Tinas årlige spørgerunde

36 1 0
                                    

"Og hvad så med dig Daniel. Hvad skal du lave i din sommerferie?" Det var vores lærer Tina der spurgte. Hver gang der var sommerafslutning henne i skolen, spurgte hun os allesammen hvad vi skulle lave i vores sommerferie. Og nu var det blevet Dannys tur.
"Her på mandag holder jeg en fest hvor både A,B og C klassen er indviteret. Så skal vi have lidt drinks og høre lidt musik." Han sagde det med sin dejlige Danielstæmme.
"Nå... Nu er det vel ik' noget med alkohol i de dér drinks vel?" Spurgte Tina lidt nervøst.
"Nej nej selvfølgelig ik'" sagde han og blinkede til Katrine. Derefter smilede han til mig. Men jeg var sikker på at han var vild med hende! Hun så genert ned et par sekunder, men så så op igen og smilede genert til til ham.
Da spørgerunden var færdig, fik vi lov til at finde vores slik fræm. (Det er jo en "tradition" at have slik med, dagen inden sommerferien.) Katrine kom ivrigt hen til mig med sin slikpose i hånden.
"Så du at han blinkede til mig?" Spurgte hun hviskende.
"Øhm.. Ja. Skal vi øhh... Hvad for noget slik har du med?" Jeg prøvede at tale uden om, for jeg ville ikke indse at det var hende, han var forelskede i. Havde ikke lyst til at indse at Danny tilsyneladende overhovedet ikke var vild med mig - men med Katrine.
"Øh.. Bland-selv slik." Sagde hun skuffet. Jeg skammede mig en smule over mig selv. Hvorfor kunne jeg ikke bare være glad på hendes vejne? Vi var jo BFF. Celina (en anden pige fra klassen) tendte for radioen, og skruede den op på MAX, hvilket var mit held for at undgå at snakke videre med Katrine. (Vores lærer var gået) Jeg tog Katrine i hånden, og vi gik sammen op på mit bord og dansede, mens vi skrålede med på sangene. Det var så sjovt. Katrine var også glad igen, efter jeg fik skuffet hende. De andre i klassen stod for en kort stund bare og gloede på os, men så hoppede Celina op på sit bord sammen mad Laura. Så Patrick og Lau. Og så kom resten af klassen også op. Vi dansene allesammen, og de fleste af os sang også meget højt med. Det må vi i hvært fald ha' gjort, for A-klassens lærer kom ind til os, og skruede hurtigt ned for musiken.
"Hvad i alverden bilder i jer ind?!" Nærmest råbte hun.
"Vi sidder lige så stille inde i vores klasse og ser film!" Celina begyndte at smile som om hun prøvede at holde et grin inde.
"Vi ser film!" Gentog hun.
"Og vi kan slet ikke koncentrere os når I larmer, som en flok aber!" Hun var ved at blive rød i hovedet, og hun var kendt som "Surejytte". Hun havde fået den sædvanlige tykke streg i venstre side af panden, som er en blodore som hun altid får når hun er sur. Og hun kan altså blive sur over de mindste ting. Nu kunne Celina ikke holde grinet tilbage længere. Det var som en grinebombe der sprang. Og så grinede Laura også. Så trampede Surejytte ud af vores klasse, og lige inden hun svækkede døren sagde hun: "vær stille så vi kan se film!" Det var helt vildt sjovt. Vi grinede og grinede. En god start på sommerferien!

Katrine og Jeg "Danny" (Afsluttet)Where stories live. Discover now