Rafi kesedihan.Dia baru sahaja putus dengan kekasihnya.Dia memerlukan seseorang untuk meluahkan perasaan.Lantas dia menghubungi kawan baiknya, Razak.
"Hello Razak.kau kena tolong aku ni.Aku tengah sedih.Aku perlukan kau.Boleh tak kau balik awal sikit.Kita jumpa dekat bilik"
"Hah hello.Pahal pulak kau sedih ni.Pagi tadi elok je aku tengok.Bolehlah.Nanti kita jumpa.Aku ada kelas ni bye"
"Okeyh.Bye"
Setelah selesai menghubungi Razak,Rafi pulang ke biliknya untuk berehat dan dia pun tertidur.
Setelah Rafi tersedar dia melihat Razak duduk di atas katilnya.
"Hah Razak.Kau ni bukan nak kejut aku.Duduk je kat situ.Aku punyalah sedih ni"
Razak diam...
"Yang kau diam je ni kenapa.Cakaplah.Haih kalau kau tak nak cakap biar aku jelah yang citer.Dahlah aku tengah sodih ni.Aku harap kau dengar je story aku ni.Kekasih aku mintak(kring-kring telefon Rafi berdering)"
"Angkatlah telefon tu dulu Rafi"arah Razak sambil melihat ke arah Rafi sambil tersenyum secara mengerikan.
"Hah okey aku angkat.Kau tak payah lah senyum macam tu.Seram kot"
Telefon diangkat dan kedengaran suara Razif tercunggap-cunggap.
"Hello Razif.Kenapa kau call aku ni.Ada hal ke?"
"Hello Rafi.Kau ada dengar berita sedih tak"
"Takde pulak.Kenapa ni.Cuba kau cerita kat aku slow-slow"
"Razak dah meninggal selepas dia bagitau aku dia nak jumpa kau.Selepas bagitau tu dia melintas sebab nak pergi kelas.Then ada kereta langgar"
"Ermmm kau kau biar betul Rrrrazif.Dia ada kat sebelah aku ni"
Talian secara tiba-tiba terputus.
"Kenapa Rafi.Dia cakap apa.Dia cakap aku dah mati ye.Hahahahahaha"Kata Razak sambil mencabut kulit-kulit di mukanya.
"Kau nak apa"
"Aku nak bawak kau sekali.Aku tau kau sedih.Nanti bila kau ada dengan aku takdelah kau sedih..Heheheheh..Mari.."
Keesokan harinya Rafi ditemui mati dalam keadaan yang sangat mengerikan...
YOU ARE READING
Seram Sejuk
HorrorKompilasi kisah seram sejuk : 1)Katil sebelah 2)Tingkat 3 3)Kawan 4)Tangga 5)Tandas 6)Bilik Mayat 7)Dia 8)Tingkap 9)LPT2 Tidak menjanjikan kisah ini semua seram tapi jika anda mahu membuang masa,di sini adalah kompilasi cerita seram yang betul.