bab 37

1.8K 56 1
                                    

Keesokannya...~
Jihyo bangun. Mata nya tertumpu kepada jam di dinding. Sudah pukul 8 pagi. Dia mandi. Selepas mandi dia mengenakan baju lengan panjang, seluar legging dan disarungkan skarf di leher nya. Dia pun keluar dari rumah nya. Hari ini dia tekad dia tak nak nangis lagi. ¶_¶ dia cuba menerima hakikat bahawa anak nya sudah pergi. Kaki nya membawa ia ke sebuah cafe. Di mana cafe yg pernah dia dan suho selalu jumpa.

"Aigoooo...kenapa lah kaki ku bawah aku ke sini?" Dia menghentak kaki nya. Lalu memasuki cafe itu. Dia memesan kopi caramel. Sedang dia seronok minum, tiba2 dia ditegur oleh seseorang.

"Song Ji Hyo? Right?" Namja itu menunding jari kearah jihyo. Jihyo mengangguk...

"Hah????? Song Ji Hyo!!!! It's me" namja itu duduk dihadapan jihyo.

"Sorry? Who are you?" Jihyo tidak mengenal namja itu.

"It's me.... Kim Myungsooo." Myungsoo memperkenalkan diri nya.

"L????? Rindu nya!" Jihyo membulatkan mata nya. Tak sangka kawan baik nya yg menghilang 23 tahun yg lalu kembali. Dia betul betul tidak mengenal lelaki itu.

"Yesss! Aku pun rindu. Sangat rindu. Btw muka kau pucat. Kau sakit ye?" L memegang dahi jihyo.

"Tak de lah.." jihyo menepis tangan L.

"Aku bawa kau ke taman! Jom" sambung jihyo. L hanya mengangguk.

Skip
DI TAMAN.
"Kau ada nak cakap apa apa ke?" L mula memecahkan kesunyian. Jihyo memandang L.

"Apa khabar kau?" Soal Jihyo kepada L. L tersenyum. Menampakkan eye smile nya.

"Sihat je."balas L.

"Tak tanya khabar aku pun" kata jihyo memandang L. L mula memandang jihyo.

"Aku tak tanya sebab aku tau yg kau tu sihat.kan?" L tergelak kecil.

"Tak! Aku tak sihat L!" Sayu sahaja kata kata jihyo. L memandang jihyo penuh tanda tanya.

"Aku baru keguguran L." Jihyo cuba menahan takungan air ditubir mata nya. L memandang jihyo penuh kehairanan. Dia dah kawin ke?

"Hermmm... mesti kau tertanya tanya kan? Sebenarnya aku dah kawin tapi aku kene langgar time tu aku..." air ditubir mata nya mula menitis. Kata kata nya tidak mampu lagi dia terus kan. L memeluk nya. Walaupun dia tak tau apa yg terjadi sebenarnya tapi dia tetap rasa yg kawan nya itu memerlukan kawan untuk menenangkan nya.

"Dahhh!!!! Siapa lelaki yg malang sangat tu?" Soal L. Jihyo tergelak kecil.

"Kim Joon Myun" L membulatkan mata nya. Macam pernah je dengar nama ni.

"Alahh...nama panggilan dia suho." Sambung jihyo.

"Seriously? Suho exo? Leader exo k?" L terkejut apa yg dikatakan oleh jihyo. Jihyo mengangguk.

"Aku harap dia jaga kau baik baik!" L tersenyum.

"Hehehe... Jom lah....  bawa aku ke dorm exo aku nak tengok ahli ahli exo please????" L membuat aegyo yg paling comel. Jihyo memejam mata nya tidak mahu melihat aegyo L. L mula mengoncang badan jihyo.

"Please lah!!!!" Rayu L.

"Aigooo~ yelah yelah! Jom!" Jihyo dan L pun ke dorm exo.

Skip

DI DORM EXO
semua ahli exo k sedang practise tarian wolf..manakala exo m pulak sedang main game.

Ting~Tong~

Bunyi loceng bergema. Semua ahli exo k memberhentikan tarian mereka. Semua menuju ke ruang tamu melihat siapa yg datang. Luhan berjalan untuk membuka pintu. Mata nya membulat apabila melihat orang yg datang.

Kawin PaksaWhere stories live. Discover now