Efter att vi hade fotats färdigt ett tag var vi framme vi lokalen det var väldigt mycket folk.
Jag och Samir gick in lite tidigare och satte oss vid brudbordet, dom sa skulle komma in nu så dom sa i mikrofonen att alla ska ställa sig upp för nu kommer dom in och ska dansa bröllopsvalsen. Lokalen var jätte fint fixat.
Orkestern började spela musik som brudparet skulle dansa till dom började dans och sen började flera dansa och jag och Samir med vi dansade och pussades samtidigt.
När dansen var klar så alla sig. Orkestern spelade serbisk musik och vi dansade och pratade. Efter en stund var det dax att äta middag först fick vi räksallad den var riktig god, sen så dansade vi igen och pratade och drack sen var det dax för varmrätten då var det rostad potatis med stekt kycklingfilé med rödvinsås och grönsaker det var också dax.
När klockan var 22:00 så var det dax för brud dansen det var en en dans som man skulle dansa med bruden så alla som ville dansa skulle ge pengar i en skål.
När alla som ville hade dansat så fortsatte vi att dansa.
När klockan var 00:00 var det dax för bröllops tårtan då började brudparet att skära och så skulle vi skåla med shampange, sen så att alla tårta den var riktig god.
Sen fortsatte vi festa ända till 04:00.
Samir ringde taxi så vi skulle komma hem.
Jag var ganska så full så,så fort jag kom så la jag mig i säng och somnade .Jag vaknar av musik. Jag börjar skrika och säger att stänga av musiken.
Då kommer Samir och säger god morgon och kastar sig över mig och vi börjar
Hångla det var riktigt mysigt.
Efter ett tag gick vi upp så jag jäkligt ont i huvudet och fötterna.
Samir hade gjort pannkakor dom var riktigt goda.
När jag hade ätit upp så satte jag mig och drack kaffe och va på datan.
Jag tog upp telefonen och ringde lina.
Det hann bara ringa 3 signaler innan lina svarade.
-Hej Lina
-Hej
-Vad gör du?
- inte så mycket tittar på tv.
- okej vill du gå ut och fika lite?
- visste varför inte.
- då ses vi i stan om 30min.
- Oki
Jag gick upp till min garderob och tog på mig ett par svarta jeans , ett vit linne och en Hollister kofta. Jag satte upp håret i en boll och satte på mascara, jag tog också på mig mina solglasögon för jag såg så trött ut.
Sen gick jag till bilen och åkte iväg.Hej bröllopet är på ett serbiskt sätt om ni tycker det är konstigt.
Detta kapitlet blev kort så jag ska försöka lägga upp ett imorgon igen.
Puss o kram.
Rösta, gilla och kommentera.!! ☺️☺️
VOCÊ ESTÁ LENDO
Klassresan som jag aldrig skulle glömma!
Ficção AdolescenteJag är en tjej som är heter Daniella och är 18år. Jag ska ta studenten i år, Jag ska åka med klassen på min sista klassresa vi ska åka till Italien i en vecka! Jag har långt brunt hår och har isblåa ögon jag är normal lång och är small. Jag har tv...