Vanochtend werd ik door mijn moeder wakker gemaakt, omdat er iemand van het paleis was die mijn maten op kwam meten en wat vragen wilde stellen. Ik trok snel een spijkerbroek en een shirt aan en liep met een vaart de trap af. De man groette me en stelde zich voor als het hoofd van gezondheid en hygiëne in het paleis. Hij stelde allemaal vragen over mijn gezondheid of ik nog allergieën had en of ik eerder wel eens een relatie met een jongen had gehad. Daar antwoordde ik nee op. Na wat vragen gesteld te hebben noteerde hij mijn maten. Aan het einde vroeg hij nog of ik iets aan mezelf had veranderd bijvoorbeeld: of ik mijn haar had geverfd daar antwoordde ik op nee dit alles, ik wees naar mijn haar is puur natuur. Na dat gezegd te hebben vertrok hij waarschijnlijk op weg naar Anne-May.
Later op de dag had ik afgesproken met Anne-May om onze tactieken voor de selectie af te spreken. 'Dus jij gaat gewoon een goed woordje voor me doen bij de Prins' vroeg Anne-May. 'Ja natuurlijk het lijkt me echt geweldig als jij straks de nieuwe prinses van Ilea word, maar dan moet je me wel vaak uitnodigen in het paleis.' 'Ja natuurlijk doe ik dat je bent welkom wanneer je maar wilt.' Na nog wat gekletst te hebben over de selectie, de prins en de andere meisjes die mee doen aan de selectie ging Anne-May naar huis.
Na het avond eten keek ik samen met mijn vader, moeder en zusje het nieuws. Ik observeerde de prins die met zijn ouders aan de zijkant van het beeld zat. Hij had donkerbruin haar en bruine ogen hij was eigenlijk best knap, maar toch niet echt mijn type veel te koninklijk.
Toen ik 's avonds in bed lag kwam mijn zusje sluipend mijn kamer binnen. 'Hazel, ik kan niet slapen mag ik bij jou liggen' vroeg ze. 'Natuurlijk' ik tilde mijn deken op zodat ze naast me kon gaan liggen. 'Weet je' zei ze. 'Nou Diana?' 'Ik ga je heel erg missen als je straks in het paleis bent ik hoorde dat het soms jaren kan duren, voordat de prins een keuze heeft gemaakt'.' 'Als het zo lang duurt zorg ik er wel voor dat ik naar huis word gestuurd' zei ik. Nadat gezegd te hebben viel Diana met een tevreden blik op haar gezicht tegen me aan in slaap.
JE LEEST
Hazel's selectie
RomanceHazel is 17 als er een brief op de deurmat beland waarin staat of ze mee wil doen aan de selectie. In eerste instantie wil ze dit helemaal niet. Ze is gelukkig en ziet geen rede om de nieuwe prinses van Ilea te worden, omdat het de droom van haar be...