Inilah AKU!

1.1K 69 0
                                    

Hazard sedang merenung dua tubuh yang terlantar diatas lantai. Dia mengukir senyuman. Tiba-tiba ketawanya meletus. Setelah penat ketawa dia tersenyum.

"Puas aku bunuh kau. Kau yang menyebabkan aku jadi pembunuh! Hahaha, tapi aku tak kisah, asalkan aku dapat bunuh korang. Selamat menikmati hari yang indah dineraka!! Hahahahahahahaha!!!" Hazard mengambil pisau rambo yang tertusuk diperut salah seorang dari mayat itu. Lalu dia berlalu pergi.

"Bye mummy, daddy. Hazard pergi dulunya." Dia menutup pintu utama. Ya, memang betul dia sudah membunuh kedua ibubapanya. Ibubapa yang menyebabkan dia kehilangan abang yang selama ini menjaga dia sepanjang kesibukan mereka terhadap kerjaya masing-masing hingga mengabaikan dia dan Alex, abang Hazard.

4 years Ago...

Alex berjalan kaki menuju ke sekolah adiknya untuk membawa adiknya pulang dari sekolah. Sudah menjadi rutin hariannya mengambil Hazard kerana ibubapanya sibuk.

Alex menyeberangi jalan kerana sekolah adiknya terletak di hadapannya dan dia perlu menyeberang.

"Abang Alex!!" Hazard menjerit di hadapannya. Tanpa menoleh kekiri dan kekanan Hazard berlari menuju kearah abangnya. Tiba-tiba sebuah kereta menuju kearah Hazard. "Hazard!!!" Alex menjerit. Tanpa memikirkan risiko Alex berlari kearah Hazard.

Alex menolak tubuh Hazard ketepi jalan sebelum kereta itu melanggar adiknya dan.....

BUMMMM!!

Alex dilanggar oleh kereta itu. Hazard yang sudahpun berada ditepi jalan kaku! Abangnya dilanggar dihadannya. Dia cuba menguatkan kaki untuk berdiri lalu dia menuju kearah abangnya. Orang sudah mengerumuni Alex. Hazard melutut ditepi abangnya yang terlantar diatas jalan.

"Abang!! Bangun!! Don't leave me alone!! I need you to accompony me in this world!! Please wake up!!" Hazard menggoncang tubuh abangnya. Seorang lelaki memeriksa nadi Alex. Hazard hanya memandang. Lelaki itu memandang Hazard lalu menggeleng. Hazard terasa bagai mimpi. Abangnya pergi meninggalkannya. Pemandu itu meminta maaf. Hazard memaafkan lelaki itu.

Tapi jika ibubapanya tidak sibuk dan mengambilnya, perkara ini tidak akan berlaku. Dia mengenggam tangannya. Alex sudahpun dibawa kehospital menaiki ambulans untuk dibedah siasat.

Hazard berazam dalam hati untuk membunuh ibubapanya suatu hari nanti.

END OF FLASHBACK

Hazard menangis mengingati peristiwa hitam itu. Hampir 4 tahun dia merancang semua ini dan akhirnya usaha itu berhasil. Tiba-tiba siren polis berbunyi. Hazard meneruskan tangisannya.

Seorang polis muncul dibalik pintu utama rumah pokok itu. Dia memanggil Hazard. " Hei boy, can you please get out from this home. I need to talk to you!" Kata lelaki itu tegas. Hazard hanya meneruskan drama air matanya.

Hazard turun dan menuju kearah lelaki yang memanggilnya tadi. "Okay, saya nak tanya awak. Awak ni Hazard William anak kepada Ameline William dan Heriz William. Betul ke?" Tanya lelaki itu. Hazard mengangguk. Lelaki itu menulis sesuatu diatas buku nota kecil yang dipegang.

"Saya Inspektor Edward. Saya nak tanya awak. Sewaktu ibubapa awak dibunuh awak dimana?" Hazard menyeka airmatanya lalu menyandarkan badannya di kereta polis. Dia mengambil nafas sedalam-dalamnya. "Sewaktu itu saya dibilik. Saya sedang mengulangkaji pelajaran. Tetiba saya terdengar bunyi pintu dibuka. Suara kecoh kat ruang tamu. Saya turun dan tengok. Ibubapa saya mabuk. Saya melihat dibelakang ibu bapa saya. Ada seorang lelaki yang memakai topeng dan memegang pisau. Saya terkejut. Dia nak bunuh makayah saya. Ayah saya bergelut dengan pembunuh tu, saya tak ambik masa lama, saya terus menuju ketingkap dan terjun kebawah. Kaki saya terseliuh sikit sebab nak pergi ke rumah pokok saya." Hazard menunjukkan pergelangan kakinya yang sedikit membiru tanda bengkak.

"Tiba je dekat atas rumah tu, saya terdengar ayah saya menjerit. Dia mengerang kesakitan, tapi saya takut nak menuju kerumah. Saya takut dibunuh. Jadi saya just duduk kat situ!" Hazard tiba-tiba menangis. Inspektor Edward menggosok belakang badan Hazard tanda menyuruh Hazard tenang.

" Mak and ayah awak ada musuh tak?" Tanya inspektor itu lagi setelah Hazard tenang. "Setahu saya tak ada sebab mak dan ayah saya baik orangnya." Tanpa inspektor itu sedari Hazard sedang mengukir senyuman sinis. Rancangannya berjaya.

"Masa pembunuhan itu berlaku, ada sesiapa bersama awak or nampak awak dirumah?" Hazard berpura-pura mengingati."Haa, jiran sebelah rumah tu bagi saya spageti 20 minit sebelum perkara tu berlaku." Aunty Maria iaitu jiran rumahnya memberi spagetti padanya kerana dia ada mengadu dengan Maria bahawa Ameline jarang masak untuknya. Tak sangka perangkapnya masuk. Pada malam pembunuhan Maria datang memberi makanan.

'Pasti aku takkan disyaki. Hahaha. Bagus Hazard! Kau memang pandai!!" Hati Hazard menjerit keriangan.

______________________________________

My first time do criminal story because I like to watch 'CITV'.
Hope all of my readers like this story.
Enjoy!!

Young KillerWhere stories live. Discover now