Ik hoor de deur open gaan en even later komen twee mannen de woonkamer in. O mijn god waarom ben ik niet weg gegaan.
*Gizlain's standpunt*
Mijn lieve Idriss komt binnen met zijn broer Walid. Wanneer Amira hen ziet wordt ze opeens lijkbleek, wat is er aan de hand met haar? Als Idriss en Walid haar zien lijkt het net of ze hebben een spook gezien. Ik begrijp er niets van.
G: dag lieverd, hey Walid.
Ze kijken mij allebei met verwarrde uitdrukkingen aan en zeggen dan heel droog salam.
G: lieverd dit is mijn vriendin Amira, Amira mijn man Idriss en zijn broer Walid.
Ze kijken mij nog steeds vreemd aan en dan loopt Walid naar Amira toe. Ze zet Amir op de zetel en opeens knuffelen ze elkaar stevig?! Wat is hier allemaal aan de hand?
W: mijn allerliefste zusje, wat hebben wij jou gemist! Ik kan echt niet geloven dat ik je meer dan tien jaar niet meer heb gezien.
Amira's ogen zijn gevuld met tranen. Idriss kijkt haar gechoqueerd aan en uit geen woord. Ik laat Amira en Walid even doen want het lijkt echt of ze super close zijn en ze elkaar zo hebben gemist. Ik neem Idriss bij zijn arm en trek hem de andere kamer in.
G: Idriss wat is er aan de hand? Waarom doen jullie opeens zo vreemd en vanwaar kent Walid Amira?
I: Gizlain, Amira zegt die naam jou niks...
G: nee, dat kan niet! Jou grote liefde Amira? Je ex-vrouw die je verlaten heeft omdat ze geen kinderen kon krijgen? Je ex-vrouw die zo veel van je hield dat ze jou geluk over dat van haar heeft gekozen. Amira die jou hart bezit en je jaren lang ziek heeft gemaakt? Amira die er kapot van was toen je haar in Dubai zag en haar zei dat je getrouwd bent en kinderen hebt?
I: ja.
G: o mijn god, hoe is dit mogelijk? Hoe kon ik haar dit aandoen? Ze zei nog dat ze weg wou en ik heb haar verplicht om te blijven.
I: het is niet jou fout, jij wist niet dat zij mijn Amira is.
G: ...jou... Amira is?
I: was.
G: wat moet ik nu doen?
I: ik weet het niet.We keren terug naar de lounge waar Amira en Walid zo schattig zitten te praten. Net een echte broer en zus. Wanneer Amira ons ziet wordt ze opeens helemaal stil en kijkt ze mij verontschuldigend aan.
G: Amira, het spijt me dat ik je niet heb laten gaan maar ik wist echt niet dat jij...
A: het is oke Gizi, nu weet ik ten minste dat mijn dromen waarheid zijn geworden. Het enige dat ik voor Idriss wou is dat hij een goede vrouw zou vinden en dat hij kinderen zou hebben. Ik heb nu zelf gezien dat hij een geweldige vrouw heeft en prachtige kindjes.
G: je bent een schat Amira. Ik ken je nog niet zo lang maar ik heb je nu al zo lief.
W: ik euh, ik zal Amira wel thuis afzetten.
G: gaan jullie niet blijven voor het eten?
A: neen, dank je maar het is well genoeg geweest voor vandaag. Ik zie je wel in de winkel he?
G: tuurlijk!ik neem afscheid van Amira en Walid. Wanneer Amira voor Idriss staat... het is vreemd maar... ik kreeg het gevoel dat ik naar twee mensen keek die voor elkaar gemaakt waren. Ze wist niet goed wat ze moest doen dus wachte ze gewoon op Idriss' reactie. Hij gaf haar zonder haar aan te kijken een snelle knuffel en Amira nam Amir op en liep zo samen met Walid en mij naar de voordeur.
Ze gaf Amir een dikke knuffel en heel wat kusjes, die twee zijn verzot op elkaar. Toen Amira weg was bleef hij huilend bij de voordeur zitten. Het was zielig maar ook best grappig. Wanneer ik terug naar de lounge ga zie ik Idriss met zijn hoofd in zijn handen zitten. Ik weet dat het moeilijk was voor hem om haar te zien dus laat ik hem gewoon gerust.
Ik ga samen met Amir eten en dan steek ik hem in zijn bedje. Ik ga even douchen en wanneer ik klaar ben droog ik mijn haar. Ik blijf gewoon in mijn ondergoed staan omdat het zo warm is. Net wanneer ik de haardroger weg leg komt Idriss binnen. Hij kijkt me serieus aan en loopt agressief op me af. Hij pakt me op en legt me op het bed, ik weet al hoe ver het is. Voor ik het weet ligt hij op mij met zijn warme lichaam, zijn hevige adem in mijn nek en zijn agressieve beweging over heel mijn huid.
Wanneer we klaar zijn kijkt hij me aan en geeft me een lange kus. Hij gaat liggen en neemt mij onder zijn arm. Ik weet dat Idriss van me houdt en dat hij graag... je weet wel, maar vandaag was het anders. Hij was er fysiek wel maar het voelde alsof hij er gestelijk niet was. Voor ik in slaap val moet ik aan Amira denken en aan hoe zij en Idriss elkaar aankeken. Hij keek naar haar op een manier waarop hij zelfs niet naar zijn kinderen kijkt. Hoe hard hij het ook probeerde te verschuilen, die blik in zijn ogen was overduidelijk zichtbaar.
Ik verwijt het hem niet, als ik mijn Malik (Gizlain's overleden man) plots voor me zou hebben, weet ik niet wat ik zou doen. Het feit dat Amira hem niet probeert terug te krijgen en dat ze hem en mij al het geluk toewenst bewijst mij wat een goede persoon en vriendin ze is. Idriss mag van geluk spreken dat zij ooit zijn leven is binnen gestapt. En het feit dat Idriss zichzelf in bedwang houdt en zich distantieert van Amira om loyaal te blijven aan mij en zijn kinderen, bewijst dat hij een echte man is. Ondanks de fouten die hij in zijn verleden heeft gemaakt is hij echt een zuiver persoon met een wit hart.
JE LEEST
Will love be stronger? (Hand in marriage part 3)
RomanceLees eerst 'hand in marriage' en 'Amira en Idriss (hand in marriage part 2 )'. een drastische gebeurtenis zal Amira en Idriss' leven voorgoed veranderd. zal hun liefde sterk genoeg zijn? of zal dit het einde zijn van Amira en Idriss?