Kapittel 10

226 13 0
                                    

July's pov

Jeg og Martinus var på vei inn døra da vi plutselig hørte noen bak oss.
-så fancy! Er det plutselig noen som roper bak oss.
- det er noen som har flyttet inn i gamle rønna! Trodde ingen ville flytte dit etter det som skjedde...
Jeg skvetter av tonefallet å snur meg rundt. Bak os sto en høy jente med svart tights med en gul stripe langs siden og en knall gul topp som det sto Pink på.
- unnskyld? Hvem er du? Sa jeg litt redd for hva jenta kom til å svare.
-jeg er Theresa. Bor på gården der bort. Sa hun å pekte mot skogen.
Jeg tror jeg så ganske dum ut der jeg sto for plutselig kremtet hun å begynte å leke med det lange mørke håret.

- å! Jo jeg er July og dette er Martinus! Nei vi bor ikke i "rønna" som du kalte det. Familien min er på sånn båtferieaktiting. Jeg og bestevenninnen min skulle være her i sommer så vi hadde noe å gjøre. Sa jeg litt unnskyldende mens jeg følte blikket hennes.
- Jasså! Men hva den kjekkasen her da? Sa hun å gikk sakte med et flørtete blikk mot Martinus.
Jeg løp i mellom å ga Martinus en stor klem og han kysset meg for å bekrefte at han også viste hva den så kalte "Theresa" holdt på med.

Hun rygget bakover tydelig overrasket og begynte å leke med håret sitt igjen.
-Martinus bor på den store gården der oppe. Sa jeg og pekte mot den største gården i nærheten. Det var jo sant da! Han "bodde" jo der!
- ja greit dere får ha en fin dag da. Su hun å snudde på hælene å jogget opp bakken mot skogen.

- hva var det!? Sa jeg med latter i stemmen.
- en skikkelig bærte tydeligvis! Sier Martinus med hånden rundt hoften min.
Jeg ser opp på han og åpner døra og skal til å bøye meg ned da plutselig Josie kommer løpende.
- det har skjedd no! Hjelp meg! Det er guttene!

The summer romanceDonde viven las historias. Descúbrelo ahora