Z akt sprawy dr. T. M. Riddle
Przypadek H.J. Pottera, notatki po drugim spotkaniu
Alternatywna, oniryczna rzeczywistość stworzona przez Harry'ego staje coraz bardziej mroczna. Hogwart do tej pory bezpieczny i przyjazny (możliwe odwołania do Utopii) prawdziwy „dom" Harry'ego (wyraźna i pierwotna metafora umysłu) okazuje się być niebezpiecznym, pełnym pułapek miejscem. W czasie zeszłotygodniowego spotkania umknął mi wątek Zakazanego Lasu, reprezentującego labirynt – niemal nieskończone połacie umysłu chłopca pełne śmiertelnych pułapek – prawdopodobnie pozostałych reminiscencji owego traumatycznego wydarzenia. Kolejnym takim mieczem Damoklesa okazuje się być ukryta gdzieś w podziemiach Hogwartu „Komnata Tajemnic".
Harry wydaje się być w posiadaniu klucza do niej, ale nie jest obecnie w stanie połączyć różne części zagadki. Kiedy pytam go o Hogwart odpowiada spokojnym, lekko poirytowanym głosem, jak gdyby pytano go o to nie po raz pierwszy. Ale gdybym zapytał go o coś, co wystaje poza świat stworzony w jego imaginacji – milczy.
W tym tygodniu, jego umysł był zajęty myślami o przerażającym dlań, a zarazem niewątpliwie ważnym dla rozwikłania przyczyn problemów chłopca „ukrytym pokoju" (określenie dosyć często występujący w odmianach schizofrenii) określanym przezeń jako „Komnata Tajemnic".
Harry słyszy przenikliwy głos w swojej głowie, głos kogoś, kto planuje morderstwo. Dlaczego nikt inny nie słyszy tego głosu? Po makabrycznym przyjęciu w rocznicę śmierci Harry, Ron i Hermiona natykają się na spetryfikowaną kotkę woźnego. Na ścianie, na której ją powieszono czyjąś ręką wypisano słowa: Komnata Tajemnic została otwarta! Strzeżcie się wrogowie dziedzica! Kim jest tajemniczy Dziedzic Slytherina, który uwolnił „grozę" Komnaty Tajemnic? Draco Malfoy , czy Harry? Chłopak dowiaduje się, że posiada zdolność wężomowy. Czy to ostatecznie czyni go złym czarnoksiężnikiem? Z czasem coraz wiecej osób zostaje spetryfikowanych przez. Harry w Łazience Jęczącej Marty (z hebrajskiego opiekunka, strażniczka) odnajduje dziennik, należący niegdyś do Toma Riddle'a (zastanawiające zapożyczenie mojego nazwiska!), chłopca żyjącego bardzo dawno temu. Trop prowadzi do Hagrida (możliwa niepewność, co do intencji opiekunów, uzasadniona nieufność w stosunku do rodziców?) Hermiona zostaje spetryfikowana, pozostawia jednak po sobie wskazówkę – potworem z komnaty tajemnic jest bazyliszek, który zabija każdego, kto na niego spojrzy (wyraźne mitologiczne konotacje: bazyliszek/Meduza/Furie, swoisty archetyp kobiety mordującej). Ale Hermionie jak i reszcie spetryfikowanych udaje się przeżyć – wszyscy spojrzeli na bazyliszka poprzez swego rodzaju tarczę/zasłonę (obiektyw aparatu, woda, zwierciadło, ciało ducha). Następnie do Komnaty Tajemnic uprowadzona zostaje siostra Rona, Ginny. Harry schodzi do Komnaty i znajduje nieprzytomną dziewczynkę, a tuż obok niej widmowego Toma Riddle'a. Tom Riddle, chłopiec z odległej przeszłości opętał Ginny. Zmusił ją do otworzenia Komnaty Tajemnic i uwolnienia z niej potwora. Zamierza ją zabić, by samemu odzyskać życie (odwrócenie poświęcenia Lily Potter) poprzez wyssanie z niej życia. W końcu okazuje się być Lordem Voldemortem... Rozkazuje potwornemu bazyliszkowi zabić Harry'ego, ale nieoczekiwanie to Harry zabija potwora dzięki mieczowi z Tiary Przydziału (dowód na to, kim Harry jest) przyniesionej do Komnaty przez feniksa Dumbledore'a (symbol wiecznego lęku przed ciemnością). Niestety kieł bazyliszka rani ramię chłopca, który w chwilę potem wbity w dziennik niszczy od środka Riddle'a.
Och, zapomniałem o Potworze z Komnaty Tajemnic! Właśnie teraz dochodzimy, jak sądzę, do sedna sprawy, do tej strasznej tajemnicy umieszczonej w centrum imaginacji Harry'ego.
Wąż, bazyliszek, starożytny symbol zła i strachu! Ale czym jest strach czający się w umyśle Harry'ego? Jakie wspomnienie może być tak przerażające, że całkiem dosłownie petryfikuje wszystko, co doń prowadzi?
CZYTASZ
Tajemnice / HP
RandomPraca tylko udostępniona! Autorka: Akolitka Siedemnastoletni Harry Potter trafia na kozetkę najlepszego terapeuty analitycznego w Wielkiej Brytanii. Jakie tajemnice skrywa rodzina Potterów? Oparte na "The Serpent and the Mirror". Wersja poprawiona...