Curang!

578 41 3
                                    

Sudah 2 bulan berlalu. Taylor telah menerima takdir bahawa Phillips menduakannya dan juga kematian Phillips.

Taylor memulakan hidup seperti biasa." Hazard William!! Please hurry!! Malam kang tak makan apa-apa kita. Siap mengalahkan perempuan!" Taylor membebel.

Sudah setengah jam dia menunggu Hazard tapi tidak muncul-muncul. "Hah, turun pun. Ingat nak kena tunggu lagi 14 jam!" 14 jam itu ditekan oleh Taylor. Hazard menyengih menampakkan gigi putihnya yang tersusuh rapi.

Mereka bergerak menaiki kereta Mercedes milik Taylor menuju ke pasaraya.

Setiba dipasaraya, Hazard terus mengambil troly. Selesai sahaja membeli barang Taylor mengajak Hazard untuk makan.

Mereka makan di Aliexa Restaurant. Apabila Hazard menjejakkan kaki disitu dia terpandang sepasang kekasih di suatu sudut restoran itu. Dia membulatkan mata.

'Bukan ke Eric tu sepupu Kayla. Asal diaorang siap bersweet-sweet bagai?' Hazard bermonolog didalam hati.

Dia mengambil telefonnya dikocek. Dia mendail nombor Kayla. Dia memerhatikan Kayla. Kayla mengambil telefonnya yang berbunyi didalam beg.

Kayla menjulingkan matanya dan membuat putaran arah jam. Dia mematikan telefonnya. Hazard menggenggam penumbuknya.

"Hazard, are you okay? Aunty cari Hazard tadi, rupanya still dekat sini. Jom masuk dalam." Ujar Taylor. Hazard mengukur senyuman palsu agar tidak disyaki oleh Taylor.

'Baiklah Kayla. Kau yang buat aku sakit hati. Jangan salahkan aku kalau kau hilang nyawa. And for Eric.......just wait and see!' Hazard tersenyum sinis. Dia menuju ke meja Taylor duduki yang jauh dari pandangan Kayla dan Eric.

□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□

"Aunty, Hazard nak keluar sekejap tau!" Hazard menjerit sambil membuka pintu utama.

"Okay. Jangan balik lambat sangat!" Taylor menjerit dari dapur. Hazard memgambil basikal miliknya. Beg yang disandang dibetulkan.

Dia menuju disebuah lorong 200 meter dari rumahnya. Dia membuat satu panggilan menggunakan sim kad yang baru dibeli 4 jam lepas.

Dia mengaktifkan voice change miliknya. "Hello, are you Eric? Ohh, saya nak jumpa dengan awak boleh? Ada something very important yang saya nak bagi tahu awak. Nanti saya SMS alamatnya. Ok. Bye." Step 1 done. Hazard tersenyum penuh makna.

20 minit kemudian, satu cahaya datang dari arah kanan Hazard. Hazard bersembunyi di sebalik tembok. Eric keluar dari kereta.

Eric memandang disekelilingnya. Tanpa dia sedar, Hazard datang menuju kearahnya dari arah belakang. Hazard berjalan dengan penuh hati-hati agar Eric tidak sedar.

Apabila tiba dibelakang Eric dia memeluk leher Eric menggunakan tangan kanan dan tangan kirinya yang memegang pisau diletak pada leher Eric.( readers dapat bayangkan tak?? Kalau tak tu....ermmm)

"Heh, lepaskan aku!! Siapa kau?!! Kau nak apa dari aku?!!" Eric panik. Dia memegang tangan kanan Hazard. Dia menarik tangan kanan Hazard agar melepasi legernya. Tapi malang kudrat Hazard lagi kuat daripadanya. Harap je sado tapi hapak!

"Kau tak perlu tahu aku siapa. Yang perlu kau tahu ialah Kayla tu dah ada pakwe, tapi kenapa kau still dengan dia?!" Hazard menjerit tapi masih mengawal takut ada orang yang lalu lalang dekat lorong ni perasan.

"Hah?! Kayla tak cakap pon dia ada pakwe! Selama aku dengan dia, dia tak pernah berhubung dengan mana- mana lelaki selain aku." Terang Eric. Hazard memikirkan sesuatu.

Hazard melepaskan Eric." Kau bla! Aku kira sampai 3. Jangan sampai aku ubah fikiran. Blaaa!!" Hazard menjerit tapi kali ni dia tidak mengawal suaranya. Pisau dipegangan terlepas tanpa Hazard perasan.

Eric terus menuju kearah keretanya. Dia pergi dengan pantas. Hazard menitiskan air mata tanpa sedar. Dia pergi dari lorong tanpa mengambil pisau tadi.

Setiba dirumah, Hazard terus menuju kebilik. Buku kecil dicapai dari rak. Dia ingin mengubah rancangan.

******

Eric menuju kebiliknya. Bajunya semua disumbat dalam bagasi. Dia ingin pergi dari sini. Dia tak nak ambil risiko membahayakan nyawanya.

Semua ini kerana Kayla. Kerana Kayla dia hampir dibunuh. Tapi dia pelik kenapa pembunuh itu melepaskannya. Ahh, persetankan semua itu asalkan nyawa selamat.

Selesai sahaja mengemas barang, dia terus menuju ke airport. Dia pergi ke kaunter. Eric ingin balik ke Rusia, tanah kelahiran ibunya.


______________________________________

Pendekkan bab ni?? Lagi 2 bab je.
AN tau cite ni memang pendek. AN kan orang baru...harap pahamlah ya...

Agaknyekan kenape Hazard lepaskan Eric??

Next update is the day after tomorrow!!

Annyeong!

[27/10/2015]

Young KillerWhere stories live. Discover now