Den første sommerdag

33 1 0
                                    

Det blev sommerferie, solen skinnende og Katrine og jeg havde aftalt at sove sammen dagen inden Danny holdte fest. Det var søndag, og vi havde lige redt vores senge. Vi sov begge på luftmadresser på katrines værelse.
"Skal vi gå ud i haven?" Spurgte Katrine.
"Ja det kan vi godt" vi lagde os ned i det grønne græs, og kiggede op på den skyfrie himmel. Vi lå lidt og ikke sagde noget. Bare kiggede op i himlen
"Jeg har altid været... Draget af den farve himlen har. Jeg elsker at... Bare.. Kigge op i den"
"Jeg har det på precis samme måde Rosa. En dag skal vi jo... Derop kan man vel sige."
"Ja" sagde jeg. Jeg lukkede øjnene og nyd livet. Jeg kunne høre en solsort synge. Den lyd minder mig om sommer.
"Rosa?"
"Ja?"
"Skal vi ikke lave en smoothie?"
"Orh, jo god idé" vi lavede en smoothie, gik ud i solen og drak den, snakkede, og hyggede os. Lige ind til Katrines forældre kom hjem, for så skulle vi spise. De have taget pizza med nede fra pizzamanden. Da vi havde spist lagde vi os ind på katrines værelse (På vores luftmadresser.)
"Skal vi se om Danny har lagt noget op på instagram?" Spurgte Katrine og fandt sin mobil frem.
"Jo det kan vi da godt" hun gik ind på insta, og ind på Dannys profil. Han havde lagt et selfie op, og skræv: 'andre der glæder sig til festen i morgen hos mig? ;)'
"ej hvor er han lækker!" Udbrød Katrine.
"Jar mega!"
"Jeg fatter ikke hvordan man kan være SÅ lækker!!"
"Det forstår jeg heller ikke" sagde jeg. 'Vi glæder os mega meget!!' Kommenterede Katrine. Hun slukkede sin mobil, og lagde sig til rette så hun kiggede på mig. Jeg gjorde det samme, så vi lå og kiggede på hinanden.
"Jeg tror altså godt at han kan lide mig" sagde hun.
"Tror du ik?" jeg tog en halvdyb indåning og lagde mig om på ryggen, og kiggede op i loftet.
"Det ved jeg ikke" jeg ved godt at det var et oplagt emne at snakke om, når nu vi skulle til fest hos ham i morgen, men jeg orkede bare ikke.
"Hvorfor bliver du så sur hvær gang jeg bringer det på bane?!" Spurgte Katrine lidt arrigt. Jeg tog en meget dyb og langsom indånding, og satte mig så op, og vendte mig så jeg kiggede på hende.
"Fordi Katrine... Jeg er ligeså forelskede i ham som du er. Daniel kom og spurgte DIG om du kom med til fest og det var DIG han blinkede til Tinas time. Så jeg ka' jo ligesom se på det hele at det bare ikke skal være mig og Danny, selvom at det ville jeg selvfølgelig ønske. Og jeg må også indse at..." Jeg var begyndt at få tårer i øjnene.
"At jeg... At jeg måske er en lille bitte smule jaloux på dig, selv om jeg elsker dig helt vildt højt, for du er så god til at snakke med ham, og det tør jeg ikke." Jeg tog en mere dyb indånding, mens en tåre trillede ned af kinden på mig. Katrine var også begyndt at få tårer i øjnene.
"Og ja, jeg tror helt klart at han er vild med dig. Det tror jeg. Og han.. Tænker nok ikke så meget på.. Mig." Efter et par sekunder lagde jeg mit ansigt i mine hænderne, og begyndte at græde. Hun satte sig op ved siden af mig og lagde sine arme om mig, som var hun min mor.
"Jeg vidste slet ikke at det var sådan du havde det" sagde hun stille
"Men du skal vide at jeg holder meget af dig, og elsker dig højt" sagde hun. Jeg lænede mig ind til hende mens det stod ud med tårer. Hun er i sandhed en ven.

Katrine og Jeg "Danny" (Afsluttet)Where stories live. Discover now