Bab 13

1K 60 2
                                    

2 minggu berlalu..kini Exo dah mula sibuk dengan comeback lagu baru mereka..persiapan perkahwinan Irene dan D.O semua telah diuruskan oleh ibubapa mereka..skarang ni D.O jarang balik ke rumah kerana member exo harus tinggal di dorm mereka untuk memudahkan urusan mereka nnti..

Irene pov

Irene masih lagi tidak percaya yang dia akan kahwin dengan idol yang diminati..lagi berapa minggu sahaja dia akan kahwin..

skip...

Kini hari yang ditunggu oleh Irene sudah tiba..dia memegang jantungnya bergerak dengan laju..dia melangkah masuk dewan gereja diiringi oleh papanya.."sabar Irene jangan terlalu nervous"..ujar papa Irene perlahan..Irene hanya diam sahaja..dia melihat sekitar dewan itu penuh dengan kawan2 papa dan mamanya..dia terpandang satu kumpulan yang disangat kenal iaitu Exo..Irene yang hanya melemparkan senyuman sahaja..nak bercakap pun mulutnya seperti sudah terkunci..D.O melihat Irene dengan terkejut yang sangat cantik pada hari ini..Irene melihat D.O dengan pelik..'dah knapalah mamat ni pandang aku tersenyum2 bagai'..ujar Irene dalm hati..

Sampai sahaja di tempat D.O..papa Irene melepaskan tangan anaknya..kini Irene betul2 di hadapan D.O..D.O hanya tersenyum sahaja..Irene x tahu apa dia nak buat.."baiklah...boleh kita mulakan sekarang"..kata paderi..mereka berdua menganggukan kepala.."DO KYUNG SOO..sudikah kamu menerima BAE JOO HYUN sebagai isteri kamu yang sah dan sehidup semati dengannya".."ye saya sudi"..ujar D.O..kini giliran Irene pulak.."BAE JOO HYUN sudikah kamu menerima DO KYUNG SOO sebagai suami kamu yang sah dan sehidup semati dengannya"..ye,sa...saya su..sudi.."..ujar Irene dengan gagapnya..D.O di hadapanya ketawa kecil.."ok..sekarang kamu berdua sah menjadi suami isteri dan boleh cium"..kata paderi..D.O mendekatkan mukanya dengan muka Irene..Irene hanya meredhakan shaja..D.O melepaskan ciuman itu..semua hadirin yang hadir menepuk tangan sebagai tanda tahniah...

Irene berasa sangat malu.."malam ni habislah kau"..ujar D.O dengan senyuman sinisnya..Irene masih x faham apa yang dikatakan oleh D.O...Irene malas nak fikirkan dia pergi ke arah mamanya dan memeluk tubuh mamanya..Irene melepaskan pelukan kan mama nya dan dia memeluk tubuh papanya nya pulak..Irene mahu sahaja menangis tapi ditahan..lepas meleraikan pelukan papanya..dia memeluk pulak tubuh omma D.O..Irene melemparkan senyuman manisnya sahaja..D.O yang berada di sebelahnya hanya tersenyum..

Exo datang kearah mereka berdua.."Tahniah..bro..."...ujar Suho..."thanks"..ujar D.O.."tahniah D.O..cantik bini kau"..ujar Kai pulak..."mestilah...tengoklah..bini sapa"..ujar D.O dengan bangganya.."eleh..berlagak gila..nnti aku dapat bini lagi cantik baru tahu kau"...ujar Baekhyun..member yang lain ketawa.."oklh...kitorang balik dulu"..ujar Kris.."ok..take care"..ujar D.O..."malam ni..awk harus hati2 dengan D.O tu"...bisik Chen kat Irene..."oi..kau bisik apa tu kat bini aku"..ujar D.O setelah dia nampak Chen berbisik dengan Irene..."x ada apa2lah...ok lh..aku balik dulu...Bye"..ujar Chen sambil tersenyum...D.O melihat Irene dengan tidak puas hati.."dah jom kita balik"..ujar D.O dan berlalu pergi...Irene mengikut D.O dari belakang..'apa maksud Chen tu tadi??..kenapa aku kena hati2 dengan D.O??'..ujar Irene dalam hati..

Bersambung..

My Husband Do Kyung Soo?? ▶(COMPLETE)Where stories live. Discover now