Lia- saya...hmmmm....tak de apalah...hehehe(sengih)...dah jomlah...kita nak pergi kemana ni...(pandang muka Hafiz)
Hafiz-adalah kan saya dah cakap suprise...*sayang kenapa dengan awak ni sebenarnya....saya dapat rasakan ada sesuatu yang tak kena...kenapa awak macam ni tiba-tiba*
Lia- ala....tak best ahhh....(buat-buat merajuk)....
Hafiz- adalah...(tarik tangan lia)
Lia- tak nak...huh...(berhenti berjalan)...(merajuk)
Hafiz- ala...sayang awak mesti suka bila saya tunjuk kan nanti..jangan lah merajuk...mesti awak suka sangat tempat ni nanti...
Lia- Betul....
Hafiz- betul sayang....
Skipp....
Lia- dah sampai ke...
Hafiz- dah dekat dah tapi awak kena tutup mata dulu...(tutup mata lia guna tangan)(jalan)
Lia- tapi saya tak nampak jalan...
Hafiz-ala...awak ikut je ye...(berhenti jalan)(diam)
Lia- dah sampai ke Hafiz...
Hafiz- hmmm...ye dah sampai...cuba awak buka mata...
Lia- (buka mata)(silau)...(terkejut wahhh...Hafiz cantik nye taman ni....
Hafiz- kan saya dah cakap...awak mesti suka punya...Mulai sekarang apa pon kalau saya tak de dan awak rasa nak menangis....awak menangis lah dekat sini...tempat ni hanya kita berdua je yang tahu..ini tempat rahsia kita...okay(senyum dekat lia)
Lia- okay...(mata berair)awak pon kena datang sini kalau saya tak de...dan awak mesti senyum je selalu...okay..
Hafiz- okay(pinky swear)
Skipp..
Dekat rumah lia
Kring kring kring
Telefon bunyi...
Lia- hello...
Ina- ha...lia jom kumpul...Isha cakap dia ada sesuatu nak bagi tahu...jumpa kat cafe yang kita selalu pergi tu...
Lia- hmmm...okay lah aku pon tak de benda nak buat ni...
Ina- bye...
Lia- hmmm....bye jumpa kat cafe nanti...
End call
Skip...
Dekat cafe
Lia- (masuk cafe)mana diorang ni...(ternampak kawan²yang lain)...(duduk dekat kerusi depan Isha)
Ina-hah...apa kau nak cakap Isha... Sampai kumpul kan semua dekat sini....
Isha- ala...tak nak bagi suspen sikit ke....you all really boring...
Ina- what everrr....cakap je lah cepat...
Isha- sebenar nya aku.....
-Bersambung-
YOU ARE READING
Love Or Friendship
Teen Fiction"cinta atau pesahabatan apa yang harus aku pilih"itulah persoalan yang timbul di fikiran lia.... Apakah jawapannya... Haziq- kau tak payah nak senyum sangat lah jijik aku....dah la hodoh, Gemok gedempol ada hati nak suka kat aku....kau boleh pergi m...