Di rumah suho...
Kai, baekhyun dan sehun makan sampai tak ingat dunia. Nampak makanan dimakan. Sekali plastik ditelan. Selesai makan, mereka duduk disofa habis makanan suho dimakan. Walaupun sudah berbulan bulan ditinggalkan oleh suho dan jihyo tapi suho selalu menyimpan makanan kerana dia berharap jihyo datang lagi ke rumah itu. Sungguh dia merindui gadis bernama Song Ji Hyo itu.KEADAAN K.2
Kelihatan suho sedang memegang gambar jihyo. Dia tersenyum.
"Yahhh!!!! Hyung kalau hyung kat situ.je macam mana nak jumpa" marah do. Suho mengeluh. Mata nya memandang do seolah olah menanyakan soalan 'mana xiumin hyung?' Do mengangkat bahu.KEADAAN K.3
"Hyung...lama lagi ke? Lay dah lapar" rengek lay."A'ahhh...lah hyung...tao juga lapar..." kata tao lagi. Kris mengeluh.
"Kenapa lah aku sekumpulan dengan 2 orang ekor ni... satu mong yg satu lagi suka merengek je."keluh Kris
"Hyung... tao nak makan dari tadi tao tak makan. Lay hyung pun tak makan kan kan kan?" Tao menyiku lay. Lay menunjukkan muka mong nya.
"Waeyo?" Soal lay. Tao memandang kris.
"Hyung...aku harap kita tinggal kan je lah si blank ni." Tao menarik tangan kris. Lay mengaru belakang leher nya dan mengerutkan dahinya.
"Apa dorang cakap ni? Woooi, korang nak gimana?" Jerit lay apabila melihat tao dan kris sudah jauh dari nya.
KEADAAN K.4
"Hyung...agak nya kemana jihyo?" Soal chanyeol sambil meminum air nya. Luhan mengangkat bahu tanda tak tahu."Kumpulan dorang si kai mana?" Chen bersuara.
"Mana lah aku tahu sedangkan kumpulan suho hyung pun aku tak tahu" kata chanyeol .
"Aku harap dapat lah jihyo cepat... malas lah aku nak cari cari suho hyung pun satu yg dia duakan si jihyo tu kenapa??? Penat nya cari start pukul 7 kita cari dah pukul 1petang tak jumpa jumpa... macam mana ni?" Bebel chen.
"Nanti jumpa lah tu...dah cepat makan.." kata luhan...
KEADAAN K.1
"Hyung...cuba hyung bayang kan wajah dorang cari jihyo... mesti kelakar kan? Hehehehe...hahahaha..." kata sehun.(Author: is is is...tak baik cam tuh...baik korang serah kan cepat kertas tu ke suho.)
(Sehun: tidur dulu bye...)
"Hyung tak dapat bayangkan lah...mesti penat kan...muahahahahaha" baekhyun dan kai tergelak jahat...mereka bertiga pun tertidur...
Skip...
Tepat pukul 5 petang...sehun,kai dan baekhyun bangun. Mereka memandang jam mata mereka terbeliak"Alamakkkk.... matilah..jommm" kai, sehun dan baekhyun berlari meninggalkan rumah suho. Mereka menaiki kereta mereka.
Di Taman
Kelihatan suho, xiumin dan do sedang bersembang... tiba2"Hyung....hyung... hyung...!!!!" Kai, sehun dan baekhyun berlari kearah mereka bertiga sambil nafas turun naik turun naik. Seolah olah lari 3000 meter.
"Kenapa ni???" Soal xiumin cemas.
"Kami jumpa sesuatu..." kai menyerahkan surat yg dijumpainya.
"Apa ni?" Suho mengambil surat itu.
"Kami tak baca hyung..." kata kai. Padahal dah baca ponnn...-author.
"Jap jap jap...korang ke rumah aku ke?" Soal suho. Mereka bertiga mengangguk.
"Korang kalau nampak makanan korang terus makan kan? Korang.makan???" Soal suho.
"Hehehe..alah...kitaorang makan snek je bukan nya banyak ponnn 3 bungkus" kata sehun. Yelah tu padahal habis semua makanan...
"Hyung bacalah kat rumah...bye ... call kumpulan lain kitaorang balik." Cadang do semua mengangguk...
Bersambung~
Happy birthday sooyoung unnie (snsd)
HAPPY BIRTHDAY CHOI SOO YOUNG...
We love you....
10/2/2016
YOU ARE READING
Kawin Paksa
FanfictionMengisahkan Seorang Yeoja yg sangat membenci grup exo. secara tiba2 dya di paksa kawin dengan salah seorang dari grup exo. dan ternyata itu leader exo-K yaitu Kim Joon Myun atau di kenali sebagai Sohu. Di Bintangi oleh: song ji hyo suho EXO SNSD...