Kapittel 11

256 13 2
                                    

-kom det er guttene! Roper Josie når jeg skal ta av  meg skoene.
-hva?! Hvilke gutter!? Josie! Roper jeg kanskje litt for høylytt til at det høres normalt ut.
Jeg løper inn på kjøkkenet og synes som treffer meg er ikke det mann kan kalle verdens vakreste syn...
-austin! Marcus! Nå er det nok! Dere oppfører dere som små barn! Hva er det dere holder på med?! Austin sitter oppå Marcus med hat i blikket. Han skal akkurat til å slå til Marcus men Josie kom i forkjøpet. Hun hadde nok ikke tenk hva som kom til å skje hvis hun hoppet framma.
Plutselig ligger Josie på gulvet med blod fra nesa. Marcus reiser seg opp å setter seg ved hodet til Josie å løfter henne sakte opp.
-se hva du har gjort! Du slo til Josie! Skrek han med tårefylte øyne.
Jeg går bort å stryker Josie over håret og klemmer hun litt på magen.
Plutselig skriker hun!
-Ikke kil meg din kaninskjeggbæsj! Popper det ut av hun.
-nå hadde jeg et opplegg må du vel skjønne... Jeg ville se hva de gjorde for meg! Jeg ville se om Austin ble lei seg! Men neida!
Jeg klarer ikke å holde meg alvorlig så jeg bryter ut i latter. Noe alle rundt meg også gjør bortsett fra Josie.
-Hva er det du ler av?! Jeg kunne dødd! For alt du vet kunne jeg hatt blodalergi! Jeg fikk blod i munnen altså!
- ingen har blodalergi Josie. Da hadde du dødd for lengst! Du har blod i hele kroppen skjønner du jenta mi. Trøster Marcus.

Noen timer senere ligger alle strødd rundt i hele den vesle hytta. Alle "slapper av" som de kalte det. Jeg skjønner ikke helt greia med å slappe av jeg. Jeg blir bare sykt stressa fordi jeg må ligge rolig å tenke på alt det jeg egt kunne gjort nå!
Jeg stirrer opp i taket i sånn timinutterstid før jeg bestemmer meg for å gå på kjøkkenet.
Josie er ikke akkurat en person som greier å slappe av hun heller så hun satt på benken å spiste sjokoladepålegg.
- shoppingtur?? Hvisker jeg og nikker mot døra.
Hun bare smiler å tørker seg om munnen. Vi kler på oss og løper ut døra.
Begge kjører vespa så vi kommer oss fort til kjøpesenteret.
Min er beige men kaffebrunt sete og styre mens Josie sin er lysebrun men et enda mørkere sete.
Vi setter av gårde å mindre enn ti minutter senere er vi på kjøpesenteret.

- denne? Josie går å peker på is som hun vil ha men hun klarer ikke å bestemme seg.
- nei denne! Nei! Men den ser også god ut! Hva med den da? Jo! Nei! Åååå! July?! Hvilken skal jeg ta?! Den! Ja! Den! Den der mann! Jeg skal ha den!
Hun fikk isen sin å gikk. Jeg ble stående igjen å skulle bestille is. Jeg kjøpte Oreo og mokka så slapp jeg å velge mellom de to.
Jeg gikk å satte meg der Josie satt å begynte å spise av isen min.

Når vi ble ferdig med isen gikk vi på BikBok for å se etter bikini. Jeg hadde jo selvfølgelig glemt bikinien min hjemme i Brumunddal så jeg hadde ingen bikini!

The summer romanceOnde histórias criam vida. Descubra agora