Selepas mereka makan malam..mereka berdua pergi ke ruangtamu..selama 2 jam Irene melayan ceritanya..dia naik ke atas.."kau nak pergi mana?"..soal D.O yang sedang tengok tv.."naik ataslah"..jawab Irene.."kau pergi masuk bilik aku..packingkan semua baju aku"..arah D.O.."nak buat apa?"..soal Irene dengan pelik.."aku suruh tu buat jelah"..marah D.O.."ok"..jawab Irene dan naik ke atas...
Sampai di dalam bilik D.O..Irene membuka almari pakaian D.O..mata Irene bulat besar.."banyaknya baju..takkan aku nak kemaskan baju dia semua dalam beg..masukkan jelah..yang cantik2 je aku masukkn"..dia mengambil beg yang berada di tepi almari itu..sedang dia masukkan baju D.O dalam beg..tiba2 dia berasa hendak muntah..dia sudah tidak tahan..dia pergi ke bilik air..makanan yang di makan tadi keluar balik..tekaknya mula terasa loya..dia memegang perutnya..
Skip
D.O yang berada di ruangtamu..dia berasa mengantuk..dia mematikan tv dan naik ke atas..sampai di biliknya..dia melihat bajunya separuh telah dimasuk ke dalam beg..dia mencari kelibat Irene tidak ada..dia terdengar suara Irene berada di dalam bilik air..dia melihat Irene sudah bersadar ke dinding dengan lemah.."Irene..kau kenapa ni..kau ok x"..soal
D.O..Irene hanya menggelengkan kepala..dia memimpim tangan Irene bawa ke katil..tapi..Irene berlari semula ke bilik air..dia muntah balik..D.O mengusap belakang Irene.."kau ok x ni..kita pergi hospital ye".."x nak..saya ok je.."..jawab Irene dengan lemah..selepas keadaan Irene ok D.O membawa Irene keluar dari bilik air..D.O bawa Irene duduk diatas katil.."kenapa kau muntah tadi..kau ada salah makan ke?"..soal D.O..Irene hanya diam sahaja keadaannya masih belum ok sepenuhnya..
D.O mula risau keadaan Irene.."x plah..kau baring dulu..kalau nak apa2 cakap dengan aku"..ujar D.O..Irene hanya menganggukan kepala..D.O pergi arah baju dia..dia mengemas pakaian yang tinggalkan oleh Irene..selepas mengemas pakaiannya..D.O pergi kearah Irene..dia melihat Irene sudah terlena..dia memegang dahi Irene berasa panas.."dia demam ke"..soal D.O...'kenapa tadi dia muntah??..takkan dia salah makan tadi??..kalau salah makan tadi..mesti aku muntah jugak..ni x ade pun'..soal D.O lagi dalam hati..malam tu D.O tidur disebelah Irene..[Keesokkannya]
Irene tersedar dari tidur..dia melihat biliknya lain dari yang lain..dia menoleh kekanan D.O sedang tidur..dia memegang kepalanya..berasa pening..dia bangun dan masuk ke dalam biliknya..Irene mengambil tualanya menuju ke bathroom..
Skip
Tak lama kemuadian D.O bangun dari tidurnnya..dia melihat sebelh tempatnya..x ade orang..D.O terkejut..dia bangun dn pergi masuk ke dalm bilik Irene..masa tu Irene sedang pakai baju..D.O ternganga mulutnya..dia melihat tubuh Irene dari atas hingga bawah dia menelan air liurnya..Irene tidak perasaan D.O berada di pintu biliknya..oleh x dapat tahan melihat tubuh Irene..D.O menutup semula pintu itu tanpa sebarang bunyi..
'Takkanlah..dia x perasaan aku kat depan pintu bilik dia..jangan2 dia nampak aku kat situ..tapi buat2 x nampak lepas tu sengaja tayangkan badan dia"..ujar D.O seorang diri..dia ambil tuala dan menuju ke bilik mandi
Lepas membersihkan diri..Irene turun ke bawah..sedang dia menuruni anak tangga kepala mula berasa pening..oleh dapat ditahan..dia meneruskan perjalanannya pergi ke dapur..lepas menyediakan sarapan dia naik ke atas semula untuk panggil D.O..sedang Irene naik tangga dia ternampak D.O turun..Irene hanya melemparkan senyuman.."nk pergi mana?"..soal D.O.."saya baru nak panggil awak..tapi awak dah turun ni..jomlah breakfast sekali"..ajak Irene..D.O hanya menganggukan kepala..sampai di meja makan..Irene menyedukkan nasi goreng di dalam pinggan D.O.."kau x nak makan sekali?"..soal D.O.."x plah..saya x ade selera..saya nak naik atas kejap"..ujar Irene..D.O melihat muka Irene sangat pucat..
Dia membiarkan Irene berlalu pergi..sedang Irene naik ke atas..kepalanya mula pening da akhirnya Irene pengsan..
D.O ketika itu sedang makan melihat Irene sudah terbaring di atas lantai..dia pergi ke arah Irene..dia memegang tangan Irene berasa panas..dia pegang dahi Irene..panas jugak..dia mengangkat Irene secara bridal style..dia baringkan Irene di atas sofa.."Irene..bangun.."..ujar D.O dengan menampar pipi Irene dengan lembut..hati D.O sudah mula risau..dia mengeluarkan phonenya dan mendail no seseorngXxx:hello
D.O:hello..Dr Kim..datang rumah saya sekarang..sekarang ye
Dr Kim:baiklah..jap lagi saya sampai
Tamat panggilan
[DR.KIM TU DOKTOR PERIBADI D.O]15minit menunggu Dr.Kim..kini.sudah sampai...D.O membuka pintu pagar dan menyuruh Dr.Kim masuk.."Dr..cepat check isteri saya"..ujar D.O dengan cemas.."baiklah"..ujar Dr.Kim dengan anggukkan..selepas check keadaan Irene.."macam Dr keadaan dia?"..soal D.O.."dia x apa2..cuma demam sikit sahaja..tapi saya nak bgi tahu kamu yang isteri encik D.O..".."kenapa dengan isteri.."..potong D.O..Dr.Kim hanya tersenyum.melihat keadaan cemas D.O.."kenapa doktor senyum ni??"..soal D.O.."tahniah encik D.O...isteri kamu mengandung..kandungannya dah nak masuk 2 minggu"..ujar Dr.Kim dengan senyuman.."be..betul ke Dr"..ujar D.O dengan tidak percaya..Dr.Kim hanya menganggukan kepala tanda betul..D.O berasa sangat gembira.."kalau x ada apa2 saya balik dulu"..ujar Dr.Kim meminta diri.."baiklah..terima kasih Dr"..ujar D.O menghantar Dr.Kim sampai ke pintu pagar..
Bersambung
YOU ARE READING
My Husband Do Kyung Soo?? ▶(COMPLETE)
Romance~Do Kyung Soo as D.O~ ~Bae Irene as Irene~ ~Exo as member D.O~ Mr Do dan Mr Bae appa kepada Do Kyung Soo(D.O) dan Bae Joo Hyun(Irene)..mereka berdua berkawan baik sejak persekolahan.Pada suatu hari..Appa Irene telah bankrup....Jadi Mr Bae minta tolo...