Jeg vågnede ved en skrammende lyd. Jeg åbnede langsomt mine øjne, vendte mig om, og så at det var Katrine der rodede i sin makeupkasse. Hun så hen på mig med et usikkert ansigtsudtryg, som om hun var bange for at vække mig. Da hun så at jeg havde godt nok kun halvåbne øjne sagde hun:
"Ej undskyld, det var ikke meningen at jeg ville vække dig"
"Det gør ikke noget" jeg løftede hovedet, men solen stod skarpt ind af katrines vindue. Jeg missede med øjnene, og lod så hovedet falde ned på hovedpuden igen. Den skrammende lyd blev ved, og det var først der jeg egentlig undrede mig over hvad hun lavede.
"Hvad laver du?"
"Jeg kan ikke finde min mascara!"
"Jamen du kan da bare låne min"
"Åhh tak!" Hun stoppede med at rode i kassen og lagde sig ned under dynen igen.
"Det duer jo ik' at jeg ikke har makeup på til Dannys fest" sagde hun.
"Når ja. Det er jo i aften" sagde jeg og smilede.
"Ja det bli'r SÅ fedt! Jeg glæder mig virkelig meget!
"Ja det gør jeg ogs'!" Vi lå lidt og kiggede på hinanden.
"Ska' vi ikke stå op?" Spurgte jeg
"Jo. så kan vi lave spejlæg"
"årh ja, sådan et kunne jeg godt bruge!" Sagde jeg. Vi gik ud i køkkenet, og Katrine begyndte at lave spejlæg. Køkkenet var stort, hvidt og flot. Hendes forældre har mange penge, men jeg vil ikke sige at de er rige.
"Vil du være sød at rekke mig saltet?"
"Øhh... ja. her" i modsætning til det køkken vi har derhejmme, er det her meget flottere. Da vi var yngere syntes jeg det var snyd at de havde så mange penge, det var altid hende der fik de nyeste ting. Det nyeste legetøj. Jeg kan huske engang hvor hun fik den nyeste Nintendo (det var jo dengang de var på mode) vi andre i klassen sad og så på at hun spillede, og havde tabt kæberne. Dengang var vi også bedste veninder, så jeg var den eneste der fik lov til at spille på den. (Heldige mig)
"Så er de ferdige" sagde hun og puttede dem hen på to tallerkener. Jeg tog den ene tallerken, og så gik vi hen til bordet.
"Jeg har en ide" sagde Katrine.
"Hvad?"
"Skal vi ikke sige at hvis nu jeg for eksembel har en plan om at gå hen og scorer Daniel, så skal jeg sige det til dig, og omvendt"
"Øhh.. Jo det kan vi da godt". Jeg forstod ikke helt hvorfor. Det var vel ikke fordi hvis jeg nu havde en plan om at gå hen til ham, at hun så ville ødelægge det? Vel? Det håbede jeg ikke. Det kunne hun bare ikke tillade sig.Så var klokken 7, og det var klokken 8 festen startede. Vi gjorde os klar, tog festtøj på, satte hår, og ordnede make-up'en. Katrine lavede fuld make-up på sig selv, med falske øjenvipper, rosafarvet læbestift, og hele baduljen, mens jeg bare nøjes med lidt concealer unde øjnene, mascarra, og lidt gyldenbrunt øjenskygge.
"Jeg glæder mig mega meget!" sagde Katrine
"Ogs' mig". Katrine kiggede på klokken.
"Vi skal altså til at skynde os nu"
"Jamen jeg venter kun på dig"
"Okay, så lade os komme afsted". Vi hoppede på vores cykler, og cyklede hen til Danny. Vi bankede på, og dér stod han. Han var så pæn, og sød, og lækker!
"Kom inden for!"
"Tak sagde Katrine, og gik forrest. de smilede til hinanden. Hun gik ind, og så smilede han til mig. Jeg plejede bare at kigge ned, når han smilede til mig, men denne gang tog jeg chancen, og smilede igen, det var et stort smil. Han virkede en smule overrasket, men smilede så stort tilbage. Jeg fik en dejlig følelse i maven. han lukkede døren og vi gik ind i hans store stue, til festen.
YOU ARE READING
Katrine og Jeg "Danny" (Afsluttet)
Teen FictionRosa og Katrine har været tætte veninder gennem mange år. De stoler fuldt og fast på hinanden. Det er snart sommerferie efter et laaaangt syvneklassesår. Men hvad sker der når drengen Danny som de begge er meget forelsket i invitere dem til fest ho...