Hanif dan Razak mengambil keputusan untuk pulang ke kampung.Sewaktu dalam perjalanan terdapat sesuatu yang berlaku sehingga menyebabkan kematian.
"Jalan dekat LPT2 tu aku dengar keras jugak sbb banyak orang mati kat situ"kata Razak
"Haih kau ni percaya sangatlah dengan benda-benda macam ni.Dahlah kita dah nak lalu dekat situ sekejap lagi.Malam buta pulak tu.Kau boleh pulak cerita pasal benda ni"kata Hanif yang seolah-olah tidak mempercayai dengan apa yang telah dikatakan oleh Razak.
"Takdelah aku nak ingatkan kau je.Supaya kau lebih berhati-hati.Tapi tak payahlah sampai kau cakap kau tak percaya.Jumpa betul-betul baru tahu" kata Razak
"Mulut kau tak payah lah celupar sangat.Lagipun kalau hantu tu berani sangat hadaplah aku ni"kata hanif
"Haih,malaslah nak cakap dengan kau ni.Cakap besar je lebih.Baik aku tidur"kata Razak
"Hah tidurlah.Elok jugak tu.Aku akan buktikan yang aku boleh lalu kawasan tu dengan selamat"kata hanif
"Suka hati kaulah"kata Razak.
Hanif meneruskan perjalanan.Dia semakin menghampiri jalan ke LPT2.Dia merasa seram sejuk kerana mengingati cerita Razak tadi.Hanif singah sekejap di RnR untuk pergi ke tandas.
"Razak kau nak pergi tandas tak"
"Tak naklah aku nak tidurKAu pergi jelah"
"Oh.Okey"
Setelah selesai pergi ke tandas.Hanif kembali memandu keluar dari RnR.Ketika hendak memandang ke arah signboard,Hanif melihat sesuatu yang besar sedang bertenggek dia atas signboard.Lantas dia mengejutkan Razak.
"Razak bangunlah.Kau nampak tak apa yang aku nampak.Yang ada atas signboard tu"
"Kau ni kacaulah.Hah mana?Woi tu langsuir lah.Giler kau tegur.Jalan weyh jalan"
Secara tiba-tiba langsuir tadi melompat di atas kereta mereka.Hanif tidak sempat menekan brek.Dia melanggar pembahagi jalan.
Esoknya,kematian mereka dilaporkan di dalam berita.
Ketika jurugambar mengambil gambar kereta mereka.Secara tidak sedar langsuir yang menerjah kereta mereka tadi sedang memandang ke arah tempat kemalangan mereka sambil tersenyum menyeringai.
YOU ARE READING
Seram Sejuk
TerrorKompilasi kisah seram sejuk : 1)Katil sebelah 2)Tingkat 3 3)Kawan 4)Tangga 5)Tandas 6)Bilik Mayat 7)Dia 8)Tingkap 9)LPT2 Tidak menjanjikan kisah ini semua seram tapi jika anda mahu membuang masa,di sini adalah kompilasi cerita seram yang betul.