11. love was lost

813 38 4
                                    

Een kwartier lang kijken ze elkaar in stilte aan. Idriss is helemaal in de war en weet niet hoe hij moet reageren. Amira's gezicht zit vol met tranen maar ze kan geen woord uiten. Amira zou het liefst opstaan en weglopen maar ze weet dat Idriss haar achterna zal komen.

I: Waarom huil je? Dit was toch jou plan? We waren zo gelukkig en van de ene op de andere dag ben je gewoon verdwenen. Je had mij tenminste kunnen vragen of ik wel een nieuw leven wou beginnen. In de plaats daarvan heb jij die beslissing voor mij gemaakt. Ik ben jaren lang ziek geweest omdat je weg bent gegaan en... mijn hart mee hebt genomen. Ik had bijna mijn leven opgegeven omdat ik zonder jou geen toekomst zag. Ik heb zo veel slechte dingen gedaan en nu dat ik mijn leven eindelijk op orde aan het zetten ben...
A: ben ik terug om je leven te verpesten?
I: kom ik jou tegen en wordt al die orde terug chaos. Mijn hart en ziel waren gesloten, ik heb mezelf belooft om nooit meer van iemand te houden op de manier waarop ik van jou hieldt... maar nu dat ik je voor me heb... Je bent de eerste en enigste vrouw waar ik ooit verliefd op ben geworden en je zal ook de laatste zijn, wat er ook gebeurt. Mijn hart zal altijd van jou zijn maar ik... ik ben nu van mijn vrouw en mijn kinderen.

Wanneer Amira die laatste woorden hoort wordt ze misselijk. Haar hart staat op ontploffen en ademen wordt steeds moeilijker. Ze weet dat zij dit heeft veroorzaakt maar nooit heeft ze gedacht dat het zo hard zou aankomen. Het is net of er wordt een mes in haar hart gestoken en doorheen heel haar lichaam snijdt. Ze kan hier niet blijven zitten en hem langer aankijken.

Amira staat met moeite op en zonder Idriss nog een laatste blik te gunnen of iets te zeggen loopt ze het restaurant uit. Ze loopt een verlaten steegje in en zakt in elkaar. Haar ogen huilen rivieren, haar ziel is gebroken en ze is helemaal alleen. Ze heeft zich nog nooit zo alleen en eenzaam gevoelt zoals op dit moment. Waarom zijn ze elkaar tegen gekomen? Amira is jaren lang op de vlucht geweest om hem zeker niet meer te zien en nu komt ze hem tegen in een klein onbekend restaurantje waar bijna niemand komt en al zeker niet op dit uur. Misschien is dit gods manier om haar te zeggen dat ze hem los moet laten. Amira heeft hem wel verlaten maar er is altijd een beetje hoop in haar geweest dat ze ooit nog samen zouden komen. Nu is dat niet meer mogelijk, misschien is het tijd voor haar om ook een nieuw leven te beginnen.

Idriss schrikt wanneer hij Amira's reactie ziet, zij wou dit toch? Als zij hem niet had verlaten, zouden ze nu nog samen zijn. Hij vraagt zich af of ze getrouwd is of een relatie heeft met iemand. Wanneer hij Amira ziet weggaan twijfelt hij of hij haar moet volgen of niet. Uiteindelijk besluit hij om dat niet te doen. Hij is getrouwd en heeft drie kindjes, als hij Amira volgt zal hij bij haar willen blijven en dat kan hij Gizlain en hun kindjes niet aandoen. Hij moet haar vergeten. Onmogelijk.

Amira moet Dubai verlaten, ze heeft hier vier jaar gewoont en is hier zo gelukkig geweest met haar tante en Najat maar all good things come to an end. Ze neemt de eerste vlucht naar Thailand, daar zal hij haar nooit vinden. Daar zullen ze mekaar nooit tegen het lijf lopen. Daar kan hij haar hart niet nog meer breken. Ze heeft even een pauze nodig van de realiteit, daarna wanneer ze het feit dat Idriss getrouwd is kan accepteren, zal ze terug naar België gaan. Terug naar haar thuis, terug naar haar ouders. Terug naar Dina, ze is zelfs niet naar haar enigste zus haar trouw gegaan. Ze is tante van 9 kinderen maar ze heeft geen enkel van hen zien opgroeien. Haar broers zullen al grijs zijn en haar ouders... haar arme ouders die ze zoveel pijn heeft gekost.

Het is tijd om de strijd met haar eigen op te geven. Idriss is haar vergeten, het is tijd dat zij hem vergeet. Onmogelijk. Je eerste liefde is iemand die je nooit van je leven kan vergeten. Hij zal altijd haar eerste, laatste en enigste liefde zijn.

Will love be stronger? (Hand in marriage part 3)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu