Bab 9

1.4K 55 1
                                    

Pukul 8 malam
Jihyo dan suho sampai di cafe love seperti yg di janji kan oleh omma dan appa mereka. "Annyeong omma appa annyeong aunty uncle n annyeong jihyo yah!" Sapa suho "hmm annyeong" jawab jihyo sambil meminum airnya. "Boleh tak sopan sikit dengan kau punya future husband ...." tegur omma jihyo "ok! Ok! Annyeong oppa suho apa khabar baik? Kenapa lambat date dengan gf ke?" Kata jihyo sambil menundukkan badan nya lalu duduk di kerusi nya kembali. "Apa? Suho ada gf?" Tanya puan kim "ada siap berciuman lagi di tempat awam!" Tipu jihyo "apa? Suho kau tak patut buat camtu" marah omma suho "dya pun apa kurang nya dya berpelukan di garden park dengan ex nya" ujar jihyo "tapi jihyo dah lepaskan dan jihyo dah tampar dya sekuat hati. Kau tu yg melampau" ucap jihyo... "dah omma dan appa tau yg korang tipu je kan?" Teka omma suho "ermmm eya nak batalkan perkhawinan ni jangan lah kutuk orang suho" kata appa suho. "Dah sekarang kami dah sepakat bulan depan korang kawin!" Tegas appa suho! "Mwo? Kenapa mesti cepat?" Kata jihyo dan suho. "Aku ok je" sambung suho sambil tersenyum sinis kearah jihyo. Jihyo hanya menelan liur kerana dya tau suho akan kerjakan dya bila sudah kawin nanti. "Mmm aku pun ok btw aku nak tinggal kat rumah omma dan appa je" kata jihyo tak memandang suho yg senyum padanya. "Tak boleh omma dan appa dah belikan korang rumah so korang kene tinggal kat sana" kata puan song "omma!!!! Nanti si singa ni apa apakan jihyo nanti dya makan jihyo?" Kata kata Jihyo membuat kan puan song,encik song,puan kim, encik kim dan suho tergelak. "Hahahahaha luculah kau Jihyo aku nak apakan kau? Takkan aku nak TERKAM kau pulak" perkataan TERKAM di tekankan oleh suho kerana dya akan TERKAM Jihyo bila serumah. "Nae" jawab jihyo dalam keadaan ketakutan sambil memandang suho sementara suho hanya tersenyum jahat. "Ok lah omma dan appa balik dulu" kata puan song dan encik meminta diri untuk pulang... sesudah puan dan encik song pulang selang beberapa minit puan dan encik kim pula meminta diri untuk pulang. Setelah kelibat omma dan appa kim tak kelihatan barulah suho bersuara. "Aku akan TERKAM kau... satu je aku pesan kat kau siap sedia lah hahahah" pesan suho sambil keluar dari cafe itu. "Ish! Aku tak nak kawin dengan dia kalau ikut kan aku nak je lari...! Tapi ini je cara untuk buat omma dan appa bahagia.. arrgghh pening aku" rungut jihyo dya pun keluar dari cafe tersebut.

"Aku balik dengan siapa?" Tanya Jihyo "alamak! Tadi aku ke sini dengan si singa tu mana pula dya? Takkan dya tinggalkan aku pula? Aishhh singa singa...jalan kaki jelah" ucap jihyo dalam nada perlahan lalu berjalan kaki sambil memandang bawah tiba2

Dya terlanggar dengan seorang lelaki. "Mian mian...saya tak sengaja" kata lelaki itu sambil membantu membangun kan jihyo yg terjatuh. "Tak pe salah saya jugak tak nampak depan" ucap jihyo ramah "nama saya mark awak?" Kata mark  "song ji hyo imnida" ucap jihyo. "Awak nak kemana?" Tanya mark "pulang!" Jawab Jihyo sambil tersenyum "ok sya hantarkan ok?" Ujar mark "boleh" balas jihyo. Suho yg dari tadi memerhatikan kemesraan mereka "sapa pulak lelaki ni? Takkan V? Muka lain...banyak juga suka kat hyo ni" ucap suho dalam hati...
Jihyo terjatuh kerana hilang keseimbangannya mujur Mark menyambut nya dengan cepat mata mereka saling berpandangan tapi tidak lama kerana Jihyo cepat tersedar . "Ehhh, thanks" kata jihyo ... suho yg melihat mark menyambut jihyo lantas ke arah mereka dan menekan hon...
Pitttt...  pittttt... pitttt

Jihyo berpaling. "Ahhh, dah sampai bye saya balik dulu mark" kata jihyo melambaikan tangannya mark hanya tersenyum kecewa tersenyum kerana dapat berkenalan dengan jihyo kecewa kerana jihyo pulang dengan cepat.

Di kereta
Suho hanya memdiamkan diri nya. Jihyo yg merasa sunyi lantas bertanya "selalu nya kau yg macam lebah popet sana popet sini asal diam je ni?". "Seronoknya dapat di peluk oleh lelaki di tempat awam" perli suho "dya nampak ke?" Tanya batin jihyo "dya tu mark kawan aku" terang jihyo "owhhh, aku rasa bayi pun tak percaya" ucap suho. "Kau jeles ye?" Tanya jihyo memandang suho "tak lah buat apa aku nak jeles aku just ingat kan kau tu bakal isteri aku jadi kalau kau dah jadi isteri aku kau kene layan aku, aku taknak kau keluar kecuali ke kolej lagi satu kalau kau nak keluar kau kene minta izin dengan aku kalau kau keluar sesuka hati kau siap kau aku kerjakan! Faham?" Kata suho panjang lebar bercampur amaran "fahammmmmmmmmmmmmm!!!!" Teriak jihyo sekuat hati nya. "Jangan lah menjerit pabo!" Kata suho memukul kepala jihyo sambil tersenyum manis. "Eh, apa hal mamat ni tersengih sengih" tanya batin jihyo. "Yelah aku turun dulu ehhh" kata jihyo melangkah keluar dari kereta. Tiba2 tangan di tarik oleh suho "kiss" ucap suho sambil menunjukkan pipinya. "Tutup mata" pinta jihyo kepada suho. Suho lantas menutup matanya lalu jihyo menampar pipi suho sekuat hati nya. "Aduh, kau tampar aku?" Soal suho memandang jihyo jihyo keluar dari kereta sambil ketawa.

Keesokannya...
Di dorm snsd...
"What?!" Teriak snsd apabila mendengar ucapan dari jihyo yg bulan depan. "Jangan lah bising... " kata jihyo. Sooyoung bergegas keluar dari dorm snsd dan berlari ke dorm exo. "Oiii, korang beberapa hari lagi Jihyo dan suho akan kawin..." teriak sooyoung menepuk dengan kuat pintu dorm exo menyebabkan exo bangun dan membuka pintu. "Waeyo?" Tanya baekhyun mamai. "Beberapa lagi suho dan jihyo kawin " ucap sooyoung lalu exo memandang suho "bukankah 2 bulan lagi?" Tanya kai "tak jadi...tinggal..." sooyoung mula mengira "hah! Seminggu lagi" kata sooyoung lalu berlari ke dorm snsd. "Hah? Kenapa hyung tak gi tau kitaorang" tanya baekhyun ... "kejar dya" teriak tao lalu mereka semua bermain kejar kejaran =_=. Hanya kai yg termenung...

Bersambung...
Tunggu bab selanjutnya....

Kawin PaksaWhere stories live. Discover now