Confess

644 48 1
                                    

Dah sebulan Hazard menetap di New York. Buat sementara ini tiada siapa yang menyakiti hati Hazard. Hazard terasa tenang.

"Hello Hazard. How are you dear?" Kayla menyapa Hazard yang sedang beristirehat di sebuah pondok.
"I'm fine Kayla. Have a sit." Hazard mempelawa Kayla duduk disebelahnya. Tanpa segan silu Kayla mengambil tempat disebelah Hazard.

"Ermmm....Hazard, I want to tell you something." Hazard memandang Kayla dan menjongketkan keningnya tanda 'apa dia'. Kayla mengukir senyuman lalu memandang mata Hazard. Dalam!

"Actually first time I saw you, I feel like I'm in heaven. I fall in love with you Hazard. You make my day complete. Although I know boy who is always confess to girl but I don't care. I just want you to know that I Love You with all my heart." Terang Kayla. Hazard kaku. Dia membalas renungan Kayla.

Baru Hazard tahu selama ini dia tidak bertepuk sebelah tangan. Dia tersenyum. Air mata Kayla menitis. "Hey Kayla, kenapa awak nangis?" Hazard menggelabah. Dia menyeka air mata Kayla.

"Kayla look, I Love You too." Hazard mengucapkan kata-kata keramat itu pada Kayla. Kayla kaget. Kayla tersenyum. Mereka merenung mata masing-masing. Makin lama wajah mereka makin dekat, dekat.... dan akhirnya bibir mereka bertemu.

□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□

Pada keesokan harinya, Hazard turun ke bawah untuk bersarapan tetapi dia terdengar pertengkaran antara Taylor dan Phillips.

"Taylor, kau patut tahu selama ni aku hanya mempergunakan kau. Kau ni bodoh kau tau tak?" Suara Phillips didengari Hazard. Hazard mula mengenggam tangannya. 'Tak guna punya jantan! Kau mainkan hati makcik aku!' Desisi hati Hazard.

"Phillips, how could you?! I cintakan you. Selama ni I cuba untuk bertahan dengan you bila you sibuk. Tolonglah Phillips, katakan semua ni hanya gurauan!" Rayu Taylor pada Phillips. Phillips tersenyum sinis.

"Ahhhh, kesiannya babe I ni. Heh perempuan, dah aku cakap aku just mainkan kau tu dahlah. Eh, kau ni!" Phillips semakin meninggikan suaranya. Hazard membuka pintu perlahan. Dia menjengok sedikit.

"Phillips please.... I sayang you. I tak sanggup kehilangan you." Taylor merayu pada Phillips sambil menggapai kaki Phillips. Tanpa sempat Taylor meraih kaki Phillips, Phillips terus menunjal kuat kepala Taylor sehinggakan kepala Taylor terkena bucu meja yang berada dibelakang Taylor.

Hazard yang terkejut dengan peristiwa itu terus menyerbu bilik Taylor dan menuju kearah Taylor. Hazard memangku Taylor. Taylor pengsan. Hazard merasa ada cecair merah pada tangannya yang memegang kepala Taylor. Darah!

Phillips ternganga. Dia pergi meninggalkan bilik itu. Tapi sebelum itu dia memberi amaran pada Hazard agar tidak melaporkan perkara ini pada polis atau Hazard akan menerima padahnya

'Kurang ajar kau. Kau tunggu je. Aku ada hadiah untuk kau! Kau dah cederakan aunty aku. Aku takkan lepaskan kau!'. Tanpa berlengah dia mengangkat tubuh kecil makciknya untuk dibawa ke hospital.
Hazard mula mengatur strategi dalam diam.
□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□

Barang yang ditempah melalui online sudahpun diterima. Dia memasang satu persatu badan barang itu yang dicerakinkan untuk tidak menimbulkan syak pada posman yang menghantar. Dan akhirnya siap.

Telefon Hazard berdering. Kayla. Hazard menekan punat hijau. "Hello sayang, ada apa? Ah, ala darl(Darling) minta maaf. Darl tak dapat join sayang. Darl ada kerja sikit ni. Ok, darl janji akan tebus balik nanti. Bye. Love you too." Hazard meletakkan telefonnya di rak buku. Dia menuju keluar rumah. 'Ajal kau akan tiba hari ni' Hazard tersenyum sinis.

Setelah Hazard tiba disebuah rumah, dia memarkirkan kereta agak jauh dari situ. Dia keluar dan menuju kerumah itu.

Knock! Knock! Knock!

Hazard mengetuk pintu utama rumah. Dia membetulkan sedikit topeng muka yang dipakai. Pintu dibuka dari dalam oleh tuan rumah.

Hazard lantas menolak pintu itu dengan pantas dan menutupnya kembali. Dia memandang gerangan yang membuka pintu. Phillips!

"Siapa kau? Apa kau nak dari aku?" Phillips memulakan bicara. Hazard menekan sesuatu dilehernya. Tiba-tiba suaranya berubah garau. Dia memakai teknologi Sound Change(ciptaan AN).

"Kau tak perlu tahu aku siapa." Hazard menuju kearah Phillips. Setapak demi setapak Phillips berundur kebelakang. Hazard mengeluarkan sesuatu dari belakangnya. Phillips kaku. Dia terkejut melihat pistol itu. Pertama kali pistol itu menuju kearahnya.

"Kau nak apa? Aku tak ada barang berharga untuk bagi dekat kau!" Phillips semakin menggelabah. Tiba-tiba dia terlihat seorang perempuan dengan pakai baju tidur lutsinar menuju kebawah dengan terpisat-pisat. Dia tidak memandang kearah mereka. Dia hanya memandang kebawah. Apabila kakinya ingin menjejak ke tangga terakhir, Hazard terus menangkapnya.

Perempuan itu terkejut. Terus matanya segar. Dia ingin menjerit tapi dengan pantas Hazard menekup mulutnya. Hazard menelan air liurnya. Nafsu lelakinya berkocak. Hazard tidak memandang kearah yang tidak sepatutnya.

"Ambik pistol ni." Hazard mencampak pistol itu pada Phillips. Phillips menyambut. Hazard mengambil pistolnya pada kaki kiri dan mangacukan pada kepala perempuan itu. Perempuan itu memegang tangan Hazard yang melingkar di lehernya.

"Kau nak suruh aku buat apa dengan pistol ni?" Tanya Phillips. Hazard merayapkan pistolnya di wajah perempuan itu. "Please jangan cederakan gf aku. Baiklah aku buat apa saja yang kau minta." Hazard menganggukkan kepalanya.

"Bagus! Aku nak kau tembak diri kau sendiri ." Arah Hazard Phillips kaku. "Yang itu aku tak dapat tunaikan. Aku....." Belum sempat Philips menghabiskan ayat Hazard menarik picu pistol untuk menembak perempuan itu.

"Jangan!! Please jangan.... aku buat...aku buat...." Phillips akhirnya mengalah. "Phillips please jangan buat kerja bodoh! Phillips tak ingat ke janji dekat Eryn untuk bersama hingga akhir hayat. Hoi jantan kau tak ada hati perut ke?!" Perempuan itu menengking Hazard. Eryn rupanya.

"Bye sayang. Semoga bahagia." Phillips menarik picu pistol.' Huh, bahagia? Kau dah hancurkan hati makcik aku sampai dia murung kau kata bahagia.' Tapi kata-kata itu hanya dihati. Dia taknak identiti dia terbongkar.

Bumm!! Bumm!!

Akhirnya Phillips menembak kepalanya. Darah terpercik sana sini. Hazard melepaskan perempuan itu. Eryn meraung. Dia merenung Hazard." How could you?!" Dia menjerit. Hazard berlalu pergi tanpa mempedulikan Eryn.

Bumm!! Bumm!!

Bunyi das tembakan kedengaran. Hazard terkejut.Dia memandang kebelakang. Eryn menembak kepalanya sendiri. 'Bodoh punya perempuan!'

Hazard berlalu pergi meninggal rumah Phillips sebelum jiran Phillips meyedari. Hazard tersenyum puas. Akhirnya dia dapat balas dendam untuk Taylor.

Penat dia berfikir 2 hari suntuk untuk membunuh Phillips tanpa disyaki, akhirnya dia dapat helah itu. Hahahahahahahahaha...dia ketewa riang.Pistol yang berbaki lagi satu itu dibuang didalam tong sampah yang terletak 2 km dari kejiranan Phillips.

□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□

Akhirnya habis jugak bab ni. Setelah memerah otak walaupun AN tau tak best. Hihihi..
Tapi harap jugak korang Enjoy.
But kalau korang rase cerita ni tak best korang cakap tau. Tak kesahlah comment ke, message ke. Asalkan AN tau ape kekurangan novel yang AN buat ni.
Okey???

❤AN❤

Young KillerWhere stories live. Discover now