Da vi havde været i skole næste dag, tog Katrine og jeg bussen ind til Aalborg.
"Hvor skal vi starte?" Spurgte Katrine.
"Hvad med H&M?"
"Okay"
Vi gik i H&M og jeg fulgte bare efter Katrine. Hun gik hen til en lilla kjole. Kjolen gik cirka til ti centimeter over knæet, den var srtam, og lidt nedringet med ingen ærmer. Hun så forundret på den.
"Wow! Denne her kjole er jo fantastisk. Og Danny vil helt sikkert ku' lide den!"
"Ja den er vildt flot. Jeg tror bare ikke at den ville sidde så godt på mig."
"Jo det tror jeg nok" sagde hun og holdte kjolen op foran mig. Jeg kunne bare se i hendes ansigtsudtryg at hun ikke mente det hun lige havde sagt.
"Jeg går lige ind og prøver den!" Hun gik ind i prøverummet. Efter nok to-tre minutter gætter jeg på kom hun ud af prøverummet igen.
"Waw. den er mega flot til dig. Du ser super hot ud i den!"
"Tak! Jeg er også selv helt vild med den!" Jeg smilede. Hun smilede tilbage.
"Skal du ikke også finde noget tøj til festen?"
"Jo" Sagde jeg og rejste mig. Jeg følte mig lidt lost. Det var ikke fordi jeg var tykkere end Katrine, at jeg ikke syntes at den lilla kjole ikke passede til mig. Men Katrine havde langt, mørkt og krøllet hår. Jeg havde altid været vild med hendes hår. Jeg havde leverbostejfarvet glat hår med et strejf af rødt. Jeg var godt træt af det hår. Jeg syntes bare ikke at sådan noget smart tøj passede så godt til det hår. Eller måske var det i virkeligheden slet ikke mit hår der var noget galt med. Katrine havde større bryster end mig, og hun gik tit med lidt nedringet trøjer, og hvis det var sommer, gik hun tit med korte shorts, kort nederdel eller en kort kjole. Måske var det bare fordi jeg ikke var så vild med at "blotte" mig selv på den måde. Jeg gik for det meste i lange bukser, og T-shirts med en sweatshirt oven over. Jeg ville ønske at jeg var lige så modig som hende.Jeg gik over til en bøjlerekke hvor der hang nogle skjorter til piger. Der var grøn, rød, blå og sort. Jeg har altid været vild med grøn, så jeg tog den grønne med hvide skjortetærn, og en lille lomme oppe på venstre bryst. Jeg gik ind og prøvede den. Skjorten var flot til mig. Den sad godt på mig. Der var bare én fejl: mit hår. Jeg ville gerne farve mit hår brunt ligesom Katrines, men jeg måtte ikke for min mor. Jeg betragtede mig selv i spejlet, og besluttede mig for at købe den. Jeg havde også nogle bukser der ville passe godt til den derhjemme. Da jeg kom ud af prøverummet så jeg at Katrine var gået all in. Hun stod med den lilla kjole, et par sko, en ny mascara, halskæde, armbånd og de dér engangs-guld-tatoveringer. Vi stilede os i kø og betalte.
YOU ARE READING
Katrine og Jeg "Danny" (Afsluttet)
Teen FictionRosa og Katrine har været tætte veninder gennem mange år. De stoler fuldt og fast på hinanden. Det er snart sommerferie efter et laaaangt syvneklassesår. Men hvad sker der når drengen Danny som de begge er meget forelsket i invitere dem til fest ho...