Bab 1

4.6K 86 8
                                    

Sekolah Baru~
"Song Ji Hyo ... bangun kamu dah lambat ini hari pertama persekolahan mu Jihyo" Jerit Nyonya Song ingin menbangunkan Anak nya tapi anak nya malah menarik selimut. "Song Ji-Hyo!!!" Teriak puan song menyebabkan Jihyo bangun dan segera bersiap. "Omma Hyo dah lambat sangat ni Hyo nak roti jak lah omma nanti hyo makan arasso?" Kata Jihyo dengan lembut. "Hmmm" balas omma nya. Jihyo segera berlalu pergi.  Dya berlari...kerana takut lambat ke sekolah baru nya.
Sesampainya di sekolah XOXO HIGH SCHOOL....
Jihyo masuk.. "fuh! Nasib tak lambat lagi" bisik hati Jihyo. Tiba² seluruh yeoja yg ada di kelas 5XOXO teriak teriak kerana kedatangan lelaki tampan. "Pahal dorang teriak ni? Histeria ke apa?" Tanya batin Jihyo. Masuk lah 12 lelaki tampan dan bergaya. Semua yeoja berlari kearah mereka. Kecuali Jihyo. Mereka adalah EXO. "Hmmm Hyung aku hairan lah ... semua yeoja kat sini tengah histeria. Dya jak tak!" Bisik Xiumin kepada Kai sambil menunjuk kearah Ji Hyo yg sedang leka membaca buku. "Jom ke sana nak tak?" Tanya Kai. "Jom lah" jawab Xiumin. "Hoiii, kamu nak kemana?" Tanya Luhan  "kita orang nak ke sana!" Jawab Kai sambil menunjuk Ji Hyo "nak wat apa dengan yeoja tu?" Tanya lagi Luhan . "Dya pelik lah" ucap Xiumin. "Pelik apanya?" Kata Luhan. "Tak nampak ke yg dya jak baca buku. Yeoja yg lain histeria" Jawab Kai. Kai dan Xiumin mendekati Jihyo lalu menyapa Jihyo . "Annyeong" sapa kai. "Annyeong" jawab Jihyo "kenapa awak tak sama macam yeoja lain? Tak minat exo ye?" Tanya Xiu Min. "Minat tapi sikit je!" Kata Jihyo sambil memandang kai. "Apa? Kau kata kita orang tak hensem?" Ucap sohu tiba2 datang. "Bila masa lagi aku kata yg korang tak hensem? Korang hensem tapi saya cuman minat korang sikit sebab kalau terlalu minat korang nanti saya histeria macam yeoja lain" jelas Jihyo "tu sama sahaja yg kau kata kita orang tak hensem. Heyyy dengar sini kau tak de hak nak ucap begitu paham?" Kata Sohu. "Ohhh, saya tak de hak ni mulut saya jadi saya ada hak dan awak tak de hak nak diamkan saya paham?" Kata Jihyo lalu duduk membaca buku. Sohu merasa geram dengan Jihyo lalu ke tempat duduk nya dya menghempas begnya kerana marah dengan Jihyo. Jihyo hanya membiarkan Sohu sebaliknya dya membaca buku. Tiba2 cikgu Kim datang dengan 9 gadis.
Cikgu Kim: annyeong kelas...
Semua murid: annyeong cikgu kim...
"Semua orang duduk. Hari ni kita orang ada pelajar baru yaitu 9 gadis dari girlband SNSD dan EXO mari sini. Kelas EXO ni dorang murid baru cikgu tahu kamu semua dah tahu kan pasal exo?" Kata Cikgu kim "tahu dorang tu sombong!" Kata Jihyo "heyyy, kau kata kitaorang sombong?" Tanya Luhan. Jihyo hanya diam. "Dah! SNSD kamu boleh duduk di sana dan EXO dah pilih tempat kan?" Kata cikgu kim. Mereka memulakan pelajaran.
<skip>
Loceng berbunyi menandakan rehat dah tiba. Semua orang keluar kecuali Jihyo, EXO dan SNSD. "Annyeong Kim Taeyeon imnida .." tegur Taeyeon kepada Jihyo yg leka baca buku. "Song Ji Hyo imnida" Jihyo perkenalkan nama nya. "Saya Im Yoon Ah unnie boleh memanggil saya Yoona"
Hyoyeon: saya Hyoyeon
Yuri: saya yuri
"Yah! Aku dah kenal kamu semua kamu kan popular dan SNSD grup yg paling saya suka  selain a pink" kata Jihyo. "Ohhh, kalau begitu boleh kita orang jadi kawan baik unnie?" Tanya Tiffany "boleh"....
Sejak hari itu SNSD dan Jihyo menjadi kawan baik sementara EXO masih bencikan Jihyo. Pada Suatu hari, Ada pelajar baru yaitu KARA dan Park Shin Hye mereka sangat jahat terhadap Jihyo dan SNSD mereka Juga meminati EXO. Ji Hyo kini tinggal di rumah SNSD yg bersebelahan dengan Rumah EXO.
"Korang tak marah ke kalau exo buat bising?" Tanya Jihyo "nak marah apa? Dorang kan kami minat!" Jelas Jessica "hmmmm ea lah tu unnie nak tidur ok?"
Jihyo dan SNSD terlelap. Posisi tidur mereka ada yg di bilik dan ada yg di ruang tamu. ....
Jihyo dan SNSD ke sekolah dengan berjalan kaki kerana kereta snsd di bengkel sementara kereta yoona dan taeyeon mereka tidak bawa. Tiba2  kereta exo datang. "Ehhh, korang jalan kaki kereta mana?" Tanya kris "kereta kat bengkel esok siap!" Jelas Yoona. "Mehhh, lah naik kereta kita orang but satu kene di singkirkan sebab tak muat" kata sohu. Sebenarnya muat tapi mereka tak nak Jihyo join mereka.. "alah.. .macam mana ni? Sapa nak jalan kaki?" Tanya Yuri "unnie jak lah lagi pun unnie nak sesuatu tempat. " terang Jihyo "unnie! Kalau unnie tak nak aku pun tak nak!" Degil Jessica "sica... nanti kita jumpa kat kelas ye?" Kata Jihyo sambil tersenyum. "Aku tak pernah pun nampak Jihyo senyum macam ni!" Batin Kai. "Tak nak" Jessica tetap berdegil "jessica unnie tak apa apa lah" kata jihyo lagi. Lantas yoona menyampuk "unnie jaga diri ye!" ... "nae, pi lah sica" kata Jihyo. Jessica akur dengan kehendak Jihyo dya memasuki kereta exo. Jihyo berjalan kaki dya ternampak satu kedai buku dya ke kedai tersebut dan membeli beberapa buku. Sesampainya exo dan snsd di sekolah Jessica risau tentang keselamatan unnie yang di sayanginya. "Mana unnie ni?" Tanya batin jessica. Jessica mundar mandir kerana risau. Jihyo pon sampai di kelas jessica langsung kearah Jihyo. "Unnie lega hati ni! Unnie kemana tadi? Lambat!" Kata jessica dengan nada merajuk "ohhh, ke kedai buku. Ok nanti unnie belanja makan ok?" Pujuk Jihyo "nae" .
<skip>
Snsd dan exo pulang. Sementara Jihyo sedang leka membaca buku di sebuah kedai dya tidak sedar bahawa jam sudah menunjukkan pukul 9 malam. Tiba2 telepon nya berbunyi. Dan ternyata itu Jessica jihyo mengankat panggilan dari jessica. "Hello unnie kat mana nih? Dah pukul berapa ni unnie belum balik bila unnie nak balik? Unnie sihat? Tak apa apa ke? Unnie tunggu kat sana nanti sica pergi ambil" kata panjang lebar jessica.
"Opppssss lupa lah tak pe nanti unnie balik sendiri ok?" Jawab Jihyo. "Ok" jessica mematikan panggilan itu.
Jihyo berjalan jalan tiba2 dya terserempak dengan pemabuk 4 orang menyebabkan jihyo di kepung. "Ehhh, yeoja yg manis nak pergi mana? Abang hantar kan ye? Nanti kamu tidur kat rumah abang jak ye ni dah malam... sejuk" tawar lelaki itu. Jihyo melarikan diri dya ternampak kereta exo dya langsung masuk apabila ternampak sehun keluar membeli bubble tea dan pintu kereta mereka tak tertutup. "Hey, kenapa kau masuk jak ni?" Tanya sohu. Sehun pun masuk dan Jihyo segera menutup pintu dan menyuruh exo jalan. "Jalan cepat! Cepat kalau tak nak jalan aku tumbuk kau!" Kata Jihyo sambil menggengam tanganny .tanda mahu tumbuk luhan. Luhan akur dengan kehendak Jihyo. Setelah jauh dari berjalan Luhan memberhentikan kereta. "Turun Jihyo!" Kata Luhan. "Hah? Hujan ni kau nak aku mati ke?" Tanya Jihyo "keluar!" Tegas sohu "tak nak" degil jihyo. Exo berusaha untuk mengeluarkan jihyo tapi jihyo tetap berdegil. Dan akhirnya sohu menolak Jihyo menyebabkan Jihyo terkeluar dari perut kereta dan terhantuk kepala nya pada batu....

Bersambung....

Kawin PaksaWhere stories live. Discover now