Kærligheden eller venskabet?

29 1 0
                                    

Hun løb ned ad trappen så hurtigt hun kunne. Efterfølgende kom der et voldsomt smæk med hoveddøren. Jeg så nervøst på Danny som stadig stod helt tæt op ad mig.
"Jeg... Jeg må gå" sagde jeg trist. Danny nikkede. Jeg løb ned ad trappen og ud på gaden. Jeg kunne se at hun løb lige der henne.
"KATRIINEE!" Råbte jeg. Hun løb stadig. Jeg løb efter.
"Katrine vent! Jeg kan forklare!" Katrine stoppede og jeg indhentede hende. Jeg pustede meget. Jeg var ikke i særlig god form. Hun græd.
"Så kom med den forklaring!" Sagde hun vredt.
"Hør" sagde jeg og var ved at få pusten igen.
"Jeg blev ked af at se jer danse... Og så løb jeg ud på toilettet og græd... Og så kom han. Jeg låste op, og... Jeg ved ik'... Ja så... Så kyssede han mig bare."
"Vi havde jo aftalt at vi skulle sige til hinanden hvis vi ville score ham!" Jeg tror nu ikke det var derfor hun var så ked af det. Det var jo nok fordi at han hun var forelsket i havde kysset med en anden. Og ja. Jeg ville da ha' været lige så ked af det hvis det var omvendt. Hun løb. Jeg blev stående lidt. Så gik jeg også hjem. Jeg smed mig grædende på min seng. Min mor og lillebror var gået i seng. Jeg lå og græd stille da min mobil sagde ding. Jeg fik en besked fra Danny:
'Hey smukke. Er vi kærester? <3'
Jeg havde virkelig bare lyst til at skrive ja. Men jeg blev nød til overveje hvad jeg helst ville: være kærester med dejlige, søde, lækre Danny og være meget uvenner med min BEDSTE veninde. Eller om jeg ville fortsætte mit venskab med min elskede bedste veninde og så ikke være sammen med Danny. Nej. Jeg ville simpelthen ikke lade det ske. Der skulle ikke komme en fyr imellem Katrine og jeg!
Så jeg svarede tilbage:
'Kære Danny. Katrine er min bedste veninde og jeg vil ikke miste hende. Vi skal ikke være sammen. Undskyld.'
Jeg græd mens jeg sendte den sms. Jeg havde virkelig ikke lyst til at sige nej til Danny. Men jeg havde virkelig heller ikke lyst til at være mega uvenner med Katrine. Jeg ringede op til Katrine for at fortælle at vi ikke var kærester. Men hun tog ikke telefonen. Jeg havde fuckede det hele op.

Fortsættelse følger...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 24, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Katrine og Jeg &quot;Danny&quot; (Afsluttet)Where stories live. Discover now