Hoofdstuk 3

45 8 1
                                    

Als we aankomen bij de lift, drukt Erik direct op het knopje waardoor de lift, die er nogal beroerd uitziet open. We stappen er met z'n tienen in en ik druk op de knop waar er een sierlijke drie opstaat, de verdieping van onze slaapkamers. Gauw daarna sluiten de deuren en stijgen we langzaam omhoog.
"Ik ben benieuwd of deze lift niet kapot gaat," zegt Luana als ze angstig rond zich heen kijkt.
"Geen idee, het klinkt niet bepaald heel veilig maar ik kan daar niet over oordelen jongens," zeg ik om Luana een soort van gerust te stellen wat waarschijnlijk niet werkt maar ik kan het proberen.
"Hoorde je dat geluid dan niet?" zegt Erik als er een krakend te horen komt " het zou mij echt niks verbazen als we nu gewoon te plette vallen,".
"We moeten positief denken, anders vallen we sowieso dood," zegt May.
"Kunnen we doodgaan dan?" zegt George.
"Ben je zo dom George," zeg ik terwijl ik mijn hand naar mijn hoofd duw "iedereen kan dood gaan op dit moment,".
"Maar ik bedoel hier doodgaan Gigi," zegt hij.
"Ik hoop van niet want dan is mijn verjaardag alweer verziekt en dat zou dan de tiende keer op rij zijn, en ik gok dat niemand dat wilt," antwoord ik.
"Inderdaad, anders ben jij de enige bij wie de verjaardagen compleet slecht aflopen," zegt hij sarcastisch.
We worden onderbroken door een keiharde gil. En met keihard stel ik me niet aan.
"Wat was dat?" Zegt Elina als ze angstig om haar omgeving heen kijkt.
"Geen idee," zegt Ian terwijl hij ook om zich heen kijkt.
Direct volgt er nog een gil die langzamerhand weg gaat.
"En wat was dat?" Zeg ik angstig.
"Zoals de vorige keer, geen idee," antwoord Ian.
Vervolgens gaat de lift open en lopen we met ze allen geschrokken naar buiten. Het eerste wat ons opvalt is, waar is de groep van de trap? En waarom kwam het gegil vanuit hun kant? En wat kan er met hun gebeurt zijn?
We lopen naar de trap in de hoop hun gezichten te spotten maar helaas zie ik niemand.
Met een naar gevoel nemen we plaats tegen de grond en wachten we met z'n allen op onze groep, hopend dat er niks naars aan de hand is, wat we echter allemaal heel erg betwijfelen maar een klein beetje hoop is toch goed voor iedereen? Tenminste dat is wat wij allen vinden.

Haunted House #Wattys2016Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu