Våd mascara

18 1 0
                                    

Så var der fest! Der hang en discokugle i loftet, og der var farvede lyskugler, og så var der høj musik. Der var faktisk ret mange mennesker, men han havde også en stor stue. Katrine tog min hånd, og vi gik sammen ind i det lille mylder af A-, B- og C-klasser. Vi dansede til musiken, og vi havde det virkelig sjovt. Da der var gået lidt tid, trak Katrine og jeg os hen i hjørnet af stuen, hvor der stod to lænestole. Vi satte os.
"Jeg har tænkt mig at score Danny her i aften" sagde Katrine. Bare jeg også var så modig tænkte jeg. Der kom noget stille musik. Danny stod ikke så langt fra os. Jeg fik et voldsomt sug i maven og ville bare så gerne gå hen og danse med ham. Men jeg kunne ikke få mig selv til det. Hvad nu hvis han ville syntes at det var mærkeligt og skuppe mig væk eller noget. Det ville være så pinligt.
"Jeg går op til ham nu" sagde Katrine, uden jeg nåede at svare. Hun gik direkte op og krammende ham. Først overvejede han lige situationen. Men så dansede de lidt, selvom han dog så lidt usikker ud. Jeg blev siddende og så lidt på dem. Jeg blev mere og mere ked at det, og jeg kunne ikke holde det ud. Jeg fik tårer i øjnene, og løb op af trappen og ud på toilettet. Jeg låste døren og satte mig op på det lukket toiletbræt, og træk knæene op under hagen. Jeg græd, så min mascara løb. Jeg tænkte at jeg ALDRIG mere ville være bedste veninder med Katrine. Jeg ved godt at hun selvfølgelig også var meget forelsket i ham, men jeg ville jo også danse med ham. Jeg græd og græd. Det var så forfærdeligt, og jeg havde bare allermest lyst til at forsvinde ned i et hul. Men så hørte jeg trin ude på gangen.
"Rosa?" Sagde en meget velkendt stemme. Jeg låste døren op, og dér stod Danny.
"Hvad vil du?" Spurgte jeg der flød mascara ned over kinderne på mig. Han så først på mig med et ømt blik. Men så smilede han til mig. Han trådte et skridt tilbage og gjorde tegn med øjnene til at jeg skulle træde et skridt fræm, så vi stod ude på gangen. Det gjorde jeg så. Han pressede mig blidt op af væggen. Jeg smilede. Han smilede tilbage. Han tog stille fat om mine hofter. Vores hoveder kom meget langsomt tættere på hinanden. Sker det nu?! Tænkte jeg. For jeg mit første kys nu?! Vores læber mødes. Jeg tog blidt fat om hans nakke. Jeg fik gåsehud, men det var på den rare måde. Det var SÅ dejligt at kysse med drengen jeg var vild med. Vi trak hovedet til os, og kiggede hinanden dybt i øjnene. Jeg smilede. Han smilede.
"Danny..? Jeg forstår ik' jeg troede at du var forelsket i Katrine?" Nu så han alvorlig ud.
"Rosa hør her. Jeg har hele tiden været forelsket i dig. Men Katrine... Ja.. Du kender hende jo. Hun er meget fræmme i skoene. For eksempel i dag da hun kom hen til mig og ville danse. Jeg havde overhovedet ikke lyst, men så var det som om at hendes kropsprog overtalte mig. Og dengang jeg kom og spurgte Katrine om hun kom til festen, så var det bare fordi at min fætter Andreas synes at hun er lækker. Jeg har ALDRIG været vild med Katrine. Kun dig Rosa" Jeg storsmilede. Tænk at ham JEG var forelsket i, også var forelsket i MIG! Så kyssede vi igen. Jeg kan ikke beskrive hvor dejligt det var. Åh hvor jeg nyd det!
"Rosa! Hva' har du gang i?!! Lød Katrines stemme
Vi fik begge et sjok og stoppede med at kysse.
"Danny?!" Hun var helt panisk.

Katrine og Jeg "Danny" (Afsluttet)Where stories live. Discover now