Bab 21

1.1K 45 0
                                    

Keesokannya... •_-

Suho dan Ji Hyo bersiap untuk ke sekolah.
“morning Ji Hyo” ucap suho lalu mencium pipi Ji Hyo. “why you kiss me?!” tanya Ji Hyo dalam nada marah. “Because you my wife!!!” jawab Suho lalu turun ke bawah untuk sarapan. “mana sarapan saya?” tanya suho. “Tak de makanan sebab awak kiss saya. Saya denda awak” ujar Ji Hyo lalu berjalan kearah pintu tapi suho menghalangnya. “waeyo?” tanya Ji Hyo memandang Suho yg ada di depannya. “nak kemana?” soal suho. “pergi taman buaya! Dah nampak pakai baju sekolah pergi sekolahlah” jawab Ji Hyo “tepi” sambung Ji Hyo menolak suho ke tepi tapi tenaganya tidak kuat... "kenapa pergi awal sangat?" Tanya suho mendekatkan muka nya kemuka Ji Hyo. "Nak jumpa kai lah" jawab Ji Hyo. Suho kelihatan marah. "Kai? Kau nak ke sekolah awal semata mata nak jumpa kai?" Marah Suho "nae bai i have to go" kata Ji Hyo... "hahaha padan muka sapa suruh nak cairkan hati orang... baik aku call kai" kata batin Ji Hyo.

Dalam talian...
Kai oppa please ambil aku kat rumah.-Ji Hyo

Mana suho hyung?-Kai

Ambil je lah aku tunggu ni- Ji Hyo

Nae-Kai

Tamat

Kai pov
Hari ini aku ke rumah Ji Hyo untuk ambil dia. Aku hairan kenapa bukan suho hyung hantar kan sahaja dia. Aku bukannya taknak hantar dia tapi suho hyung tu takkan lepaskan tangan Ji Hyo kalau dia nampak Ji Hyo dengan aku. Dia jeles ke? Kalau dia jeles takkan dia suka Ji Hyo bukankah dorang kalau jumpa mesti Berperang mulut? Entah lah apa jadi dalam rumah dorang kalau dorang berdua je. Mesti bising. Akhirnya aku sampai di rumah Ji Hyo dan Suho aku melihat Ji Hyo sedang menunggu ku. Manakala suho hyung tak kelihatan. Aku melihat Ji Hyo memasuki kereta ku. "Yah! Kenapa kau lambat Kai?!" Tanya Ji Hyo kepadaku. Aku hanya diam ... aku melihat suho hyung keluar dari rumah itu dan memberi ku pandangan yg amat tajam.
Kai pov end

"Siap lah kau kai... aku dah anggap kau sebagai adik yg tercinta ku malah kau merampas dia dari ku" batin suho.

Dalam kereta....
Ji Hyo dan kai hanya mendiamkan diri.
Sampai nya di sekolah...
Ji Hyo keluar dan banyak yeoja di situ berbisik bisik. Snsd yg melihat kejadian itu lantas ke arah Ji Hyo. "Ji Hyo unnie mana suho oppa? " tanya jessica. "Ntah!" Jawab Ji Hyo.

Ji Hyo membawa snsd ke tandas. "Korang tau tak sebenarnya kai ada perasaan kat aku!" Jelas Ji Hyo "What?!" Kata snsd sedikit menjerit "shhh! Diam lah... aku tak tau lah kalau dia dah lupa kan or tak" jelas Ji Hyo lagi "kalau unnie terus dekat dengan kai oppa mesti perasaan tu dia takkan lupe kan kerana ada orang yg dia cintai di sisi nya. Unnie kene jauh kan diri supaya suho oppa tak tau semua ni" cadang yoona. "Nae!" Jawab Ji Hyo. Suho masuk ke kelas dengan perasaan yg membuak buak. "Kenapa dengan hyung tu?" Tanya Chanyeol  "aku rasa suho marah sebab Ji Hyo unnie dan Kai" ucap Tiffany. Snsd semua mengangguk. "Nampak nya Ji Hyo unnie takkan terlepas malam ni!" Ucap Yuri. "Oppa...." panggil Ji Hyo dalam nada perlahan. "Hmmm" jawab Suho. Ji Hyo menelan air liurnya. "O...p..pa mian...hae se..be..narn..ya" gugup Ji Hyo "SEBENARNYA APA? KAU NAK GI TAU AKU YG KAU ADA HUBUNGAN DENGAN KAI? EHH, AKU TAK KESSAH LAH... LAGI PUN AKU BUKAN SESIAPA BAGI KAU KAN... TAK PE KAU ADA KAI AKU ADA SHIN HYE" jerit suho lalu berjalan ketempat duduk shin hye. "Yes! Tak perlu susah nak buat rancangan untuk pisah kan dorang memang dah berpisah pun. But wait... takkan kai suka Ji Hyo? Banyak Nya suka Ji Hyo V suka Ji Hyo Kai pun suka Ji Hyo tapi kenapa orang yg tak suka Ji Hyo jadi husband Ji Hyo?" Kata Batin Shin Hye. "Hai...Kris oppa" sapa gyuri lalu duduk di sebelah Kris. Yoona yg melihat Gyuri duduk di sebelah Yoona lantas menjeling. "Aku rase lah kan ade orang jeles kalau aku dengan kris oppa" kata gyuri dengan gedik. "Memanglah sebab banyak peminat kris kat sini" jawab yoona "termasuk kau kan? Hahahaha tak sangka banyak banyaknya ahli exo kat sini kris juga kau pilih kenapa eh? Kenapa korang suka rampas apa yg orang suka? Shin Hye suka suho tapi Ji Hyo rampas dan aku suka kris takkan kau nak rampas come on lah kau tak pantas untuk dia" jelas gyuri. Tiba2 air mata yoona mengalir. "Mungkin betul apa yg dikatakan oleh si gyuri tu.. aku tak pantas untuk kris aku kene lupakan perasaan ini..." batin Yoona. "Lah yoona ada perasaan kat aku ke? Kenapa aku tak tau? Asal kau tau yoona aku pun mempunyai perasaan yg sama" kata batin Kris.

"Sabar ye!" Ucap hyoyeon menenangkan yoona. Sementara Ji Hyo hanya menulis dia langsung tak memandang Suho dan Shin Hye yg sedang berpegangan tangan. "Kenapa dia langsung tak pandang sini eh? Ke dia jeles? Hahaha bagus" batin suho. Tiba2 Tao bertanya: "noona tak jeles ke kalau suho hyung bermesraan dengan si lampir (shin hye) tu?" "Nak jeles apa? Bukannya Noona suka Suho pun" terang Ji Hyo. Tiba2 cikgu kim jong kook datang.
//skip//

Rehat....!

"Awak nak tak mmm rehat dengan saya?" Tanya Kris Kepada Yoona. Yoona hanya Diam. "Yoona...saye..sebenarnya...suka Awak." Jujur Kris. "Love not my style" Ucap Yoona Berlalu Pergi. ... " Ehhhh, Kenapa Dengan Dia Tu Siap Ambik perkataan kesayangan ku lagi tu..." batin kris.
Sementara itu..
Di kantin...
Semua ahli snsd dan Ji Hyo ketawa kecuali Tiffany. "What's wrong Fany?" Tanya JiHyo memeganh bahu Tiffany tapi Tiffany menepisnya. "Waeyo fany? Kenapa dengan kau ni? Apa salah unnie?" Soal Ji Hyo. Tiffanny hanya diam lalu pergi. "Kenapa dengan dia tu?" Tanya Ji Hyo memandang ahli yg lain. Ahli snsd hanya mengangkat bahu tanda mereka tidak tahu.apa masalah Tiffany.

"Aku mula membenci jihyo unnie...ish dia bukan unnie ku.. dia merampas kai dari ku" kata batin tiffany.

Bersambung~ˋ﹏ˊ
Tiffany suka kai? Bagaimana dengan kai adakah dia akan melupakan jihyo? adakah muncul rasa cinta dalam diri mereka (Jihyo&Suho)? Dan Siapakah pilihan jihyo adakah Suho si suami yg tidak di cintainya dan sama sekali tidak mencintainya atau kai yg cinta mati kepadanya.?

Semua nya akan terjawab kalau korang baca ff ni sampai habis...~slow update~

Kawin PaksaWhere stories live. Discover now