Bab 23

1K 49 0
                                    

Keesokannya...
Dari semalam jihyo mengurung dirinya di bilik. Suho keluar dari biliknya. Lalu mengetuk pintu bilik jihyo.

"Jihyo kau tak ke sekolah ke?" Panggil suho. Dia memutar tombol pintu bilik jihyo yg tak berkunci. Dia ternampak jihyo sedang tidur dengan lena. Dia memeriksa suhu badan jihyo.

"Panasnya! Demam budak ni" kata suho lalu ke dapur dan kembali membawa ubat.

"Jihyo...Jihyo...Ji..." suho membangunkan jihyo dengan lembut. Akhirnya jihyo bangun.

"Minum obat" kata suho singkat. Tanpa memikir banyak jihyo lantas mengambil obat dan menelannya lepas tu dia meminum air. Selesai minum obat, jihyo lantas baring tanpa berkata.

"Ingat aku ni apa? Tunggul? Kalau si kai tu dari jauh lagi dah bercakap dengan dia aku ni dekat dekat pun dia tak bercakap. Gila" batin suho.

Suho yg menganggap dirinya tunggul lantas dia keluar. Belum sempat dia melangkah keluar jihyo sudah memanggil nya.
"Oppa" panggil jihyo lemah.

"Nae waeyo... kau nak apa apa ke? Oppa boleh ambil kan" tanya suho.

"Tak pe! Sini" panggil jihyo lagi. Suho berjalan ke arah katil jihyo.

"Kalau nak kesekolah pergi lah nyemak kat sini je" kata jihyo kepada suho.

"Ish! Yeoja ni! Ingat kan nak minta maaf. Memang nak kene ni awas kau. Kalau dah sihat siap kau! GERAM PULA AKU!!!!" Kata batin suho.

Tiba2 telepon suho berbunyi.
Di skrin telepon terpapar nama 'OMMA'.
Suho segera mengangkat telepon itu. Dan menjauhkan dari telinga nya. Kerana dia yakin omma nya akan memarahi nya dan menengking nya kerana kejadian semalam. dan tekaan nya betul onma nya memarahi nya dan menjerit.

Dalam talian...
SUHO!!! APA KAU DAH BUAT SEMALAM? KAU JAWAB ATAU OMMA KE SANA. KALAU OMMA TAU ADA LEBAM DI MUKA SI JIHYO NAHAS KAU!-omma suho.

Sabar omma semalam salah paham. Kita orang tak de buat apa apa alah cuman perang mulut.-suho

KAU JANGAN !!! OMMA NAK KAMU BERDUA KE SINI SEKARANG!!!!-omma suho mematikan panggilan.

Tamat panggilan.

Suho yg ingin ke sekolah tidak jadi kerana omma nya memanggilnya. Dia berlari ke bilik jihyo. Dia mengetuk pintu jihyo.

"Jihyo... bersiap omma nak jumpa kita" kata suho dari luar.

"Apa pulak ni? Ish, tak habis habis" batin jihyo "ohh, nae... aku bersiap ni" jerit jihyo dari dalam.

Dalam perjalanan...
Ji Hyo tak habis habis menyanyi. "Happy virus budak ni" kata batin suho.

"Mmm.. kite nak kemana?" Tanya jihyo dalam nada. Ceria

"Rumah omma dan appa lah" jawab suho.

"Rumah omma dan appa? Omma dan appa siapa?" Soal jihyo lagi 

Dengan sabar suho menjawab. "Omma dan appa ku" .

"Nak buat apa? Kenapa dorang panggil kita? Kenapa tak di rumah ku je?" Soala jihyo bertubi tubi.

"NTAH bagi soalah pertama. NTAH bagi soalan kedua. Dan NTAH bagi soalan ketiga" suho sengaja menekankan perkataan NTAH kerana dia tidak mengetahui sebab omma nya memanggil mereka.

"Ohh, agaknya dorang marah kite ke? Kalau di marah kau nak buat apa?" Tanya jihyo.

Dan pertanyaan jihyo yg terakhir ini membuatkan suho marah. "KAU BOLEH DIAM KE? SEMAK LAH KAU NI. AKU DAH LAH KUSUT. KAU MEMANG BANYAK CAKAP KAN? KALAU KAU KURANGKAN SIKIT PERCAKAPAN KAU TU LAGI LAH KAU CANTIK." marah suho.

Jihyo hanya menjeling dan mencebikkan mulut nya.

Di rumah keluarga kim...
Omma dan Appa Jihyo sudah di rumah suho. Muka mereka macam marah.

"Aku takut omma aku marah" takut jihyo. Lalu memegang lengan suho.

"Jangan takut" kata suho menenangkan jihyo. Jihyo dan suho pun duduk di sofa. "Apa Jihyo buat kepada suho kat taman hari tu?" Tanya omma jihyo dingin.

Omma suho menenangkan besan nya itu. Tapi omma jihyo tidak peduli.

"Kenapa tinggikan suara kepada suho? Omma tak pernah ajar tau" kata omma jihyo lagi. "Ini kali pertama jihyo mengecewakan omma" sambung omma jihyo lagi.

"Omma... hyo janji takkan kecewakan omma..." kata jihyo sambil melutut di depan omma nya.

"Omma dah kecewa dengan kamu jihyo. Hanya satu syarat yg boleh mengobati luka di hati omma" kata omma nya memberi syarat.

"Ok! Apa dia omma bagi tau lah..." kata jihyo lalu suho menarik jihyo untuk duduk ke sofa. Akhirnya jihyo duduk.

"Kami dah bincang kamu berdua pergi HONEY MOON KAT TOKYO." Marah onma jihyo.

Jihyo dan suho berpandangan satu sama lain. Jihyo tak nak tapi di sebabkan oleh omma nya dia setuju. "Nae omma" jawab jihyo.

"Dia tak bincang pun dengan aku. Main jawab je" batin suho. Mereka berdua pun pulang.

Bersambung...^^
Sorry kalau tak best N pendek. ...=_=

Kawin PaksaWhere stories live. Discover now