???-wehhh...korang ada orang gaduh...yang lain cakap diorang tu kawan korang....sebab tu aku datang panggil...
Ina- hahhh....biar betul...(terkejut) okay thank you...sebab bagi tahu...ishhh...aku rasa ni mesti kerja Amy...mulut dia tu macam longkang....
Ary- yelah kot....jomlah pergi tolong diorang...dah la lia pon ada sekali...
Skip
Ditempat kejadian
//macam pemberita pulak//
Ina-wehh apa kata kita settle cara baik-baik tak payah lah sampai gaduh bagai ni tak baik laa Mira...
Mira- ehhh...kau ingat aku kesah kawan kau yang mulut longkang ni suka hati je langar aku habis kotor baju aku...eee...jijik lah....dah la korang ni miskin...lepas tu langgar aku pulak...korang ingat baju ni murah macam baju korang yang beli dekat pasar malam tu ke...
Ary- yelah...kitaorang mintak maaf ehhh...sebab diorang langgar korang...sorry sangat tau *eeee....sedap mulut je dia cakap...dia ingat dia siapa aku rasa macam nak bagitahu je yang kitaorang ni lagi kaya dari diorang...tapi kalau ikotkan mesti lia mestu tengah marah...mesti dia tengah bersabor je dengan budak-budak gedik ni...kalau tidak mesti diorang ni dah makan penampar dah...*
Lia- tapi kan...
Ina-*sudah mampos lah diorang ni kena tengking....mintak-mintak lah dia bersabar kalau tidak...mesti hari ni jadi hari pengkebumian untuk budak-budak gedik ni
Mira- tapi kan apa...hah!!(tengking lia)
Lia- tapi kan mahal sangat ke baju tu(senyum +tahan marah)
Mira- huh...kau tau tak baju ni sehelai harga dia sembilan ratus nak dekat seribu tau...kau mampu ke nak bayar...hah!!(tengking lia)
Lia- (senyum)(gelak)
Mira- woiii...bodoh apasal kau gelak hah...kau gila ke...kesian muka je cantik tapi gila(ketawakan)
Lia- aku gelak sebab...orang bodoh macam kau je yang beli baju murah,cantik tapi lama-lama kau buang dalam tong sampah...aku tau bapak kau kaya sangat sampai kau buang duit dia...tapi kan kalau aku ada duit sebanyak tu kan baik aku bagi kat rumah anak-anak yatim pahala pon aku dapat gembira pon aku dapat...
Mira- woww...ada orang nak bagi tazkirah dekat aku lah...woiii...kau ingat kau siapa sebenarnya nak nasihat aku...
Lia- orang macam kau ni memang layak masuk tong sampah je...orang yang tak pandai nak dengar nasihat orang...bodoh sombong!!!(cakap dekat muka Mira)dah lah....wehhh...jom lah blah....tak kuasa aku nak tengok...muak berok hidong besar ni....
Amy- alright..lets go...
Ina-entah jom lah blah...
Ary- tidor lagi bagus daripada tengok muka berok ....
Isha- hmmm...lia kau ni kan...betul-betul sama macam liana kami....
Lia- entah lah...diorang pon cakap macam tu...(tak de perasaan)
???-ehh...korang...hebat betul korang ni kan
-Bersambung-
YOU ARE READING
Love Or Friendship
Teen Fiction"cinta atau pesahabatan apa yang harus aku pilih"itulah persoalan yang timbul di fikiran lia.... Apakah jawapannya... Haziq- kau tak payah nak senyum sangat lah jijik aku....dah la hodoh, Gemok gedempol ada hati nak suka kat aku....kau boleh pergi m...