Part 5

208 13 1
                                    

"Hahaha!!...." Sunny, Min Ah dan Shinhye menonton cerita lawak di tv.

"Aduh... Sakitnya perut aku." Mereka bertiga cuba untuk tidak ketawa tapi cerita tu membuatkan mereka ketawa.

Ding... Dong....

"Sekejap... Korang dengar tak?" Tanya Shinhye.

Ding... Dong...

"Sekejap, Sekarang pukul berapa?" Tanya Min Ah pula. Mereka memandang jam yang berada di dinding. Jam menujukan pukul 12:30 tengah hari.

"We!!... Itu mesti Lay oppa dengan Chen oppa." Mereka terus berjalan ke pintu hadapan.

Sunny membuka pintu dan kelihatan Lay dan Chen yang berada disebelah pagar rumah.

"Okaylah, Sunny. Kita orang balik dulu tau." Kata Shinhye. "Okey. Nanti Kris oppa, Kai oppa, Sehun oppa balik." Balas Sunny.

"Okaylah. Bye..." Shinhye dan Min Ah pun berlalu pergi ke Lay dan Chen.

"Honey oppa ni, Okey tak?" Tanya Lay. "Okey." Jawab Shinhye.

"Min Ah, Okey?" Tanya Chen. "Tadi Shinhye cakap yang dia okey, Mestilah Min Ah okey." Jawab Min Ah.

"Rindu oppa tak?" Tanya Chen. "Tak.." Jawab Min Ah. Chen kelihatan seperti kecewa. Min Ah saja nak tengok respon Chen.

"Taklah, Min Ah rindu oppa." Kata Min Ah. Sekali Chen terus mencium bibir Min Ah.

"Sudahlah tu.. Jom." Lay dan Shinhye hanya memerhati dari kereta Lay.

Chen pun meleraikan perbuatannya. Min Ah kelihatan seperti malu. Pipi Min Ah merah.

Min Ah dan Chen pun terus berjalan ke kereta Lay.

"Hmmm.... Macam-macam.." Sunny menggelengkan kepala. "Baik aku pergi masak." Sunny pun terus menutup pintu dengan rapat dan berjalan ke dapur untuk memasak.

Setelah sampai di dapur.

"Nak masak apa ya?..." Sunny pun membuka peti ais.

·······································································

"Agaknya Sunny tengah buat apa sekarang ni? Mesti tengah memasak." Sehun berfikir. Dia pun menengok jam di dinding.

Jam menujukan hampir pukul satu. Sehun pun terus mengemas meja kerjanya.

Setelah habis, Dia pun terus keluar sebab hari ini dia berkerja setengah hari.

Setelah keluar dari tempat kerjanya, Sehun pun terus mencari teksi.

·······································································

Aduhhh.... Mana pula si Kris ni.... Kai berdiri didepan tempat kerjanya.

Di telefon cakap dah nak sampai, Tapi tak nampak pun orangnya..

Setelah lima minit berlalu, Baru nampak kereta Kris.

"Kenapa lambat? "Soal Kai. "Kau macam tak tahu. Jalan sesak la. "Jawab Kris.

"Hmm.. "Kai pun masuk ke dalam kereta.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

My Brother Is A Vampire??!!... [KaiKrisSehun Fanfiction] Where stories live. Discover now