Part 6

98 7 0
                                    

"BAIK KAU CAKAP SEHUN, KENAPA SUNNY JADI MACAM NI!!.. " Soal Kai.

Tiba-tiba Sunny rebah. Jatuh ke lantai. Kai yang memeluknya terkejut apabila Sunny terlepas dari pelukan Kai.

"Sunny!!!..." Kris dan Sehun berlari ke arah Sunny.

"Sunny bangun.. Sunny.." Kai memegang muka Sunny.

~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Sehun, sebenarnya kau dah buat apa kat Sunny??.." Tanya Kris kepada Sehun.

"Aku tak tahu. Betul aku tak tahu, yang aku tahu yang kau tolak badan aku ke dinding. Itu je yang aku tahu."

"Kalau macam tu..." Kris tidak boleh berkata apa-apa. Kalau dia mengeluarkan kata-kata yang buat Sehun akan sedih. Dan Sunny pun akan sama sedih bila sedar nanti.

"Aku tahu apa yang kau nak cakap, Kris. Aku akan keluar dari rumah ni." Ujarnya.

"Tapi macam mana dengan Sunny ni nanti??" Kai yang tadi diam membisu akhirnya mengeluarkan suara.

"Biarlah dia hidup dengan korang berdua. Aku rela kalau itu yang terbaik untuk Sunny." Kata Sehun dan berlalu ke biliknya.

"Kris, kalau nanti Sunny tanya aku. Kau cakap aku pergi jauh dari dia." Ujar Sehun yang keluar dengan bagasi.

"Baiklah. Tapi kau kena jaga diri kau tu, Sehun." Kris pun berjalan ke Sehun, Kris pun menghulurkan sekeping kad dan kertas.

"Apa ni, Kris?"

"Kau ambillah. Kad ni kau guna, kertas ni ada alamat rumah aku yang lama tu. Kau duduklah kat situ." Ujar Kris. Sehun mengangguk.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Oppa!!! Oppa!!! Jangan tinggalkan Sunny!!" Sunny berlari mengejar Sehun yang pergi meninggalkannya.

"Sehun oppa!!! Tunggu Sunny!!" Sunny berhenti melangkah. Mata dia tidak berkelip melihat seorang yeoja yang muncul di hadapannya dengan secara tiba-tiba.

"Kau tak payahlah kejar dia. Dia dah tinggalkan kau, Sunny. Aku akan buat Kris dan Kai sama seperti Sehun meninggalkan kau. Kesian kau keseorangan nanti." Yeoja itu terus pergi meninggalkan Sunny keseorangan.

"Apa yang dimaksudkan oleh dia?" Sunny yang ditinggalkan keseorangan di situ sambil menangis.
"Sehun oppa... Sehun oppa... Oppa!!!..."
Kai yang berada disebelah terkejut apabila Sunny meronta-ronta memanggil nama Sehun. Kai memanggil Kris dan Kris berlari anak ke Kai dan Sunny.

"Kau buat apa, Kai?" Tanya Kris. "Aku mana buat apa-apa... Tiba-tiba je Sunny panggil nama Sehun. Tu yang aku panggil kau tu." Jawab Kai.

"Sunny... Bangun Sunny.." Kris mengejutkan Sunny. Sunny pun terbangun. "Oppa.. Mana Sehun oppa?" Tanya Sunny dalam keadaan risau akan mimpi tersebut. Kris dan Kai terdiam.

Sunny memandang Kris dan Kai. "Oppa... Jangan cakap Sehun oppa dah.." Sunny berhenti seketika. Dia teringat mimpi tadi. "Takkan dia cakap semua tu betul?? Tak!!!" Sunny menangis. Kai yang berada disebelah terus memeluk dia.

"Oppa... Tolong jangan tinggalkan Sunny.." Pintanya. "Oppa takkan tinggalkan saeng." Kata Kris terus memeluk Sunny dan Kai.

"Oppa... Sunny nak mintak tolong satu perkara boleh?" Tanya Sunny dan melepaskan pelukan. "Sunny nak oppa cari Sehun oppa boleh tak? Sunny nak tahu kenape Sehun oppa nak buat Sunny macam tu.." Tambah Sunny.

"Sunny ni kenapa hahh!! Dia dah buat Sunny takut macam tadi pun Sunny masih nak jumpa dia kenapa hah??!!" Kai bagai tidak dapat mengawal badannya.

"Sebab Sunny sayang Sehun oppa!!!"

PAP!!!... Satu tamparan hinggap di pipi Sunny.

"KAI!!! kenape kau buat dia macam ni!!" Marah Kris dan terus memeluk Sunny yang sedang menangis sambil memegang pipinya yang di tampar oleh Kai.

"Sunny... Oppa mintak maaf... Oppa tak sengaja... Sunny.. Mianhae..." Kai memegang bahu Sunny tapi ditepis oleh Kris.

"Baik kau masuk bilik kau la, Kai.." Kata Kris sambil mengusap lembut di kepala Sunny.

Kai terus melangkah meninggalkan bilik Sunny. Dia tidak mahu Kris bertambah marah kepadanya.

Dia tidak sengaja menampar Sunny. Entah mengapa dirinya tidak dapat mengawal dan sanggup menampar Sunny.

"Dah dah.. tidur ya?" Kris memegang bahu Sunny.

Sunny mengangguk. Kris membaringkan Sunny dan selimutkan Sunny.

"Oppa..." Kris memandang Sunny. "Oppa pergilah masuk dalam bilik oppa... Sunny okey." Kata Sunny. Kris yang tahu terus mengangguk dan pergi meninggalkan Sunny.

Kris tahu Sunny mahu bersendirian. Kris menutup pintu bilik Sunny dengan rapat dan berlalu ke bilik Kai.

"Kai..." Kris membuka pintu bilik Kai dan melihat Kai duduk dikerusi menghadap ke luar tingkap biliknya.

"Aku nak bersendirian...." Itu yang keluar dari mulut Kai. Kris mengangguk dan menutup semula pintu bilik Kai.

Kai.. Mianhae. Sehun... Sunny sedih ni.

Kris memulas tombol pintu biliknya dan melangkah masuk kedalam bilik.

-----------------------------------

Sehun yang baru habis mandi terus mendapatkan phone nya yang berada diatas katil.

"Baik aku call boss dulu.. Nanti aku kena berhenti pula." Sehun menelefon boss nya.

~~~~~~~~

"Nasib boleh cuti.." Sehun melihat keluar tingkap bilik itu.

"Sunny... Harap Sunny bahagia tanpa oppa.. Oppa sayang Sunny. Good night Sunny..."

---------------------------

"Akhirnya menjadi juga... Tak lama lagi aku akan buat Kai tinggalkan kau pula Sunny.."

"Kau tunggu... Mungkin kau tak kenal aku, Sunny... Tapi aku kenal kau. Kau kalau dah sedih susah untuk dipujuk. Kau juga susah nak berasa takut, tapi aku berjaya buat kau takut. Dan satu lagi aku akan buat kat kau... Mungkin kau akan sedih, marah, benci dan sukar untuk kau terima, Sunny..."

"Hahahaha!!!!!......"

--------------------------

"Oppa.. Kenapa oppa tinggalkan Sunny? Sunny tak marah oppa..  Kenapa oppa.." Sunny menangis sambil memeluk gambar Sehun bersama dengannya di taman tema.

"Oppa... Kenapa...."

-----------------------

Bersambung...


Mianhae guys... Author takde idea sangat untuk part nie.. Takpe nanti author sambung lagi.

My Brother Is A Vampire??!!... [KaiKrisSehun Fanfiction] Where stories live. Discover now