03

803 32 3
                                    

Hoofdstuk 3 (door lindaa_x ):

Snel keek Demi nog even op haar mobiel hoe laat het al wel niet was en zag tot haar grote schrik dat het al bijna half één was. Ze moest dus opschieten als ze zo meteen op tijd klaar wou zijn voor als Lars haar komt ophalen, omdat ze samen zouden gaan lunchen.

Vanochtend belde Lars haar om te vragen of ze weer een keer samen gingen lunchen om weer een bij te praten aangezien ze elkaar alweer een tijdje niet hadden gezien.

Demi doet nog snel haar haar in een hoge paardenstaart en stopt nog de laatste spulletjes in haar tas. Net als ze haar mobiel heeft gepakt van de keukentafel gaat de deurbel. Demi doet de deur snel open.

'Hey, ben je al klaar?' vraagt Lars als hij binnenkomt en Demi begroet met een snelle kus op haar wang.

'Hey en ja ik ben er klaar voor!'

'Kom dan gaan we, heb echt honger gekregen.' zegt Lars en ze moeten allebei even kort lachen.

Eenmaal aangekomen bij hun favoriete restaurantje, bestellen ze allebei een broodje gezond en een ijsthee.

'Ik was bijna vergeten hoe lekker dit is.' zegt Demi nadat ze haar eerste hap heeft genomen.
Lars knikt instemmend.

'We moeten dit echt vaker doen, ik heb je gemist Deem.' zegt Lars wanneer hij zijn mond leeg heeft.

'Dan moet jij niet een stage kiezen die in Londen was.' zegt Demi lachend.

Lars studeert geneeskunde en had voor een stage in Londen gekozen, waar hij twee maanden stage heeft gelopen.

'Het was wel echt super leuk, maar ben ook wel blij dat ik weer thuis ben. Ik kon jullie echt niet meer langen missen.'

'Nahww! Ik jou ook niet.'

'Maar heb ik nog iets gemist?'

'Nee alles nog steeds hetzelfde, met mijn studie gaat het goed en heb gister mijn ook weer geholpen in de oliebollenkraam.'

'Klinkt inderdaad nog neg zoals als toen ik wegging.' zegt Lars lachend, waardoor Demi ook moet lachen.

'Zullen we anders zo nog even de stad in gaan?' vraagt Demi.

'Ik heb echt een paar nieuwe kledingstukken nodig.' zegt ze om hem over te halen, omdat ze weet dat Lars winkelen eigenlijk helemaal niet leuk vindt.

'Nou vooruit, voor deze ene keer dan.' en al snel krijgt hij een knuffel van Demi.

-

'Zou ik dit setje nemen?' vraagt Demi aarzelend als ze het pashokjes uitkomt en voor Lars gaat staan.

'Ik vind het je leuk staan.' zegt Lars onverschillig.

'Je kijkt niet eens, maar ik neem het!' zegt Demi heel wat enthousiaster dan Lars zonet deed.

'Kunnen we daarna dan naar je appartement gaan?' vraagt Lars zeurderig aangezien we nu al een paar uur aan het winkelen zijn en hij het eigenlijk allang zat was na de eerste winkel.

'Is goed!' roept Demi terwijl ze het pashokje weer in gaat om weer haar eigen kleren aan te doen om vervolgens af te kunnen rekenen.

Eenmaal buiten moeten Demi en Lars nog een paar minuten lopen om bij Lars zijn auto te komen.

Plotseling struikelt Demi over één van de uitstekende stoeptegels. Met een klap komt ze op de grond terecht.

'Auw!' roept Demi en Lars draait zich abrupt om. Hij knielt snel naast Demi neer.

'Gaat het?' vraagt Lars bezorgd en ziet meteen dat Demi last heeft van haar enkel.

'Ik denk dat ik me enkel heb verdraait.' zegt Demi met wat vochtige ogen door de pijn.

'Kom dan gaan we even langs de dokter voor de zekerheid, spring maar op mijn rug.' zegt Lars terwijl hij Demi overeind helpt en zo lopen ze een stukje totdat ze bij de auto van Lars aankomen.

-

'Je hebt een gekneusde enkel. Je moet je enkel minstens een week rust geven en om de paar uur even koelen, dan moet het al snel weer beter gaan.' zegt de dokter.

'Bedankt.' zeggen Demi en Lars tegelijk en schudden daarna de hand van de dokter en lopen weer naar buiten.

-

'Weet je zeker dat je geen hulp nodig hebt?' vraagt Lars nog een keer voor de zekerheid.

'Ja, ik red me wel, echt waar!' zegt Demi terwijl ze hinkelend naar de bank gaat en daar haar enkel weer omhoog legt.

'Ik pak even een icepack en dan ga ik.' zegt Lars terwijl hij al in de vriezer zoekt naar een icepack.

Al snel vindt hij deze en zoals gezegd geeft hij de icepack aan Demi en verlaat daarna het appartementje.

'Waarom overkomt mij dit nou altijd.' mompelde Demi tegen zichzelf als ze de tv heeft aangezet en de rest van de dag hier ook blijft zitten.

WintertijdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu