[ pediophobia : fear of doll ]
Panggil aku min [ bkn nama sebenar ] . Aku ada satu fobia . That is pediophobia . Takut akan patung . Haha you know , patung ..macam anabelle , chucky , barbie doll and so on ..
How about teddy bear ?
Dengan cik ted , aku masih boleh bertahan . Sebab ada dua dalam rumah parents aku . Itu pun akak aku punya . Tapi , dah dibawa sorok pun dekat loteng .Benda ni jadi masa aku berumur 9 tahun .
Yaa ,, sampai situ je lah aku suka patung .
Masa tu aku dengan family dalam perjalanan nak balik kampung ." cepat pergi ambil beg letak dalam kereta ! Nanti lambat laa !! " arah ibu .
Aku hanya buat apa yang disuruh ibu tadi .
Selepas habis kemas barang letak dalam kereta , kami pun bertolak . Dalam kereta cuma ada mak dan ayah aku , abang aku dan aku . Akak aku masa tu ada di selangor , KUIS .
Setiap kali balik rumah maksu , mesti kami akan melawat akak . Sebab rumah maksu kat selangor . Hehee .Kami singgah dekat R&R ***** .
Fav aku punya R&R . *tak salahkan kalau ada fav R&R ?! Ke aku ja yg pelik ?! Pfft..abaikan *" adik jom gi tandas " ajak ibu . Aku pun ikut ibu ke tandas . Ouh ya , masa tu dah pukul 9 lebih [ malam ] ..
Dah sampai tandas , tengok takda orang . Aku pun tunggu la ibu aku . Masa tu lah aku jumpa benda yang buat hidup aku kucar kacir selama 2 tahun . Anak patung .Ada dekat bawah pokok dalam tandas tu .
Biasalah , tandas R&R . Siap ada pokok lagi kat dalam tu . Mujur tandas tu wangi , so , pokok tu tahan lama . Sebab tu pokok real , k ! Okok back to our main topic ~~Aku ternampak patung tu . Aku pergi tengok dengan lebih dekat . Cantik . Comel . Itu ja yang aku tahu masa tu . Aku pun ambil anak patung tu . Patung tu diperbuat dari bahan yang sama macam patung anabelle . Rambut patung tu hitam . Ada senyuman . Patung tu pakai dress warna purple + kuning . And ada kasut warna hitam . Aku suka patung tu sebab dia pakai baju fav colour aku . Then , mak aku pun keluar dari tandas .
" buat apa tu , dik ?! Sini . Jangan ambil benda sembarangan !! " marah ibu . Aku pun pergi dekat ibu dan keluar dari tandas . Kami pun buat persiapan untuk makan malam . Ibu selalu bawa makanan sendiri . Makanan yang dia masak sebelum nak pergi tempat jauh . Memang benda wajib la . Nasib baik ada pondok + ada lampu . Mehee..
Aku orang pertama selesai makan . Aku pun bangun nak pergi basuh tangan ." ibu , air paip takda !! " kataku .
" basuh je la dekat tandas " kata ibu .Aku pun cepat - cepat ke tandas nak basuh tangan . Guess what ?! Patung tu masih ada lagi .
Sedang aku sibuk membasuh tangan , aku terdengar satu suara sedang memanggilku .
" mm...iinnn ..!!! "
Aku toleh ke belakang . Tiada sesiapa pun . Aku pun cepat - cepat basuh tangan dan pinggan . Lagi kuat panggilan tu . Macam dekat sebelah ja . Aku tak tahan . Aku pusing belakang lagi . Tak ada apa-apa , tapi aku pandang bawah , ada anak patung tu dekat atas lantai belakang kasut aku . Aku ambil anak patung tu . Tiba - tiba , ibu tegur aku . Aku cepat - cepat sembunyikan anak patung tu dekat belakang pinggan dan aku peluk dengan erat .
" lambatnya kamu ! Dah cepat pergi masuk kereta . Ayah dah nak gerak tu ! " kata ibu .
Aku mengangguk lalu segera berlari ke kereta .
" hah dik ! Kamu pergi mana ? Lama betul basuh tangan . " soal ayah yang sedang sibuk memasukkan barang ke dalam bonet kereta .
" tak ada apa - apa ! " jawabku .
Aku campak anak patung tu ke dalam kereta tempat duduk belakang . Mujur abang aku tak perasan sebab dia tengah khusyuk main game PSP dia tu . Aku pun bagi pinggan dekat ayah . Then , aku masuk semula ke dalam kereta dan peluk anak patung tu .
Perjalanan pun bermula semula.
Jam menunjukkan 2:44 pagi .
Ibu bersembang dengan ayah supaya ayah tak mengantuk sangat . Abang aku pula dah lama terbongkang .
Aku masih main dengan anak patung tu . Aku namakan dia " tiara " .
Sedang aku khusyuk bermain dengan tiara , aku mula perasan sesuatu perubahan padanya . Senyumannya semakin melebar . Anak matanya bertukar warna dari biru ke hijau dan anak matanya mula semakin mengecil , just like mata kucing .
" tiara , mata awak macam kucing la ! Cutenya !! " ujarku .
Ibu yang pelik mendengar aku bercakap sendirian pun toleh ke belakang .
" min , kamu main dengan siapa ? " soal ibu .
" dengan tiara la , ibu ! Ibu ni sibuk ja !! Pergi lah sana !!!! " secara tiba - tiba aku meninggikan suara . Ibu aku pun terkejut .
" dik , apasal tinggi suara dengan ibu ?! Minta maaf cepat ! " tegur ayah .
Aku mengerling mata kepada ayah . Tanda protes @ memberontak .
Sebelum ni , belum pernah aku tinggikan suara dan mengerling mata dekat ibu dan ayah . Lalu aku pun mendiamkan diri dan tertidur sambil memeluk tiara .Tiba - tiba , ada ........
[ to be continued ]
YOU ARE READING
#Serammstory
Horrorsini aku kongsikan beberapa cerita seram yang aku tahu .. ATTENTION Makcik Senah dan Makcik karipap Blok D Are watching you ! Ehek ehek enjoy your reading :))