiz bir şekilde duruyorduk ben evayı izliyordum onlar ise beni
Bu rahatsız edici sessizliği yalın bozdu.
Yalın-"bahar kardeşin olduğunu bilmiyorduk."
Çağla-"ayol bende bilmiyordum."
Ben"artık biliyorsunuz yani sorun yok." Dedim sakince
Yalın" Bahar,ben ve çağlayla birşeyler atıştırmaya gelmek istermisin?" Dedi çağla hızlı bir şekilde yalına döndü ve gözleriyle birşeyler anlatmaya çalışıyordu herhalde beni yanlatında istemiyordu sırf onun inadına kabul etmek istesemde evanın alerjileri vardı. Öyle heryere götüremezdim yalın benden cevap bekler gibi bakınca bende ona döndüm ve şirince gülümseyip "ayy ben gelmek isterdimde siz çıkıyorsunuz ve benden rahatsız olursunuz." Dedim utanmış gibi yaparak çağla dediklerimi beğenmiş olcakki bütün dişleriyle gülümsüyordu yalın"hayır ne rahatsı-" lafını bölen kişi çağla oldu.
Çağla"ayol kız istemiyor ne zorluyorsun." Dedi ve saçını geriye attı.
Ben gülmemek için kendimi zor tutuyordum.
Eva koşarak yanıma geldi ve "ablacım şu çocuk bana karışıyor." Dedi dudağını büzerek bende gösterdiği yöne baktım 7 yaşlarında
Yuvarlak gözlüklü ve sarışın şirin bir çocuktu evaya döndüm ve "ne yaptı sana" dedim ve gülümseyerek evayı kucağıma aldım evada kollarını birleştirip "Bana karışıyor beni zorla kendi oyununa dahil ediyor ablacım." Dedi şirin ve peltek sesiyle evayla benziyorlardı çocuğun yanına gittim.
Çocuk bir kaç adın geriye gitti ve gözlüklerini düzeltti sonra şirince bana gülümsedi ön dişleri yeni çıkmıştı büyüktü ama diğerleri küçüktü sonra elini uzatıp "Ben can" dedi bende onun elini sıktım ve "memnun oldum ufaklık" dedim oda kafasını kucağımda kolları birleşik kafasını yana çevirmiş ve trip atıyordu. Sonra isminin can olduğunu söyleyen çocuk "Bahar abla kardeşinle arkadaş olmak istiyorum." Dedi ben ise gözlerimi büyüttüm ve "s-sen benim ismimi nerden biliyorsun?" Diye soru sordum o ise bana gözlerini devirdi ve "Sizi 1 saattir izliyorum ve ordaki abi sana bahar diye seslendi" dedi ordaki abi derkende parmağını yalına doğru uzatmıştı ben çocuğu süzdüm sonra "cancım siz tanışın arkadaş olun ben evaya pamuk şeker alıyım sende istermisin?" Dedim pamuk şeker lafını duyan eva gözlerini büyüterek pamuk şeker diye bağırdı can ise "hayır,kalsın" dedi bende evayı kucağımdan indirdim can evanın elini tutup salıncaklara gittiler.
Allahım ya şunlara bak diye mırıldanırken 2 pamuk şeker alıp parasını ödedim ve birini açıp evaya verdim diğerini ise kendim için açtım ve yalınların oturduğu banka gittim pamuk şekerimi yiyip kulaklıklan şarkı dinliyip ritim tutuyordum taki bu eğlenceli vaktimi çağlanın cırlak sesi bozana kadar çığlık çığlığa bağırıyordu bende kafamı onların tarafa döndürdüm. Yalın gülmekten karnını tutuyordu çağla ise ellerini çırparak bankın üstüne çıkmaya çalışıyordu onların baktığı yere kafamı çevirdim ve küçük bir köpek yavrusu bankın altında uluyordu bana göre çok şirin olan bu görüntü çağlanın midesini bulandırıyordu biri buna ayna verebilirmi kendisi orangutan dışkısına benziyor ama hanfendi gitmiş minik bir köpekten korkuyor hatta kuscakmış gibi sesler çıkarıyor onların bu hallerine göz devirdim ve köpeği ordan,kucağıma aldım aonra eva ve canı çağırdım koşarak geldiler tam can elini köpeğe uzatcaktıki ordan annesi sandığım kadın can diye bağırmasıyla durdu ve annesi gelip canı kucağına aldı ve ağlamaklı sesiyle canın birçok şeye alerjisi var dedi çok özür diledim ve evayla can birbirlerine baktılar sonra can evaya bakarak "Birdaha görüşelim olur mu?" Dedi ince sesiyle eva da kafasını olumlu anlamda salladı.

¤▪¤▪¤▪¤▪¤

Evdeydim güzel bir duş alıp yatağıma girdim yalın ve çağla sahile gitmişlerdi ben ise direk eve.
Sıcak yatağıma sokulup uykuya daldım.

Ürkek GüvercinimHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin