???- haiii...awak dah lama tunggu kat sini ke(cakap kat telinga isya)
Isya-(pusing pandang ??? )(buat muka terkejut)ha...hai awak buat apa kat sini haziq
Haziq-oh saya ke...awak pulak buat apa kat sini...(senyum kat isya)
Isya-*ishh...orang tanya dia,dia tanya orang pulak*(balas senyuman Haziq)
Skipp
Di rumah lia
P.lia-lia!!( jerit)sayang kamu siap tak lagi tu nanti lambat pergi sekolah.....papa dah nak pergi kerja dah ni...(pergi ke bilik lia)(ketuk pintu bilik )
Lia-ye lia dah siap...jom pergi sekolah...(senyum kat papa
P.lia-sorry sayang kamu pergi dengan joe ye harini(A-joe tu pemandu lia merangkap pengawal lia...tapi kadang2 papa li yang hantar lia pergi sekolah)(senyum kat lia)
Lia-alla....lia nak pergi dengan papa....(buat muka sedih)
P.lia-sayang papa nak cepat harini papa ada meeting la harini...kamu kan dah besar sayang...boleh lah ye(buat muka terdesak)
Lia-yelah(buat muka sedih)
P.lia-terima kasih sayang...oh ya btw...apa kamu nak sebagai hadia sayang...papa akan beli sebelum sampai rumah....(senyum kat lia)
Lia-(terus senyum)lia nak coklat...papa belikan k.....
P.lia-ok papa belikan*senang nak sogok anak aku ni bagi coklat terus jalan*(tahan gelak)
Skip
Di sekolah???-liaaa!!!!!!(bergegar satu sekolah)
Lia-kau agak2 ah nak jerit pon isya...nasib sekolah kukuh kalau tak habis lah...(buat muka macam dahsyat sangat jeritan tu)
Isya-kau ingat kelakor...buat lawak hambar pulak kat sini(buat muka annoying)
Lia-ikut suka mak cik aku la nak buat lawak apa pon...kau ni pulak ada masalh mental ekkk...terjerit-jerit pagi2 buta ni(cakap ala ala gedik skit)
Isya- eeeeiiuuu....geli siot...btw tak pelah....aku nak bagi tau ni...(teruja nak cerita...
Lia-apakah?( buat muka annoying)
Isya-meluat lah aku dengan kau ni...(buat muka marah+merajuk)
Lia- tak payah nak merajuk sangat lah...dah nak cerita cerita jelah
(Buat muka tak sabar sangat nak dengar)Isya-kau tau tak Haziq mintak couple dengan aku...dia siap melutut lagi...(buat muka teruja)
-Flashback-
Isya-*ishh...orang tanya dia,dia tanya orang pulak*(balas senyuman Haziq)...oh saya..sebenarnya ada orang bagi surat ni ckap bak jumpa sini(tunjuk surat kat Haziq)
Haziq-sebab tu lah saya datang sini....(senyum sambil pandang korang)
Isya-hahhhh...awak ke yang bagi surat ni kat saya...(blushing)(tunduk pandang lantai)
Haziq-(angguk)(melutut) isya sudi tak awak jadi gf...( bagi bunga)
Isya-su....sudi(blushing)(pandang bawah ambik bunga)
Haziq- ( senyum)
-end flashback-
Lia-oh ...ye ke...congrats(fake smile)
Isya- kau ni asal tak happy ke untuk aku...(buat muka sedih)
Lia-eh asal pulak aku tak happy untuk kau...aku tngah senyum ni kn habis tu kau nak aq senyum mcm mna lgi(senyum menampak kn gigi sekali dengan anak tekak pon nmpak) macam ni ke...
Isya-ishhh...okay fine what ever..aku tetap happy...(senyum sampai telinga)(jalan tinggal kan lia )
Lia-(mengeluh panjang)*apa aku nak buat ni...lia kau tk boleh nangis)
???-tak guna kau Haziq sanggup kau buat macam ni jugak
-Bersambung-
Maaf kalau hambar sikit please vote and komen ok(@_@)
YOU ARE READING
Love Or Friendship
Teen Fiction"cinta atau pesahabatan apa yang harus aku pilih"itulah persoalan yang timbul di fikiran lia.... Apakah jawapannya... Haziq- kau tak payah nak senyum sangat lah jijik aku....dah la hodoh, Gemok gedempol ada hati nak suka kat aku....kau boleh pergi m...