3. Bölüm

54 12 2
                                    

Dalıp gitmişken ensemdeki nefesle arkamı dönüp Aref'le burun buruna geldim . Anlamayan gözlerle bakıp dudakları hayretle kıvrıldı .

'' Bu odaya hiç girmedim , annem hiç izin vermedi . Neden olduğu şimdi anlaşıldı . '' burukça gülümseyip odaya son bir kez bakıp hızlıca kitaplığıma gidip günlüğümü aramaya koyuldum .

Aref'in elindeki pembe tüylü defteri görmemle yanına koştum . Elinden hızlıca çekip kaşlarımı çattım .

'' Bunun sende ne işi var ? ''

'' Bu odaya sadece o günlük için girmek isterdim . Ay da yılda bir gelirdim , annemin yanında kalırdım . Annemle babam ayrıldığı için babamın yanında kalıyordum . Babam öldüğünden beri annemin yanında kalıyorum . '' dedi .

'' Günlüğümle ne alakası var ? ''

'' Dedim ya hep merak etmişimdir . Geldiğim günler annem senin yüzünden beni odadan çıkarmazdı seni rahatsız etmeyeyim diye . Bir gün odana sessizce girdim . Deftere bir şey yazdığında çok merak ettim . O günden sonra hep izlediğimde o deftere bir şeyler yazdığın için meraklandım . '' dedi . Hem kızmış hem de gülmüştüm .

'' Meraklı şaziment falansın heralde . Sen şimdi mahalledeki üç göbekli teyzelerle dedikoduda yapıyorsun da . ''

'' Çok komiksin ya la. '' onun ilk gündeki yaptığı gibi omzuna çarpıp hiç bir şey demeden mutfağa geçtim . O da benden sonra geldi ve yuvarlak masada karşımda Yaprak yanımda Aref çaprazımda Tina anne vardı . Aklıma ilk gelen şeyle sohbet başlattım .

'' Aref . '' dedim masumca . '' Efendim . '' dercesine kafasını döndürdü .

'' Sen . '' dedim ilk önce . Sonra cümlemi devam ettirmek için dudaklarım yukarı kıvrıldı .

'' Neden benim evimin apartmanındaydın ? '' dedim . İlk şaşırdı , en sonunda kaşları hayretle havaya kalktı . Nutellalı ekmeğini ağzına götürüp ağzının kenarındaki çikolatayı yalamakla uğraştı , sonra da ağzı aralandı .

'' Şey babamın mirasını reddettiğim için ikimize bakmak için bahçelerde çimenleri kesiyorum . '' kafamı onaylarcasına salladım . Yaprağa baktım . Ayı gibi yiyordu . Bir süre izleyip , Tina anneye döndüm . Kibarca yiyordu , sanki hiç yemek istemiyormuş gibiydi . Aref'e baktığımda bana bakarak yediğini fark ettim . Gözlerimiz buluştuğunda anlamsızca gözlerimi kaçırdım .

Tina anne ayağa kalkıp çayını doldurup konuşmaya başladı .

'' Ah oğlum sizin şu dediğiniz , gençlerin gittiği yerler varya , bar mı denir ? başka bir şey mi denir bilmem , gezdirsene kızları akşam ziyafet var sürpriz yapıcamda size . '' Aref ekmeğini tabağa bırakıp kafasını döndürdü .

'' Başınıza bir şey gelirse benden değil ama tamam mı ? '' Yaprak birden öksürük krizine tutulduğunda suyu uzattım .

'' Ne demek başınıza bir şey gelirse benden değil ? '' Aref umursamadan yerinden kalkıp odasına geçti .

'' Kızlar siz salona geçin birazdan Aref gelir . ''

...

2 saat sonra ...

'' Nerede kaldın ya . '' dedim odasının kapısını tıklatarak . Ses gelmeyince bu kez bağırdım .

'' Beni dinlemiyor musun ya , şşş oğlum aç lan kapıyı . '' birden arkamdan Aref'in sesi gelince ürktüm .

'' Çekilirsen üstümü giyicem . '' bornozlu bir Aref . Saçlarından damlayan sular beyaz çorplarıma damlayınca geri çekildim . O ise bir adım daha yaklaşmıştı . Duvara tosladığımda , masumca yüzüne baktım . İki kaşımı masum bir kız gibi kaldırdığımda yüzüme doğru yaklaştı çatık kaşlarıyla , kahkaha attığında beyaz dişlerini daha yakından gördüm . Gülüp odasına girdi . Tam konuşucakken yüzüme kapıyı sertçe kapattı .

'' O odadan çıktığında bunu sana ödeticem . '' dedim tehdit edercesine .

'' Ayağımın pabucunu yalarsın . '' diye bağırdı , tam gidecekken . Dil çıkarttım kapının arkasından .

'' O dilini keserim , içeri sokmazsan ... ''

'' Sokmazsan ? '' dedim sorarcasına . Salona geçip Yaprağa hazırlanması için bağırdım . Tekrar bağırıp çağırmaya giderken duvara kapaklandım .

'' Ben başka birş ey sokarım o zaman , anlaşıldı mı? küçük kız , beni çıldırtma , kötü olur . '' geri çekildi . Bu Aref'dı ve iyice psikopatlaşıyordu .

'' Sen ne tür bir psikopatsın , mafya falan mı ? ''

'' Ne bir psikopat , ne bir mafyayım ben . Ama beni çıldırtmaya çalışırsan katil olabilirim . Haddini fazla aşıyorsun . '' odasına geçip kapıyı kapadı . Hoddono fozlo oşoyorson '' Sanane , sanane sen benim sahibim misin ? ''

Odasından bana bağırmaya çalıştım . '' Senle şuan istediğimi yaparım buna kimse engel olamaz haddini bil . ''

'' Eeeh yeter be . '' diyip odaya daldım . '' Sen kime dalıyosun lan , '' dediğim anda konuşmamla susmam bir anda oldu . Yatakta bir kız vardı . Uyuyor muydu . Yoksa öldürmüş müydü kızı .

'' Bu kız kim ? ''

'' Sana odama girmeni kim emretti . ''

'' Annene söylicem . '' diyip odadan ayrılıcakken ağzımı tutup her zaman yaptığımız şeyi tekrarladı . Duvara toslamıştım .

'' Yakında omurga ameliyatı olursam , senin suçun . ''

'' Neden bu kadar cesaretli ve rahatsın . '' ne rahat ne de cesaretim vardı böyle şeylere . Bilmiyorum hiç bir şey , anlamıyorum hayattan , belki de kalbimin beni yönetmesi bir hatadır . Ruh halimle karşılık verdim her şeye . Ama işte bu her şey değil . İlk kez böyle bir şey ilk kez ölü kızın yerinde düşünüyor gibiydim . Şu ölmeden önce olan 7 dakikalık bütün hayatımız varya keşke bizimde 7 dakikalık olsaydı her şey bir anda olsaydı , hıp hızlı geçseydi şu zaman, belki de herkes mutlu olurdu .

Cevap vermediğimden ve yerimde kilitlendiğimden kızın yanına gitmişti .

'' Hala yaşıyor . '' dedi .

'' Ama ölme ihtimali %92 oranlı . ''

'' Neden %92 ? ''

'' Çünkü daha havalı . '' anlamsızca yüzüne baktım . Ben mi deliyim yoksa o mu ? Tabii ki o , tartışmaya bile gerek yok .

'' Şu deli fatsını kafandan çıkar bence kötü şeyler olucak . ''

'' Ben dışımdan mı düşündüm ? ''

'' E yani ! '' dedi . Alnıma şaplak attım . Şu düşünceleri dışa vurmamayı öğrenmem lazım . Kız mırıldanınca yanına koştum .

'' Çekil . '' dedi bağırarak .

'' Dur bir ya bir şey söylemeye çalışıyor belki . ''

'' Kapa çeneni dedim sana kızım . ''

'' Kapatmıyorum lan . ''

Boğazımdan tutup kütüphaneyle çalışma masasının arasına alıp sıkıştırdı . Tam o sırada ise ikimizde şaşırarak kıza baktık .

'' Siz , siz ikinizde , mahvolucaksınız ! '' dedi . Yanlardaki makinelerin ötmesiyle birlikte ...




EFSANEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin