15. fa inna ma3al usri yusra

872 37 1
                                    

Waarlijk na slechte tijden komen er goede tijden.

*2 jaar later*

Amira zit naast Gizlain's graf, ze bezoekt haar elke maand. Vandaag moet ze Gizi iets belangrijks vertellen.

A: mijn allerliefste Gizlain, wat zou er toch van mijn en Idriss geworden zijn als jij er niet was geweest. Voor je in slaap viel heb je mij gevraagd om je drie dingen te beloven. Dat ik een moeder wordt voor je kinderen, dat heb ik gedaan. Dat ik hen over jou vertel, dat doe ik elke dag. Ten slotte vroeg je mij en Idriss om opnieuw te beginnen. Dat is helaas niet gebeurd, de vorige twee jaren waren zo chaotisch voor ons. Eerst zijn we jou verloren en dan moesten we een baby, twee peutertjes en een kleuter grootbrengen. Maar gisteren zijn ik en Idriss samen boodschappen gaan doen en zijn we langs Anissa's parkje gereden. Ik vroeg hem of we er konden stoppen omdat ik er al even niet meer was geweest. Ik heb je nooit verteld dat ik en Idriss daar onze eerste date hebben gehad. Toen we daar zaten op dat bankje voelden we zo een rust. Het was net of we waren terug twintigers. Alle onderdrukte gevoelens die we voor elkaar hadden kwamen naar boven. Hij nam mijn gezicht vast en kuste mijn lippen, wat heb ik dat gemist. Het voelde magisch, die kus liet alle hartpijn verdwijnen. De leegte die in mij zat is terug opgevuld. We gaan straks op onze eerste date sinds bijna 13 jaar geleden. Ik mis je Gizi, ik hoop dat je bij jou Malik bent.

Amira keert terug naar huis en wordt aan de deur gegroet door haar 2 jaar oude Gizlain. Deze baby is extra speciaal voor Amira omdat ze erbij was vanaf haar eerste seconde op aard. Ze neemt haar op en al snel komen Amir en de tweeling erbij. Ze neemt hen mee naar de keuken waar ze hen te eten geeft, dan gaat ze met hen in het gigantische bubbelbad zitten en na een uurtje beginnen ze al slaap te krijgen. Amira doet hen hun pijamatjes aan en stopt hen in bed.

Ze gaat naar haar kamer en begint zich klaar te maken voor haar date. Op haar bed vindt ze een groot bouquet rode rozen, een prachtige jurk en diamanten juwelen. Er ligt een briefje bij van Idriss "Diamanten voor mijn diamant"
Amira is binnen anderhalf uur klaar en ziet er beter uit dan ooit. Ze is een sexy derriger.

Idriss is klaar met werken en heeft zich al omgekleed in zijn bureau. Hij belt Amira en zegt dat ze naar beneden moet komen. Wanneer hij haar de trap af ziet komen kan hij zij ogen niet van haar af houden. Hij was bijna vergeten wat een schoonheid ze wel niet is.

Ze gaan dinneren in een toprestaurant en maken dan een wandeling in de gigantische rozentuin van het restaurant. Er speelt een orkest en Idriss vraagt Amira voor een dans. Geen moment verbreken ze oogcontact. Opeens stopt Idriss met dansen en gaat hij op een knie.
I: mijn leven, voor de tweede keer ga ik jou deze vraag stellen en ik hoop dat je er hetzelfde antwoord op geeft als vorige keer. Mijn prinses wil jij mij de grootste eer van mijn leven doen en voor de tweede keer mijn vrouw worden.

Hij haalt Amira's ringen te voorschijn die zij heeft achtergelaten bij hem. Wanneer ze de ringen ziet laat ze een traantje ontsnappen.

A: je hebt ze bijgehouden?
I: natuurlijk, ze lieten me denken aan jou.
A: natuurlijk, ja!

Idriss staat dolgelukkig recht, schuift de ring rond haar vinger en knuffelt haar.

Ze keren terug naar huis en Idriss volgt Amira naar haar kamer. Hij kust haar en zij duwt hem zachtjes weg. Hij knikt haar begripvol toe, wenst haar goede nacht en gaat nog even naar zijn kindjes kijken. Ze slapen als engeltjes, hij geeft hen allemaal nachtkusjes en Amir wordt wakker van zijn kusje.

A: papie?
I: ja mijn engel ik ben het.
A: oppakken.
I: je moet slapen schat, morgen school.
A: ikke bij papa slapen pleaaase.
I: en ik dacht dat je al groot geworden was haha, oke dan kom op.

Amir lacht naar zijn papa, die hem meeneemt naar zijn kamer. Idriss stopt Amir in het bed en gaat dan douchen, bidden en slapen. Amir is een lastige slaper en beweegt heel de nacht door. Idriss kan niet slapen en neemt hem maar in zijn armen. Zo blijft Amir rustig liggen en vallen ze samen in slaap.

In de morgend maakt Amira de tweeling wakker, wast ze, kleed hen aan en laat ze ontbijten onder toezicht van haar huishulpjes. Ze gaat naar Amir's kamer om hem klaar te maken voor school maar hij ligt niet in bed dus gaat ze naar Idriss' kamer omdat ze weet dat Amir graag bij hem of bij haar slaapt. Ze opent de deur voorzichtig en ziet ze samen slapen. Het is zo ongelofelijk schattig! Ze probeert Amir voorzichtig uit Idriss' armen te halen zodat Idriss niet wakker zal worden. Het lukt haar en ze neemt Amir, die nog slaapt, in haar armen mee. Ze maakt hem wakker en klaar voor school. Nadat al de kinderen ontbeten hebben neemt de chauffeur hen naar school.

Amira gaat dan kijken of haar kleine Gizlain wakker is. Wanneer ze de deur open doet ziet ze Gizlain lachend spelen met haar poppetje. Wat is ze toch mooi en schattig. Amira neemt haar op en speelt even met haar Gizlain is overgelukkig om haar te zien en zegt heel de tijd "mama lof you". Amira geeft haar honderden kusjes en neemt haar mee naar beneden zodat zij ook kan ontbijten. Ze kleed Gizlain aan en neemt haar dan zelf naar de peuterschool.

Wanneer Amira terug is gaat ze douchen en een velouren trainingspak aandoen van Juicy Couture. Ze doet haar mooie lange haren in een staart en gaat naar beneden om te kijken of het ontbijt voor haar en Idriss al klaar is. Het ontbijt is bijna klaar en ze hoort Idriss al douchen. Wanneer het ontbijt klaar is stuurt Amira de huishulpjes naar beneden zodat zij ook kunnen ontbijten.

Iets later komt Idriss naar beneden, hij geeft haar een kusje op haar voorhoofd en gaat zitten. Ze schenkt hem koffie in en gaat dan ook zitten. Ze ontbijt voor de eerste keer samen na jaren. Amira ontbijtte altijd met de kinderen omdat ze niet met een oncomfortabel stilte aan tafel wou zitten met Idriss.

I: ik wil straks aan onze families zeggen dat we terug gaan trouwen.
A: nu al?
I: Amira nu dat ik je terug heb wil ik zo snel mogelijk trouwen. Ik wil dat je terug de mijne bent. En ik de jouwe.
A: *glimlacht verlegen*
I: wil je een trouwfeest geven?
A: ik weet het niet zo goed. Ik wil zeker en vast iets doen maar het gewoon klein houden.
I: dat vindt ik perfect. Enkel dichte familie en goede vrienden.
A: ja, en geen twintig jurken. Ik ga gewoon één Marokkaanse jurk aandoen. Wit kleed ook niet.
I: heb je je trouwjurk nog?
A: natuurlijk, hoe zou ik die nu weg kunnen doen, hij is een herinnering aan de gelukkigste dag van mijn leven.
I: ik wil dat je hem aandoet, gewoon voor foto's.
A: oke dan maar enkel voor foto's.
I: ik laat het plannen aan jou over, je hebt 1 maand ;).
A: 1 maand?! Ik moet een zaal vinden, catering, decor, negaffa, ...
I: het lukt je wel, neem even vrij van je werk. Dina en Hanae kunnen de winkel voor je runnen. Je hebt een vakantie verdient.

Amira knikt naar Idriss. Na het ontbijt gaan ze zich aankleden om aan hun families te melden dat ze terug gaan trouwen.

Amira was ongelooflijk nerveus om het te zeggen, maar dat was nergens voor nodig. Hun families waren nog gelukkiger dan de eerste keer dat ze gingen trouwen.

Will love be stronger? (Hand in marriage part 3)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu