Nej, stoppa dom!

53 1 0
                                    

Tack för maten sa Samir o Jeffry och dukade av sina tallrikar och gick till vardagsrummet.
Jag stannade i köket och diskade, jag pluggade in mina hörlurar i öronenen och satte på min lista, först kom Sommarnatt på och jag höjde volymen och sjöng med. Jag hade ganska bra röst tyckte många.
När jag hade diskat färdig dukade jag fram lite chips,godis och dricka för vi skulle titta på Idol. Jag hade gjort en drink till alla.
Amanda var först ut och sjöng Jolene hon var riktigt bra och direkt efter det var det redan paus.
Ring ring hörde jag det var min telefon den låg i min Jacka så jag gick och hämtade den.
Jag tog upp telefonen från fickan jag tittade på displayen och det var Lina som hade ringt.
Jag gick och satte mig i soffan och ringde upp Lina för att sen vad hon ville.
Hej Lina
Hej 
Vad gör du? Frågade Lina
Inte mycket Samir kusin är här och vi tittar på idol.
Kan ni inte komma på festen idag? Sa Lina
Jag ska fråga Samir och Jeffry och fråga om dom vill, jag ringer upp dig snart.
Samir och Jeffry?
Mm?
Vill ni gå på fest.
Visst varför inte sa Jeffry snabbt.
Ja det kan vi svarade Samir.
Då ringer jag till Lina och säger att vi kommer.
Fast jag har ett litet problem?sa Jeffry
Vadå? Sa Samir
Jag har inga fin kläder.
Men du kan låna av mig det är inga problem.
Samir och Jeffry gick och hittade kläder.
Jag gick och tog fram min svarta tajta klänning och mina röda högklackade och la dom på sängen.
Jag satte på musik i hela huset i högtalarna och det var riktigt hög musik, jag satte mig sen vid sminka bordet för att sminka och locka mitt hår.
Jag var typ klar efter en timme o killarna satt redan i soffan och väntade.
När jag gick in så vände killarna säg om och sa oj vad snygg du är i mun på varandra.
Tack killar sa jag.
Vi har redan beställ taxi så den står där ute och väntar.
Vi gick ut och jag låste dörren och la mina nycklar i väskan. Vi satte oss o taxin och var framme efter 10 minuter ungefär.
Vi gick in och det var ganska så mycket folk vi gick till baren och tog en varsin drink och sen så såg jag Lina och jag gick fram till henne och gav henne en kram.
Hej Lina, det här är Jeffry det är Samir kusin han är hos oss under helgen.
Hej trevligt och träffas sa Jeffry.
Detsamma sa Lina
Vi gick till dansgolvet och dansade och hade kul.
Tills jag så oliver...
Jag gick till Samir och Jeffry som stod och pratade vid baren.
Oliver är här sa jag till dom.
Bry dig inte om han sa Samir.
Helt plötsligt kände jag någon pilla i mitt hår jag vände mig om och såg att att det var oliver.
Låt mig va din jävel sa jag.
Samir putade mig åt sidan och gick fram till oliver.
Låt min flickvän vara  din idiot sa han till oliver med lite högre röst.
Sa du att jag är en idiot sa oliver och sparkade Samir i revbenet och Samir slog tillbaka och dom började slås.
Nej, stoppa dom skrek jag.
Jeffry försökte gå i mellan men det var lite svårt så en av oliver kompisar tog oliver och
Jag och killarna gick till taxin.
Hur är det älskling? sa jag med gråt i halsen.
Jag kan inte stå...

Hoppas ni tyckte kapitlet var bra.
Kommentera, gilla och rösta gärna.
Puss o kram.

Klassresan som jag aldrig skulle glömma!Место, где живут истории. Откройте их для себя