Di sekolah...
Suho hanya menunggu Ji Hyo dalam kereta nya dari tadi dya tidak keluar sehingga lah Ji Hyo dan Kai datang. Kai meletakkan keretanya di tempat parking yg berjauhan dengan parkingan kereta suho. Suho yg sedar kedatangan kereta kai langsung melihat sama ada Ji Hyo ada di dalam ada atau tak. Ji Hyo dan Kai keluar dari kereta. "What?! Takkan Ji Hyo dan Kai sama sama ni yg aku tak puas hati ni bini aku kene rampas!" Kata Suho dalam keadaan marah lantas dya keluar dari kereta nya dan menarik tangan Ji Hyo semua yeoja di situ berbisik bisik kerana idol mereka rebutkan Ji Hyo budak pemarah tu. "Auwww, sakit lah" ucap Ji Hyo ingin melepaskan tangan nya tapi dya tidak kuat. "Apa ni? Dah lah kau biarkan Ji Hyo sendiri jalan kaki kat tengah tengah panas abis tu dya dah datang kau main tarik je asal kau?" Tanya kai dalam nada tak puas hati. Tak puas hati sebab yeoja yg di cintainya di biarkan jalan kaki di tengah panas."Suka hati aku lah!!! Aku nak buat apa kat dia suka hati aku sebab dya...." kata kata suho terhenti kerana Ji Hyo menutup mulut suho. "Sorry suho kami masuk kelas dulu" kata Ji Hyo lalu menarik tangan Kai. "Aku suami dia takkan dia tinggalkan aku sebab si kai tu? Tunggu kau kat rumah nanti!" Kata batin suho lalu tersenyum manis semua yeoja di situ hampir pengsan kerana senyuman suho.
Di kelas...
Snsd memeluk Ji Hyo sebaik sahaja melihat Ji Hyo "rindu unnie semenjak oppsss...sorry..!!! Hampir terlepas" ucap Jessica "dah lah unnie penat nak layan si singa tu!" Kata Ji Hyo lalu duduk di tempatnya. Tiba2 shin hye dan ahli kara datang... "ups.. baru datang? Best ke dengan si suami?" Tanya Youngji menyebabkan Ji Hyo memandangnya dengan pandangan tajam. Tiba2 suho datang dan menghentak begnya di meja Ji Hyo. "Kau ni pahal? Hentak hentak meja gila ke apa?" Soal Ji Hyo. "Yah! Memang aku gila! Aku gila sebab nampak kau dengan kai" kata suho sambil menjerit Ji Hyo terkejut kerana suho menjerit. "Kau ni pahal nak jerit jeritkan aku? Kau pikir aku ni anak kau kah hah?"balas Ji Hyo
"Ohhh, kau mahu lawan!!!" Kata Suho "kau tunggu di rumah" ugut Suho dalam keadaan berbisik ke pada Ji Hyo. "Kau nak buat apa dengan aku kat rumah?" Bisik Jihyo. Suho hanya tersenyum nakal. Ji Hyo hanya menelan liur. "Aku tak nak balik hari ni aku nak ke dorm snsd...but macam mana nanti dya dapat aku, hah! Rumah omma dan appa ku!" Kata batin Ji Hyo. "Unnie...".sergah hyoyeon. "Yark! Aku terkejut tau..." kata Ji Hyo lalu memuncungkan mulutnya. "Apa yg suho hyung buat kat Ji Hyo di rumah?" Tanya xiumin "nothing. Just suruh aku tidur masak. Tu je" jelas Ji Hyo "ternyata caring gak dya sama kau" Jelas sooyoung lalu mereka tertawa. "Kau ni Young...ohhh ya macam mana kamu konsert kamu?" Tanya Ji Hyo "macam biasa" ucap Taeyeon.
<skip>
Di library
"Ji Hyo!!! Jom balik" ajak suho "maaf oppa hari ni aku balik lambat sebab aku nak study kan ndak lama lagi exam hmmm..." kata Ji Hyo dan mendapat anggukan dari Suho. "Ok aku balik dulu jangan lambat tau! Kalau lambat... NAHAS kau...lagi satu AWAS kalau kau balik dengan kai." Pesan suho lalu berlari kearah keretanya. "Yes! Aku dah berjaya bohong dia..ahhh!!! Aku lupa nak ke rumah omma dan appa ku" kata batin Ji Hyo lalu mengemas bukunya.Dalam perjalanan
Sedang Ji Hyo berjalan dia terlanggar seorang lelaki yg sedang berjoging. "Aduhhh, mianhae... saya tak sengaja saya tak nampak awak. Maafkan saya" kata Ji Hyo. Lelaki itu berdiri lalu memandang Ji Hyo alangkah terkejut dia melihat susuk tubuh lelaki yg dia kenali dan amat dia rindunya. "JB oppa?" Kata Ji Hyo tidak percaya. "Song Ji Hyo? Saeng oppa rindu saeng!!!" Kata JB lalu memeluk erat Jihyo. "Saeng rindu oppa...oppa pergi mana selama ni?" Tanya Ji Hyo sambil mengalirkan air matanya. "Mmmm...sorry oppa mencari kamu tapi oppa give up sebab tak dapat jumpa kamu" jelas jb "kenapa give up? Oppa tau tak sekarang ni saeng dah kawin !" Kata Ji Hyo "lah eya ke? Lah tak dapat lah main dengan hyo lagi..mana jr dan joongki?" Kata jb "ok! Panggilan Hyo tu hanya oppa yg panggil husband hyo pun hyo tak nak dia panggil hyo dengan perkataan HYO sebab hanya oppa jak yg panggil... ok! Ni but kitaorang kene kawin paksa husband hyo ni kan orang yg paling hyo benci kat kelas kitaorang sekelas. Lagi satu aku sangat sangat benci kat diorang!" Jelas Ji Hyo ... tiba2 telepon jb berbunyi menandakan mesej masuk.
Call me baby
Call me baby
(Lagu exo)Dalam mesej...
Oppa nanti Chorong balik dengan oppa tau- Park Cho RongNae chagi- JB
Mesej tamat...
"Cehhh...chagi..??? Ada lah ni kan oppa ? But tu lagu call me baby tu muak Hyo dengar" kata Ji Hyo "lah kenapa pula? Kan ni exo yg nyanyi boyband yg terkenal." Jelas jb "but suho dari kumpulan exo tu lah suami ku" terang Ji Hyo "what?! Beruntung lah adik oppa! Tapi chagi oppa dari apink!" Balas Jb... "bwo? Apink? Hayoung? Eunji ?" Tanya Ji Hyo "no"' balas jb "naeun? Bomi?.namjoo?" Soal Ji Hyo lagi "no" jawab jb. "apa mungkin Park Cho Rong leader apink?" Tanya Ji Hyo lagi....
Bersambung deh~~~
YOU ARE READING
Kawin Paksa
FanficMengisahkan Seorang Yeoja yg sangat membenci grup exo. secara tiba2 dya di paksa kawin dengan salah seorang dari grup exo. dan ternyata itu leader exo-K yaitu Kim Joon Myun atau di kenali sebagai Sohu. Di Bintangi oleh: song ji hyo suho EXO SNSD...