buka tutup !

132 3 0
                                    

Darwin baru saja pulang dari kelasnya . Sejak akhir - akhir ni , darwin dan roommatenya jarang jumpa sebab busy test .
Darwin menghempaskan tubunya ke katil empuk miliknya tempat dia beradu mencapai mimpi dan khayalan .

Dah seminggu aku tak jumpa zamir . Haishh busy kemain . Mandi dulu ah .
Kata darwin dalam hati memikirkan sahabat baiknya itu . Dia teringat akan gurauan zamir ketika darwin mandi . Selalu saja roommatenya itu main buka tutup lampu ketika darwin sibuk mandi . Dia bukan suka keadaan gelap-gelap ni .haha   darwin tersengih sendirian  

Tiba - tiba , satu nada dering telefon berbunyi menandakan satu mesej masuk . Darwin mengeluh . Malas nak bangun . Penat tak hilang lagi . Dibiarkan saja mesej yang tak berbaca itu . Darwin terlelap .

Darwin terlelap hingga ke tengah malam dan dia terjaga . Badannya melekit dengan peluh dan bau-bauan yang tak berapa senang . Darwin ambil keputusan untuk membersihkan diri terlebih dahulu .

Sedang Darwin sibuk mandi sambil menyanyi , dia terdengar bunyi pintu biliknya dibuka . Zamir agaknya . Sangka darwin .

Dan tiba - tiba , lampu bilik air tertutup . Darwin menjerit " woii tak lawak ar setan ! Orang tengah mandi ni !! " lampu terbuka semula .

Dan lampu tertutup dan terbuka sendiri  selama 3 saat .

Darwin pun selesai mandi . Dia malas nak mandi lama-lama lagi bila kawannya buat perangai lagi .

Woii aku teng--
Ayat darwin tergantung apabila melihat tiada seorang pun di dalam bilik . Sunyi . Cuma dengar bunyi kipas lama .

Darwin pelik namun hanya mengendahkannya . Dia memakai pakaiannya . Seusai itu , dia duduk di birai katil memikirkan kemana perginya zamir . Tadi ada sekarang takda .

Sibuk fikir pasal zamir , darwin teringat tentang mesej siang tadi yang tak terbaca . Dicapai telefonnya di atas meja belajar sebelah katilnya .

From : isaac
Wei , roommate kau , zamir accident dua hari lepas . Aku baru tahu dari abang dia pagi tadi . Jom ar balik kampung dia jenguk kubur arwah . Stay strong , bro . Aku tahu korang rapat tapi ..banyak2lah doa untuk arwah .

From : isaac
Aku nak balik esok pagi . Nak ikut , esok pukul 8:10 pagi k !

Darwin tergamam . Sahabat baiknya zamir , dah pergi meninggalkannya dua hari lepas . Darwin menangis  lalu segera keluar dari biliknya .

Darwin sedih . Sebab . Yang main buka tutup lampu bilik air tadi bukan zamir . tapi ' benda ' lain   .

Benda lain yang duduk atas katil Zamir bila Darwin baca mesej isaac .

Lampu bilik .

Buka tutup sendiri . Lagi .

#SerammstoryWhere stories live. Discover now