'' Annem işte bizi bu yüzden terk etti , baba . ''
'' Eğer bir daha annenden bahsedersen ceza alırsınız küçük hanım . '' dedi . Sinirimden gülmeye başladığımda çatık kaşlarıyla sertçe kolumu kavradı . Anlaşılan birileri artık o zavallı kız olmadığımı bilmiyor . Kolumu bir hışımla çektiğimde anlamayan gözlerle baktı .
'' Biliyor musun ? Sen baba kelimesini haketmiyorsun bile , hatta annemin senin gibi bir adamla birlikte olmasına acıyorum . İyiki gitmiş . İyiki kurtulmuş send... '' yanağımdaki anlamadığım bir acıyla yarım ağız açık kalmıştım . Babam ellerini ağzına götürmüştü . O da ne yaptığının farkında değildi belki de . Ellerini saçlarına geçirip salonda dolaşmaya başladı . Merdivenlerden odama çıkıp bavulumu çıkarttım . Tıka basa eşyalarımı doldurup aşağıya indim . Hem sessizce çıkmaya çalışıyor hem de etrafı gözetiyordum . Babam ortalıkta yoktu ve bu benim için bir fırsat haline gelmişti artık .
Apartmanın merdivenlerden inerken dengemi sağ tutmaya çalışırken burnumun acısıyla karşıma baktım . Gözlerimi açar açmaz yarı çıplak ıslanmış ve saçlarının dağınık haliyle uğraşan bir yarım akıllıyla karşılaştım . Boyum omzuna zor olsa da yetişiyordu . Ve başımı yukarı kaldırmam çok rahatsız edici bir durumdu .
Islak olmasından yola çıkarak ağzımı araladım .
'' Yağmur mu yağıyor . '' dedim . Umursamazca omzuma vurup yukarı çıktı . Arkasından trip atsamda daha ne kadar devam ettiriceğim bu ergen triplerini diyip yoluma devam ettim . Çantamdan çıkardığım telefonu tuşlarken arada bavulu düşürmemeye çalışıyordum . Arama tuşuyla birlikte telefonu kulağıma götürdüm .
Telefonun açılmasının heyecanıyla apartmanda bağırdım .
'' Alo Yaprak . ''
'' Efsane dur ! Bağırma , sakin ol . noldu ? ''
'' Evden kaçtım . '' telefondan bir kaç saniye ses gelmeyince kapandımı diye baktığımda hala açık olduğunu gördüm .
'' Naptın , naptın ? ''
'' Uf Yaprak , tekrar ettirme . ''
'' Koş kız , bize gel , bütün detayları alıcam ona göre . '' klasik en iyi arkadaş konuşması .
Telefonu kapatır kapatmaz . Bavulu zorlaya zorlaya indirdim . Cebimdeki son yirmi lirayla taksiye bindim .
10 - 15 dakika sonra geldiğimizde . Aynaya baktım
'' Yuh , 32 Tl'mi '' elimle kafamı kaşıyıp masum suratı yapmaya çalıştım .
'' Şey , benim sadece 20 liram var da şey yapsak onu , yazdırsak sonra ödesem olur mu ? ''
'' Ablacım bakkal mı ? burası ya hadi benim işim var paramı verde gidiyim ben . ''
'' Aman be al üstümde bu kadar var . '' Taksiden inip apartmana koştum . 2. kata çıkmamla Yapra'ğın öküz gibi sarılması bir oldu . O sarılmasını bitirdiğinde ben hala kollarım açık kaldığında ilk bir sırıttı sonra kollarımı indirip ağzını araladı .
'' Hadi kızım ya , öküzün trene baktığı gibi bakma da gel içeri . '' kafamı onaylarcasına sallayıp içeri geçtim . Salona geçip l-kanepeye oturdum .
'' Evet başla . ''
'' kızım dur bir soluk aliyim zaten taksiye de tam para veremedim . ''
'' Bana söyleseydin salak , sonuçta en iyi arkadaşız , öderdim mal yavrum benim . ''
'' Uf Yaprak git başımdan , anne klasiklerinden hoşlanmadığımı biliyorsun . ''
'' Bilmezmiyim . 102 , 103 ... ''
'' Ne sayıyorsun ? ''
'' Bir dakika ... 109 110 111. söyliyişin . '' zorla da olsa bu haline gülmüştüm . Mutfağa geçelim dercesine işaret etti . Bende önden gidip mutfaktaki sandalyelerden birine oturdum .
...
'' İşte böyle , anladın mı ? ''
'' Ben şeyi anlamadım şu erkek kısmını , tam olarak ne ol.. '' daha konuşmasını bitirmeden araya girdim .
'' Salak numarasına yatma Yaprak . ''
'' Ay , tamam tamam . Yakışıklımıydı bare . ''
'' O kadar dikkatli bakmıyorum ben , senin gibi . ''
'' Ya kızım bakılmaz mı ? Ben olsam , bitinden ayak mantarlarına kadar bakardım . ''
'' Iyyy , iğrençsin Yaprak gine midemi kaldırmayı başardın ya bravo sana . ''
'' Hani benim oscar ödülüm , hani nerede göremiyorum . '' alnına bir şaplak atıp salçalı makarnamı ağzıma götürüp küçükken yaptığımız gibi şapur şupur yedim .
'' Hatırlıyor musun Yaprak ? Biz hep ağzımız açık yerdik . Sonrada Necla anne bize kızardı . '' kafasını onaylarcasına sallayıp o konuştu
'' Ah , be Efsane annemleri çok özledim . Ziyaretlerine gidelim mi ? ''
'' Tabii ki gideriz şapşal . '' ikimizde birbirimize sarıldığımızda Yaprağın neredeyse ağlıyacağını fark ettim . Her zaman dolabımda sakladığım en sevdiğimiz abur cuburlarıda bavuluma attığımı hatırladım . Koşa koşa yanında ayrılıp salona geçtim . Bavulu açıp bütün abur cuburları kucağıma alıp zar zor taşımaya çalışırken arkamı dönmemle Yaprak'la burun buruna geldim .
'' Yaprak ödüm patladı . '' Yaprak dilini köpek gibi dilini aşağı sarkıtmıştı ve neredeyse salyasının akıcağının farkında bile değildi .
'' Onur seni böyle görse soğur yeminle soğur , şu an ben en iyi arkadaşımdan korktum . '' omuzlarını kaldırıp dilini içeri sokup konuştu .
'' Banane , biz ayrıldık , çokta tırtımda . '' ağzım açık kalmıştı ve abur cuburlar yere düşmüş , Yaprak'ta onları teker teker koklamakla meşguldu . En sevdiğimiz hubble bubble sakızını arıyordu .
Cebimde çıkarttığımda sanki arkasında göz varmış gibi bana döndü salyası halıya aktığında yüzümü ekşittim .
'' Kıymetlimisss ... ''dediğinde yaklaşmaya başaldı .
'' Yaklaşma , vallaha hepsini ağzıma tıkarım . '' bir anda ayağa kalkıp ciddi olup , kaşını kaldırdı .
'' Yapamazsın şekerim . ''
'' Yaparım . '' serçe parmağını uzattığında ben de tek kaşımı kaldırıp parmağımı uzattım .
'' İddia he . Tamam ben varım Yaprak'cım . ''
'' Adalet ! Haklı olana gitsin Efsane'cim . ''
'' Yok babam ... Yaprak . Sanki devlet sırrının iddiasına giriyoruz . ''
...
İlk bölümümüz ... Ve inşallah ileride daha iyi olucaz ve Yaprak'la Efsane'nin komikliklerini inşallah devam ettireceğiz . İyi okumalar ... :D
ŞİMDİ OKUDUĞUN
EFSANE
General Fiction'' Siyah beyaza aşık olduğu zaman, her şey yeniden başlar . '' '' Belki sadece , gülmek yeter ; Belki sadece , ağlamak . '' Sustuğumda o devam etti tekrardan . '' Belkide bazen konuşmak ; belkide bazen , susmaktır AŞK . '' EFSANE _ bayAnmerakl1