Part 4

256 15 3
                                    

"Sunny, aku tengok bilik kau ni kenapa banyak buku?" Tanya Minah. Dia tengok bilik Sunny ni banyak buku. Setahu dia, Sunny ni taklah suka sangat baca buku.

"Oo.. sebenarnya bilik ni bilik Sehun oppa baca buku. Tapi dia bagi kat aku bilik ni. Itu pasal banyak buku." Terang Sunny.

"Oo.. Tapi kenapa kat rumah ni banyak bunga?" Tanya Shinhye pula.

Tengok dari luar rumah sampai kedalam rumah pun ada bunga. Bunganya dahlah berwarna merah, putih dan kuning semuanya bunga ros.

"Dari luar rumah sampai kat dalam rumah pun ada bunga.".

"Oo... itu kau tak yahlah nak tahu. Kris oppa, Kai oppa dan Sehun oppa tu... Mereka sukakan bunga." Kata Sunny.

"Oo.. ni nanti oppa kau tu balik pukul berapa?" Tanya Minah sambil membaca buku yang berada di rak buku. "Makan tengah hari nanti mereka baliklah." Jawab Sunny.

Mereka pun berbual dan bergurau senda. Yalah dah lama tak jumpa.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Ditempat kerja Kris...

Kris berkerja keras dibilik kerjanya. Dia ingin balik makan tengah hari. Sebelum pukul 12:30 dia terpaksa menjemput Kai ditempat kerjanya.

Dia tak perlu menjemput Sehun. Sehun yang berkerja dekat yang kawasan perumahan tersebut hanya balik menaiki teksi.

Tiba-tiba telefon pejabat biliknya berbunyi. Kris pun terus menjawab panggilan tersebut. "Encik Yifan, ada panggilan untuk encik..." Ujar yeoja yang dikenali sebagai Lee Hyomin.

"Ada panggilan untuk saya? Siapa?" Tanya Kris. "Ya. Dia kata dia kawan encik, nama dia Lovina." Jawab Lee Hyomin.

Kenapa pula dengan Lovina ni?

"Nak saya sambungkan ke?.." Tanya Lee Hyomin. "Sambungkan nya." Kata Kris. "Baiklah." Balas Lee Hyomin

Lee Hyomin pun menyambungkan panggilan Lovina kepada Kris.

"Hello, My sweetheart..." Kedengaran suara Lovina dihujung talian. "Hello.. u nak apa? Kan i dah cakap kat u, Jangan ganggu i lagi. Faham!!.." Kris pun terus memutuskan talian.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Setelah Kris memutuskan talian.

"Takpe Kris, Kau akan tahu siapa aku.." Lovina tersenyum jahat bersendirian.

"Sejak kau muncul dalam hidup Kris.. Kris berubah." Lovina memegang gambar Sunny.

"Kau akan mati, Sunny." Lovina terus mengoyakkan gambar Sunny dan dibuang kedalam tong sampah.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

To Be Continued......

Hai semua!!!.. Rindu tak??? Mianhae... Author sekarang dah pt3. Jarang nak sambung. Maaf.

Tapi kalau ada masa author akan sambung lagi, ok?

Oo... Ya hampir je author lupa kat atas tu gambar cerita baru. Kalau sudi baca ya? Author ni tak tahu macam mana ada je idea mesti ada cerita. Cerita yang sebelum ni pun author tak habiskan lagi nak buat cerita.. Author ni lain..😁😁😁😁 Okeylah, sampai sini dulu bye.

My Brother Is A Vampire??!!... [KaiKrisSehun Fanfiction] Where stories live. Discover now