Bab 17

1K 48 0
                                    

selepas mereka berdua membersihkan diri...Irene membersihkan bilik mereka..selesai sahaja membersihkan bilik mereka..D.O dan Irene ke bawah..mereka menuju ke meja makan..Irene melihat omma dan appa sedang breakfast.."D.O,Irene...sini makan.."...ujar Omma..Pagi itu mreka sekeluarga breakfast nasi goreng n roti..."chagi,nak makan apa..nak nasi goreng or roti?"..soal D.O kepada Irene.."nak roti"...ujar Irene..D.O mengambil roti itu dan meletakkn di pinggan Irene..Irene menyapu dengan jem coklat..D.O pula makan nasi goreng..semasa mereka sedang makan.."D.O..nanti kamu bwa Irene pergi rumah kamu ye"..ujar omma.."kenapa pulak??"...soal D.O sambil makan.."omma nak kamu berdua tinggal kat sana terus"..ujar omma.."kenapa omma x suka ke D.O tinggal kat sini?"..ujar D.O.."bukan x suka..omma nak kamu berdua hidup berdikari"..ujar omma dengan senyuman manisnya..."ok"..jawab D.O dengan ringkas

Selepas makan Irene naik ke bilik manakala pula D.O prgi ke ruang tamu menonton tv..Irene di atas sedang mengemas pakaiannya.."kenapa baju macam skit je..takkan mama x masukkan semua baju aku?"..soal Irene seorang diri..Semasa Irene mengemas pakaiannya..D.O masuk ke bilik.."D.O..nanti pergi rumah mama saya sebab saya nak amik barang2 saya"..ujar Irene.."hmmm,alang2 kau dah kemas baju tu..kemaskan sekali baju aku"..arah D.O..Irene hanya menganggukkan kepala..

Selesai mengemas baju Irene pergi kearah D.O yang sedang bermain fonnya.."D.O..menager awak tahu ke yang awak dah kahwin?"..soal Irene.."bukan setakat menager je dah tahu satu dunia dah tersebar pasal aku dah kahwin..kau tngok ni diorang ada post gambar kita masa perkahwinan haritu"..ujar D.O sambil memberikan kat fonnya kepada Irene..Irene terkejut..dia baca semua comment psal gambar mereka..ada yang cakap "Tahniah..D.O oppa"..ada yang comment2 yang sakitkan hati..."kurang ajar punya perempuan..aku akan pastikn rumah tangga kau x takkn bahagia dengan D.O oppa"..Irene hampir sahaja menangis tapi ditahan.."tapi..macam mana gambar ini boleh tersebar"..ujar Irene.."manalh aku tahu..kan masa tu ramai orang mungkin ada spy yang ambil gambar ini"..ujar D.O..Irene terus baca comment2 yang lain..tiba2 fon D.O terdapat satu mesej dari app Line..Irene memandang ke arah D.O..dia melihat D.O sedang tidur..Irene membuka mesej tu..dia melihat mesej daripada xxx.."hey syg..lama kita x jumpa..I baru sahaja sampai kat Korea..kalau U free malam ni I nak ajak U keluar dinner"..mata Irene bulat besar..Irene melihat nama di situ Sojin..'sapa Sojin ni??..kenapa dia pnggil D.O syg??..adakah D.O dengan Sojin ni ada hubungan??'...soal Irene dalam hati..Irene membaca semua mesej2 D.O bersama dengan Sojin..dia melihat satu ayat yg sakit hati.."lepas U balik dari Canada..kita terus melangsungkan perkahwinan kita..okee"...tu ayat dari D.O menghantar kepada Sojin..air mata Irene mula membasahi pipi..sapa x sedih jika suami dicintai ada hubungan sulit dengan perempuan lain..'tapi kenapa D.O setuju nak kahwin dengan aku??..takkan Omma dan Appa tidak tahu D.O mempunyai yeoja chingu??'..bnyak persoalan bermain di minda Irene..dia membuang mesej yg di hantr oleh Sojin itu tadi dan meletakkn semula fon D.O disebelahnya...

skip

petang itu mereka berdua bersiap untuk pergi rumah mama Irene..sampai sahaja di sana Irene melihat rumah nya kosong..kereta papa yang selalu pkai tidak ade di garaj..Irene pelik..dia menekan loceng rumah..tidak ada orang keluar..dia mendail no seseorang.."hello..mama kat mana??..knapa rumah kosong je"..soal Irene..."oo..Irene..sorry sayang mama dengan papa pergi ke Malaysia sebab ada urusan kerja..minggu depan kitorang balik Korea semula"..ujar mama.."oo..Irene baru nak jumpa mama..x pelah mama..Irene letak phone dulu..bye"..talian dimatikan..

Irene masuk semula kereta BMW D.O..."kenapa x msuk dalam??"..ujar D.O.."mama dengan papa x ade kat rumah..diorang pergi Malaysia"..ujar Irene.."kau nak amik apa kat dalam rumah kau ni??.soal D.O..
"kan tadi saya cakap yang saya nak amik barang2 saya"..ujar Irene.."beli je lah baru apa susah"..ujar D.O.."kalau boleh dah lama saya beli baru tapi..semua kad kredit..ada kat dalam rumah ini"..ujar Irene sambil tunjuk rumahnya.."oo...pakai je lah kad kredit aq setakat beli barang2 kau x habislah duit aku"..ujar D.O sambil menghidupkan enjin kereta dan meninggalkan rumah papa Irene..Irene di sebelah D.O hanya senyap sahaja...

Besambung..

My Husband Do Kyung Soo?? ▶(COMPLETE)Where stories live. Discover now