~2~

270 12 0
                                    

Na school ben ik samen met mijn moeder naar het stadhuis gelopen. Daar stond een hele lange rij met meisjes die zich allemaal kwamen inschrijven voor de selectie. Na dat ze een foto van mij hadden gemaakt en we mijn formulier hadden ingeleverd liepen we weer terug naar huis. Na bijna twee weken te hebben gewacht kwam vandaag eindelijk de uitslag voor de televisie. Samen zat ik met mijn vader, moeder en zusje Diana voor de televisie te wachten. Stiekem was ik toch een beetje zenuwachtig ook al wist ik eigenlijk dat ik toch niet zou worden uitgekozen. Het nieuws begon. 'Hallo iedereen, vandaag is het dan eindelijk zo ver, vandaag krijgen we te horen wie onze misschien wel toekomstige prinsessen zijn' zei de presentator. Na eerst het nieuws te hebben gekeken was het dan eindelijk zo ver de namen werden genoemd. 'Onze eerste misschien wel prinses van Ilea is Leah Prore, Onze tweede kandidate is Maria Liang en nu kwam het nu werd de naam genoemd van de kandidate uit mijn staat en onze derde kandidate is..........Hazel Lune.' Mijn hart stond stil ik was de kandidate van de selectie dit wilde ik helemaal niet dit had Anne-May moeten zijn. Mijn moeder gaf me een knuffel en mijn vader en zusje feliciteerde me. Ik was verdrietig en bang voor de reactie van Anne-May. Na nog naar de andere namen geluisterd te hebben kwam er iets geheel onverwachts. Anne-May had gelijk er deed nog een 36e kandidate mee. 'Zoals jullie zien' zei de presentator. 'Gaat er dit jaar nog en 36e kandidate mee doen en die ga ik nu uit deze bak trekken'. Hij stak zijn hand erin, hij trok het briefje eruit en vouwde het open. 'En onze 36e kandidate is Anne-May Louisiana'. Ik was niet alleen mijn beste vriendin en ik gingen samen strijden om het hart van Prins Lux.

Hazel's selectieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu