Di waktu pagi
Ting tongggg
Hakimi- ye....siapa tuuu.....(bukak pintu rumah)
???-hai...lia ada...
Hakimi- ohhh...Hafiz kau buat apa pagi-pagi buta ni...kat rumah aku...
Hafiz- semalam aku janji dengan lia nak pergi dating hari ni....lia dah bangun ke belum
Hakimi- ohhh...belum semalam dia nangis sam....(tutup mulut)(tersasul)
Hafiz- apa lia nangis kenapa....dia sakit ke...
Hakimi- ehhh...mana ada...hmmm...sebenar nya semalam dia tengok cerita korea
..lepas tu dia nangis tak nak berhenti...tentu sekarang mata dia dah bengkak...kejap aku pergi panggil dia...Hafiz- mesti dia comel kan....
Hakimi- apa maksud kau...
Hafiz- tak laa...semalam dia nangis mesti dia comel kan
Hakimi- ishhh...kau ni...dia menangis pon kau kata dia comel...
Hafiz- aku rasa kan apa...pon dia buat kan menangis ke merajuk ke marah ke semua comel....
Hakimi- kau ni dah angau ni...dah lah aku pergi panggil lia melayan kau ni...aku pon boleh jadi gila...kau masuk lah dulu(jalan masuk dalam rumah)
Hafiz- (ikut Hakimi dari belakang)
Hakimi- kau duduk lah dulu...dekat sofa tuuu....aku pergi panggil lia kejap...
Hafiz- okay...cepat sikit tau...tak sabar aku nak tengok muka dia yang comel tu...
Hakimi- ishhh....macam-macam laa kau ni...
Di bilik lia
Hakimi- (ketuk pintu bilik)lia kamu dah bangun ke...
Lia- hmmm...masuk laa...pintu tak kunci...
Hakimi- (masuk dalam bilik lia) dah mandi ke...
Lia- dahhh....tapi abang macam mana ni...mata lia dah bengkak nanti kalau dia tanya lia nak buat apa...(gelisah)
Hakimi- hmmm...tu lah yang kamu nangis banyak sangat tu kenapa....
Lia- ishhh...abang ni orang tengahh risau lahhh....(merajuk)
Hakimi- yelah...abang mintak maaf...pergi jelah jumpa dia abang dah bagi tahu dia yang kamu tu....tengok cerita korea sampai menangis tak nak berhenti...tak payah risau lah....
Lia- betulll ke abang....
Hakimi- yelah...nampak macam abang tipu ke...
Lia- hihihi....thanks abang(peluk Hakimi)....love you...
Hakimi- hmmmm....love you too...dah pergi turun bawah...buah hati pengarang jantung dag dig dug kamu tu mesti dah penat nak tunggu...
Lia- okay....bye...abang lia nak pergi dekat buah hati pengarang jantung dag dig dug lia....
Hakimi- hmmm...gatal nye adik abang ni...
Lia- biar lah...kalau gatal garu laaa....lagipon dia kalau keluar dengan Ina adik sendiri pon dia lupa....huh(buat²merajuk)...
Hakimi- yelah...jangan lah nak merajuk sangat....pergi lah keluar...abang pon nak keluar pergi dating jugak kamu ni ganggu je lah...(terlepas cakap)
Lia- (tersentap)(jalan tinggalkan Hakimi)
Hakimi- ishhh...macam mana laa...boleh terlepas cakap pulak....dah laaa lia tu sensitif kalau dia jadi macam dulu macam mana...(risau)
Lia-*tahu lah nak dating tak payah laaa...nak halau bagai aku tau lah nak keluar macam mana...bertenang lah lia...mesti Hafiz tengah tunggu...*(jalan laju...)(berhenti berjalan lepas ternampak Hafiz)... *Agak nya nanti bila aku dah tak de dekat sini dia akan okay...betul tak...Hafiz aku mesti akan okay...Hafiz aku kan kuat...*Hafiz!!!! (Panggil Hafiz)
Hafiz- (dengar orang panggil)(pandang orang tu)(berdiri)(pandang mata lia)sayang...jom lah kita pergi dating(gembira nampak lia)(senyum dekat lia)
Lia-(fake smile)jom...Hafiz kita nak ke mana(jalan ke arah Hafiz)
Hafiz- adalah...suprise untuk awak....jom...(tarik tangan lia)(jalan sambil pegang tangan lia )(senyum)
Lia- (ikut Hafiz) (pandang tangan Hafiz yang tengah pegang lia)*agak nye suatu hari nanti bila saya balik malaysia balik...awak akan pegang tangan saya lagi ke...(pandang Hafiz yang tengah senyum)dan awak akan ukirkan senyuman tu untuk saya ke...saya takut sangat satu hari nanti...saya akan kehilangan pegangan dan senyuman tu...maaf kan saya Hafiz tapi walau pon saya tak de nanti awak kena terus bergembira...sebab saya tak nak tengok setitik pon air mata awak jatuh disebabkan saya...*
Hafiz-(ternampak lia tengah pandang Hafiz) sayang saya tahu saya kacak tapi awak jangan laa...tengok saya sampai macam tu...
Lia- (tiba-tiba berhenti berjalan)..
Hafiz- kenapa sayang,awak okay...
Lia- Hafiz saya sayang awak sangat...walaupon saya tak de kat sini nanti awak kena tahu yang saya sayang awak sangat-sangat...
Hafiz- sayang kenapa awak cakap macam ni....huh...ada benda yang tak kena ke...
Lia- saya...
-Bersambung-
Sedih tak bab ni...:'(
Sebenarnya apa yang lia nak cakap...
Please vote and komen pleaseee.....
YOU ARE READING
Love Or Friendship
Teen Fiction"cinta atau pesahabatan apa yang harus aku pilih"itulah persoalan yang timbul di fikiran lia.... Apakah jawapannya... Haziq- kau tak payah nak senyum sangat lah jijik aku....dah la hodoh, Gemok gedempol ada hati nak suka kat aku....kau boleh pergi m...