Wat vooraf ging..
We gingen maar naar beneden en deden de tv aan en gingen naar een programma kijken. Ik moest ineens denken aan Amir. Hij is best knap, maar ik kan beter die gedachtes van me afschuiven want mijn vader is belangrijker voor mij dan dat Amir is.Amir, klaar. Je had het al verpest met een ander meisje. Dat ga je niet nog eens flikken. Mama had al veel pijn geleden door jou. Laat het niet nog eens gebeuren en hou je hoofd bij school.
Perspectief van Latifa
Ik werd wakker en zag dat ik op de bank lag, en zag Sara op de grond slapen. Ik had zo een rare droom eey.. Ik zag Amir in mijn dromen met mijn vader. Mijn vader zag er zo gelukkig en gezond uit. Pfff... Mis mijn vader zo erg eey... Ik weet niet meer wat ik precies heb gedroomd, maar ik herinner me alleen dat Amir en me vader er gelukkig uitzagen. Maar oke, back to the reality. Sara lag er geweldig bij. Ze had een been opgetrokken en lag op haar rug, een arm lag op haar buik en die andere uitgestrekt op de grond. Ik ging kapot in mezelf. Stiekem nam ik een foto van d'r met mijn telefoon. Ik liep naar boven om te kijken of me broers en zusje in bed lagen uiteraard me moeder. Ze lagen allemaal zo vredig te slapen. Behalve Rachid. Ik kwam zijn kamer in en zag hem bezig op zijn laptop. "Hee zusje, hoe is tie?" "Meh.. Ik wou dat papa thuis was..." "Ik weet, ik weet... Verder is alles wel goed, toch?" "Voor de rest wel ja" "Oke, gelukkig maar" Zei hij opgelucht. "Rachid, wat doe je op je laptop?" Ik zag dat hij zijn mail checkte. "Oh, gewoon mail checken. Niks bijzonders hoor" Hmmmm... Er is iets. Ik weet het zeker. Hij liegt altijd als hij het woordje 'hoor' zegt. "Oh ja?" "Ja hoor" Kijk, dit bedoel ik nou. "Mail van de dokter gekregen wella?" "Neu.." Heeft ie een mail gekregen van de dokter? Omg wat als er in staat dat me vader naar huis mag en is genezen? "Jawel, je liegt. Je zegt altijd het woordje 'hoor' als je liegt" "Helemaal niet" "Helemaal wel. Wat staat er in die mail dan? Hè? Laat dan zien!" "Eey, Latifa doe even normaal. Dit is van mij, ken je het woordje privacy niet?" Ik keek hem boos aan en liep zijn kamer uit. Expres liet ik hem open want tja, wie vind dat nou niet irritant? Ik besloot het later uit te zoeken en gewoon een douche te gaan nemen.
Perspectief van Amir
Ik werd wakker, niet op me bed, nee, op me bureau. Yepp, that's right, ik ben in slaap gevallen tijdens het studeren. Lekker is dat... Ik heb zo een spierpijn in me nek. Ik herinnerde me ineens dat mama gister ziek was. Even kijken of ze al wakker is. Langzaam, deed ik de deur van haar kamer open en zag dat ze nog sliep. Ik deed maar gauw de deur dicht en ging snel me tanden poetsen en me haar doen. Ik begon vandaag wat later, dus ik had mazzel. Ik trok me schoenen snel aan en liep richting de ah. Ik ging wat croissantjes halen, wat fruit en wat bloemen. Welke vrouw houdt nou niet van bloemen? Oh, en niet te vergeten, chocolade. Hiermee ga ik mama zeker blij maken. Ik ging afrekenen en liep weer naar huis. Onderweg kwam ik een meisje tegen. Maar dit meisje, was niet het meisje waar ik gisteravond aan dacht, nee...
Perspectief van Latifa
"Latifa? Weh Latifa!" "Jaa-haaaa" Me moeder riep me weer eens. Snel maar naar haar toe lopen. Kijken wat er aan de hand is. "Ja mama wat is er????" "Oh habibti van me, kan je me de afstand aub geven?" Ik dacht Really nigga? *Bruh* Me moeder zag de blik die ik maakte toen ik haar vraag hoorde en moest lachen. Ik was ineens niet meer boos op wat er net gebeurde. Ik gaf mijn moeder de afstand bediening en ging naar de keuken. Hmmm... Ik had wel zin in een uitgebreid ontbijt, en de benodigdheden hadden we niet in de keuken. Dan maar inkopen. Ik trok me Adidas slippers aan, deed me haar even snel goed en ging met de Vespa van Karim naar de ah. Ik haalde pannenkoeken mix, chocolade croissantjes en andere lekkere dingen en reed weer richting huis. Ik wist dat me moeder lang tv zou kijken, dus besloot ik maar even een klein rondje te maken op de Vespa van me broer. Huh? Zie ik het nou goed of zie ik daar Amir lopen. Zal ik naar hem zwaaien als ik langsrijd? Nee, straks ziet ie je goedkoop, en eey je hebt je vader. Ach, zwaaien naar hem uit liefdadigheid omdat hij je gister redde kan toch wel? Ik besloot toch maar te gaan zwaaien. Ik kwam steeds dichterbij en zag darren meisje op hem afliep. Ze liep naar hem toe en hij zag haar niet. Ineens knuffelt zij hem. "Tfoe..." Fluister ik in mezelf. "Zie je nou wel, daarom moet je geen gevoelens hebben voor jongens en enkel liefde kennen voor papa" Ik besloot hem te negeren en reed gelijk verder. Ik kwam thuis aan en bekeek mezelf snel in de zijspiegel van de Vespa. Ik kijk erg boos, en verdrietig. Wtf, waarom ben ik nou verdrietig? Oké, Latifa, schat, vergeet deze hele gedoe lekker en maak er een leuke dag van. Ik zette ren glimlach op en liep 'vrolijk' me huis binnen.
Ik besloot toch maar een deel te plaatsen, aangezien Lamyae-RM weer een deel plaatste, moest ik het toch ook maar doen. Lees het verhaal over Amira in 'de Arabische wereld'. Echt een aanrader!! En follow ook even lamyae! Ps:
Sorry voor het korte stukje.
Lufss 🤗❣
JE LEEST
Kan ik iemand vertrouwen..?
RandomDit verhaal gaat over een 17 jarig meisje genaamd Latifa. Latifa is een braaf, verlegen, onzeker en lief meisje. Ze werd op de basisschool altijd al gepest vanwege haar uiterlijk en is daardoor onzeker over haar zelf. Maar dan, als ze naar de middel...