14. White room

936 39 3
                                    

Wanneer Amira Idriss en Gizlain's thuis verlaat met Walid, stort ze in op het moment dat ze de poort uit zijn. Walid's hart brand als hij haar zo ziet. Hij heeft altijd zo veel van Amira gehouden, ze heeft zijn broer een beter mens gemaakt en een zegening geweest voor heel zijn familie. Amira is altijd zijn kleine zusje geweest en dat is ze nog steeds, wat er ook is gebeurt.

Hij neemt haar op als een baby en probeert haar te troosten onderweg naar de auto.

W: jij gaat zo niet rijden en ik ga je niet alleen achter laten. Ik zet je thuis af, neem je spullen voor een paar dagen, je komt met mij mee! Trouwens Naïla heeft je zo hard gemist, ze gaat zo blij zijn om je te zien.

Amira knikt naar Walid terwijl hij haar traantjes afdroogt. Ze geeft hem een kusje op zijn wang en zegt dat ze zo blij is dat hij haar broer is. Walid zet Amira af bij haar thuis, na een kwartiertje is ze terug met haar spullen.

W: ik heb Naïla gebeld en vertelt wat er is gebeurt. Ze heeft gezegd dat als je niet mee wil komen ik je moet kidnappen en mee sleuren.
A: hahahaha, ik hou zoveel van haar! Ze doet me altijd lachen.
W: hahaha, wat will je eten? Ik zou bij Idriss gaan eten dus heeft Naïla niet gekookt.
A: het spijt me, ik heb je avond verpest...
W: hey doe eens normaal! Je hebt het omgekeerde gedaan, je weet niet hoe blij ik ben dat mijn zusje terug is. De kindjes vroegen constant achter jou.
A: mijn schatjes toch, ik ga ze niet meer herkennen! Maar euh ik heb niet echt trek.
W: ja dat weet ik maar je zal toch iets moeten eten, je ziet uitgemergeld uit.
A: pizza.
W: deal!
A: en ijs om mijn pijn weg te vriezen.

Wanneer Amira dat p en zielige manier zegt, voelt Walid dat ze er echt niet goed aan toe is. Amira is goed in het verbergen van haar gevoelens dus gaan mensen er altijd maar vanuit dat ze super sterk is. Maar zelfs de sterkste mensen hebben soms iemand nodig die sterk voor hun is zodat ze voor even zwak kunnen zijn.

Amira wandelt de villa binnen en wordt meteen besprongen door een huilende Naïla en haar kinderen. Amira heeft al meer dan genoeg gehuild deze dagen en het wil maar niet stoppen. De eerste 25 jaar van haar leven heeft ze met de grootste meest gelukkige lach geleefd en de voorbij 11 jaar met de meest eenzame tranen.

Ze babbelen heel de avond door een eten hun pizza's en ijs. Walid laat hen met z'n tweetjes zodat ze mekaar alles kunnen vertellen en gaat slapen. Alweer wordt het een hele huilpartij en rond 3 uur's nachts vallen ze inslaap op de lounge.

Om 7 uur 's morgens wordt Walid opeens gebeld. Het is Idriss, waarom belt hij zo vroeg?

W: hallo?
I: Walid je moet nu komen!
W: wat is er aan de hand bro? Toch niets erg gebeurt?
I: jawel, het is Gizlain, ze voelde zich plots extreem zwak dus heb ik haar naar het ziekenhuis genomen. Ze is zes maanden zwanger en we wisten dat niet, maar door de zwangerschap is de kanker door haar lichaam aan het spreiden en ze moeten haar nu opereren. Ze zijn niet zeker of de operatie zal helpen...het kan zijn dat het de baby schaadt en ik weet helemaal niet wat ik moet doen, Walid ik wordt gek!
W: ik kom eraan!

W: schat wordt wakker.
N: mhhmm wat is er love waarom zo vroeg?
W: Idriss heeft net gebeld, Gizlain is er slecht aan toe.
N: oh nee, wacht ik kom mee...en Amira?
W: Gizlain is haar vriendin ze zal het ons niet vergeven als we haar niets zeggen.
N: maar Idriss?
W: maakt niet uit, kleed jullie zo snel mogelijk aan en kom naar de auto

Naïla maakt Amira wakker en zegt dat Walid alles uit zal leggen in de auto. Wanneer ze in stappen en Walid vertelt wat er aan de hand is, kan Amira haar hart niet meer voelen. Waarom gebeuren er zoveel slechte dingen in haar leven? Ze is nog niet klaar met genezen van de ene wond en er wordt er al een andere gemaakt. Ze blijft in haar eigen herhalen "wa 3asa an takrahu shay'an wa huwa khairon lakom, wa 3asa an tuhebo shay'an wa huwa sharrun lakom"
(En jullie haten de dingen die goed voor jullie zijn en jullie houden van de dingen die slecht voor jullie zijn.)

Eens aangekomen bij het ziekenhuis lopen ze naar boven. Idriss ziet er niet goed uit, Walid neemt hem vast en zegt dat alles uiteindelijk goed komt. Amira kijkt door het raam en ziet haar lieve Gizlain daar lijkbleek liggen in die koude witte kamer. Amira haat die kamer, waarom ligt Gizlain per se in deze kamer?! Amira kijkt naar Gizlain en ziet zichzelf dat liggen. Lijkbleek, uitgeput, in pijn, ongelukkig. Zij is het leven van haar kindje verloren en Gizlain is nu voor de hare aan het vechten. Amira's trui is helemaal nat door de rivier die haar ogen verlaat. Idriss zegt haar dat het oké is als ze binnen wilt gaan. Ze doet een kapje aan en ontsmet haar handen.

Ze gaat op een stoel zitten naast Gizlain, DE stoel. De stoel wat Idriss in zat, in sliep, haar trooste, haar zei dat alles goed zou komen. Ze neemt Gizi's hand vast en begint tegen haar te praten over hoe ze niet mag opgeven. Gizlain knijpt in Amira's hand zodat Amira dichter komt.

G: Amira, ik lig op sterven, deze bevalling wordt mijn dood. Alsjeblieft stop met huilen, ik wil mijn laatste uren in geluk doorbrengen. Ik ben niet verdrietig, ik ben juist blij dat ik van mijn lijden verlost zal worden. Het enige dat mij kapot maakt is dat ik vier kleine kinderen ga achterlaten. Amira, jij hebt geen kinderen van jezelf en ik weet dat je er alles aan zou doen om mama genoemd te worden. Ik wil dat jij mijn kinderen adopteerd en dat je hen ziet als de jouwe. Amir is achter jou vernoemd en hij is stapelgek op je. De meisjes vragen elke dag achter je en deze engel die mijn dood wordt is helemaal van jou. Je bent zo'n belangrijk persoon in mijn leven en in dat van Idriss. Je hebt mij keer op keer bewezen wat je waard bent. Niets is meer waard voor een moeder dan haar kinderen, jij bent de enige waaraan ik hen toevertrouw. Wees de goede moeder voor hen die ik weet dat je kan zijn, die je wil zijn. Voor Allah mijn ziel neemt die hem toebehoort, moet je mij 3 dingen beloven.
A: alles.
G: zorg goed voor mijn kinderen.
A: ik zal voor hen zorgen alsof ik ze zelf heb gebaart.
G: vertel hun over mij en laat hen foto's van mij zien, vertel hen dat hun moeder ongelooflijk veel van hun houdt en dat ze hen ongelooflijk hard mist. Zeg hen dat ik elke dag aan hen denk en dat ik altijd voor hen bid. Wanneer ze 18 zijn wil ik dat je hen de brieven geeft die ik voor ze heb geschreven.
A: natuurlijk, jij zal altijd aanwezig zijn in hun leven.
G: en ten slotte,... ik wil dat je terug met Idriss trouwt.

Amira's mond valt open en weet niet wat ze moet doen. Achter haar hoort ze opeens iets vallen. Idriss stond bij de deur en heeft alles gehoord, hij ziet hoe Amira verschiet en twijfelt bij de Gizlain's woorden. Hij komt voor Gizlain's bed staan en kijkt haar verscheurd aan.

G: Idriss, ik ga straks terug naar mijn Malik, ga jij alsjeblieft terug naar jou Amira. Ik weet dat je altijd van haar hebt gehouden en ik zie hoe je naar haar kijkt. Jullie zijn voor elkaar geschapen. God heeft jullie liefde op de proef gesteld, alles gebeurt voor een reden. Amira heeft je verlaten maar dankzij dat heb je nu kinderen. Ik ga je nu verlaten en dankzij dat kan je nu terug naar jou Amira. Jullie konden geen kinderen hebben dus heeft god mij jou leven ingestuurd. Nu hebben jullie kinderen en mekaar.

Gizlain voelt plots hevige weeën, ze gaat bevallen. De verpleegkundigen nemen haar naar de bevallingskamer en ze wil dat niet alleen Idriss maar ook Amira erbij is.

Na zes uur komt de baby eruit, het is een meisje. De dokter legt haar op Gizlain. Gizi kijkt haar liefste schatje aan met het gelukkigste gezicht. Opeens krijgt ze terug kleur in haar gezicht en een blos op haar wangen. Amira kijkt haar vol trots aan en zegt dolgelukkig tegen Idriss: Ze gaat ons niet verlaten. Idriss wordt blij maar net wanneer ze haar nog eens aankijken, geeft ze haar baby een kusje en uit ze haar laatste adem.

De hele kamer wordt stil Idriss gaat op de grond zitten voor hij door zijn knieën zakt en Amira's lichaam kan de pijn nietmeer aan. Ze valt met een harde klap tegen de grond.

Will love be stronger? (Hand in marriage part 3)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu