~8~

238 14 2
                                    

In de ochtend werd ik wakker gemaakt door mijn dienstmeisjes ze hielpen me met aankleden en maakt me een beetje op. Jammer genoeg is het normaal om in het paleis altijd een jurk aan te hebben.

'Ben ik klaar' vraag ik aan mijn dienstmeisjes?
'Ja je bent klaar, weet je de weg naar de eetzaal' vraagt Emma?
'Ik denk het wel' antwoord ik.
Ik loop mijn kamer uit op weg naar de eetzaal. Vandaag was het zaterdag en werden we na het ontbijt verwacht in de vrouwenkamer. Ik liep de eetzaal in en ging naast Anne-May zitten.

'Lekker geslapen' vroeg ze?

'Heerlijk, jij' vroeg ik?

'Ja ik ook de bedden liggen hier echt goddelijk' antwoordde ze.

Ondertussen werd het ontbijt op tafel gezet en liep Cynthia naar binnen. 'Dames, vandaag worden jullie verwacht in de vrouwenkamer en vanavond is het dan eindelijk zo ver jullie ontmoeten de koninklijke familie' zegt Cynthia enthousiast. Ik moest slikken, want eigenlijk had ik de prins al ontmoet. Verder legde Cynthia nog wat uit over tafel manieren en daarna mochten we van tafel. Voordat ik naar de vrouwenkamer ging liep ik nog even naar mijn kamer om een boek te pakken. Eigenlijk wou ik best graag nieuwe vriendinnen maken alleen ik had echt geen idee hoe Anne-May hier op zou reageren op school werd ze meestal boos. Maar toch ga ik het deze keer wel proberen. Toen ik mijn boek had gepakt liep ik naar de vrouwenkamer ik liep de kamer binnen het was een hele mooie en grote ruimte. De meeste meisjes waren er al en hadden zich verspreid over de ruimte. Ik zie Anne-May op een bank zitten ze zit naast twee andere meisjes volgens mij heette ze Phileine en Sophia. Ik kijk verder de zaal in en zie dat er nog een plaatsje vrij is naast een meisje waar ik de naam even niet meer van weet ik ga snel naast haar zitten. Ze kijkt op als ik naast haar ga zitten.

'Hoi, ik ben Hazel' zeg ik en steek mijn hand naar haar uit.

'Hoi, ik ben Zara' zegt ze als ik haar een hand heb gegeven.

'Hoe vind jij de selectie, tot nu toen dan' vraagt ze?

'Heel apart maar ik heb het wel naar mijn zin' antwoord ik.

Voor de rest heb ik de hele dag met Zara gepraat ze is echt heel erg aardig het jammere was dat ik Anne-May de hele tijd jaloers naar me zag kijken sindsdien heeft ze niks meer tegen mij gezegd. Na een leuke en gezellige middag in de vrouwenkamer ging ik terug naar mijn kamer om me klaar te maken voor het diner. Als ik binnen kom staan mijn dienstmeisjes al op me te wachten. Ze helpen me in een prachtige lila jurk met kant het was echt de mooiste jurk die ik ooit gezien had. Ze vlochten mijn haar in een vissengraat en maakte me een beetje op.

'Dames, jullie hebben weer prachtig werk geleverd' zeg ik.

'Dank u wel my lady' zegt Emma dankbaar.

Ik zeg ze gedag en ga op weg naar de eetzaal. Ik ben wel een beetje zenuwacht. Zo ga ik de koninklijke familie zien. Ik ben niet eens zo zenuwachtig om de prins te zien ik heb hem toch al ontmoet. Ik ben vooral zenuwachtig voor zijn ouders en broer Caspian. Als ik de trap afloop zie ik Anne-May ze ziet me staan maar zegt niets. Ze negeert me gewoon waarom is ze altijd zo jaloers. Ze ziet er wel prachtig uit ze heeft een hemels blauwe jurk aan en haar haar is ingevlochten. Ze loopt snel de trap af zodat ze me geen gedag hoeft te zeggen. Als ik de eetzaal binnen loop zit Anne-May weer naast Sophia en Phileine zitten. Ik zie dat er nog een plaatsje vrij is naast Zara en ga snel naast haar zitten. Ze ziet er prachtig uit ze heeft een turquoise jurk aan en haar blonde haar losjes over haar schouders liggen haar blauwe ogen schitteren als ze me ziet.

'Je ziet er echt prachtig uit' zeg ik.

'Kijk naar jezelf' zegt ze.

Ik grinnik.

Als ik naast me kijk zie ik dat er een ander meisje naast me is gaan zitten.

Hoi, ik ben Hazel' stel ik me beleefd voor.

Ze kijkt me vriendelijk aan en zegt dan 'hoi Hazel, ik ben Nora prettig kennis met je te maken.'

Zara stelt zich ook nog even aan Nora voor en daarna kletsen we nog wat. Zara stoot me aan en zegt 'de koninklijke familie.' Alle meisjes staan snel op en maken een revérence.

'Sorry dames, maar ik moet jullie nog even van het eten af houden, want ik wil jullie allemaal even individueel spreken' zegt prins Lux.

Alle meisjes worden één voor één bij hem geroepen. Ik hoor mijn naam en sta op. Ik loop naar hem toe en ga tegenover hem zitten.

'Hallo majesteit' zeg ik.

'Hallo Hazel' antwoord hij.

We voeren een kort gesprek over elkaars hobby's en thuis situaties.

'Het was leuk nogmaals kennis met je gemaakt te hebben' zegt hij lachend.

'Dat was het zeker' antwoordde ik.

Als ik besluit om op te staan zegt hij nog 'zou je een keer met mij op date willen?'

Ik kijk hem geschrokken aan en denk even na eigenlijk zou ik nu nee moeten antwoorden maar nu Anne-May toch niet meer met me praat verander ik van gedachte het lijkt me immers ook best gezellig.

'Ja, lijkt me leuk' antwoord ik.

'Gelukkig je bent namelijk de eerste die ik het vraag' zegt hij.

Ik kijk hem lachend aan en loop terug naar de eetzaal. Ik voel me best wel vereerd ik was gewoon de eerste die hij op date vroeg. Als ik eens goed om me heen kijk zie ik dat niet alle meisjes er nog zijn gelukkig zie ik Zara, Nora en Anne-May nog zitten. De prins had natuurlijk de eerste meisjes al naar huis gestuurd. De selectie was nu echt begonnen. Als ik op mijn plek zit zie ik de prins naar binnen lopen.

'Het was leuk om even met jullie kennis te hebben gemaakt laat het maal maar beginnen' zei hij.

Het eten was zoals gewoonlijk heerlijk. Na het eten ben ik naar mijn kamer gegaan en vrijwel meteen in slaap gevallen.

Hazel's selectieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu