" nani , nanti tolong mandikan kucing akak eh ! Akak nak keluar kejap . "
" yelah ..janji ada upah . " kataku dengan muka selebet sambil berbaring diatas sofa .
" ishh yela yelaa !!! Tapi lepas mandikan kucing , ambil kain baju dalam bilik air , masukkan dalam mesin basuh . Basuh kain tu semua . " pesan kak nana .
" yee yeee ..nanti orang buat . " ujarku .
" ingat ! Jangan buat silap macam dulu lagi . Kalau tak ! Dengan kau aku masukkan dalam mesin basuh tu macam kau buat dekat-- "
" ishhh yelah nanti orang buatlah !!!!! " bentakku . Malas nak mendengar bebelan kakak yang asyik mengungkit kisah lama .
Kak nana menggelengkan kepala lalu menapak keluar .
" ingat , dik . Kak janji kalau kau buat silap lagi , kak masukkan kau dalam mesin tu ! " ujar kak nana perlahan .
Aku hanya mengendahkannya . Headphone dikepala , lagu dipasang .
Selang 10 minit sejak kak nana keluar , aku pun bangun dan mengambil kucing kak nana dari dalam sangkar .
" meow.."
Aku bawa kucing itu ke dalam bilik air dan tutup pintunya . Selepas kucing kak nana dimandikan , aku lapnya dengan kain tuala . Dan baru aku ingat tugas kedua yang kak nana beritahu tadi . Basuh baju .
Aku letakkan kucing itu ke dalam baldi yang berisi kain baju itu dan aku kemas semua botol-botol shampoo .
" kring kringg kringgg " telefonku berdering . Aku segera menuju ke luar bilik air dan mencapai telefonku .
Selepas 5 minit aku terleka , aku teringat semula pesanan kak nana . Aku letakkan handphoneku dan ambil baldi tadi dan masukkan semua kain baju sekaligus kedalam mesin basuh . Aku tekan button " on " dan mesin bermula . Aku letak headphone di kepala dan lagu dipasang lagi .
Aku duduk di sofa sambil melayan perasaan hingga aku tertidur .
" nani !! Kucing akak mana ? " kejut kak nana .
Aku dengan mamai mengesat mataku . " kak nana dah balik ? "
" nani , akak tanya mana kucing akak ?!!! " soal kak nana lagi .
" ada dalam bilik air .. " jawabku dan aku terjaga dari semua perkara . Kak nana laju menapak ke bilik air . Aku pun turut ikut sekali .
" mana ?!!! " soal kak nana sebaik keluar dari bilik air .
" tenet..tenene nenenenene nenene nene nenene.ne [ k ni lawak bodoh ] " bunyi mesin basuh menandakan ia berhenti dan selesai membuat tugasnya .
Aku membuka penutup mesin dan aku keluarkan satu persatu kain dari mesin basuh . Ada beberapa bulu terlekat pada kain baju itu . Dan pada saat itu , aku dan kak nana terpandang ...
YOU ARE READING
#Serammstory
Horrorsini aku kongsikan beberapa cerita seram yang aku tahu .. ATTENTION Makcik Senah dan Makcik karipap Blok D Are watching you ! Ehek ehek enjoy your reading :))